Samsung S3 & S5 som fått samma problem på kort tid! Vad är det? Myrornas krig på skärmen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Sep 2011

Samsung S3 & S5 som fått samma problem på kort tid! Vad är det? Myrornas krig på skärmen

https://youtu.be/kfq1_6F-mZU?t=37s
^
Sådär ser det ut! (Inte min video)

Och så här gick det till:
För ~4 veckor sedan tappade jag min Samsung S5:a i golvet vid en glad utekväll på dansgolvet, skärmen gick sönder. (underliggande LED:n hade sprickor)
Jag använde då min Samsung S3 i ett par-tre veckor för att undvika reparationskostnaden. Den fick exakt samma problem som jag har nu med S5:an plötsligt för en vecka sedan, så då blev jag tvungen att laga S5:an.

S5:an lagades i torsdags (Bytte skärm på Infocare för 1295:- istället för att skicka den på Tele2:s reparation som hade kostat ~2500 minst, har inte drulleförsäkring...)
-> idag för 2 timmar sedan hände detta och det är bara myrornas krig på skärmen när jag försöker starta den. Skärmen la av mitt under ett samtal också, men jag pratade klart i några minuter till, och försökte sedan starta om mobilen... utan framgång.

Exakt samma som hände på min gamla S3:a för en vecka sedan! Hur är det möjligt? Är det en av mina två laddare det kan vara fel på? Är det bara ren otur?
Går detta på garantin eller är det mitt fel på något konstigt sätt?

Fattar verkligen nada! Hoppas ni har mer erfarenhet!

Intel Core i5 2500K 3,3GHz | Radeon R9 280x | 120+240 GB SSD | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair HX 850W 80+ | ASROCK P67 EXTREME4 GEN3 | CORSAIR 2x4GB DDR3 1600MHz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Sep 2011

Va...
Nu provade jag att starta den. Samma problem.
Satte den på laddning och då fungerar den igen!

Vad fan är det som pågår?

Intel Core i5 2500K 3,3GHz | Radeon R9 280x | 120+240 GB SSD | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair HX 850W 80+ | ASROCK P67 EXTREME4 GEN3 | CORSAIR 2x4GB DDR3 1600MHz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2008

Jag vet att frugans SGS3 visade konstiga problem på skärmen och då var batteriet kasst (svullet), ta ut det och kolla på batteriet.

Igrali smo dobro ali zajebo nas sudija.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2011

Jag fick samma sak på min 3 veckors gamla S5a och det gick på garantin. Det där händer om du har tappat telefonen eller råkat på något sätt utsatt telefonen för en hård smäll.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Sep 2011

Hmm ok.
Batteriet verkar inte ha förändrats alls så vitt jag kan se.
Det hände igen nu för någon timme sedan - men den fungerar igen när jag satte den på laddning.
Den fick en hård smäll för några veckor sedan - varefter jag lämnade in den på lagning så att skärmen blev utbytt.
Kan jag ändå lämna in den för garantin tror du?

Fick rådet att uppdatera telefonen samt fabriksåterställa den, vilket jag tvivlar på att det kommer hjälpa, men jag ska ge det en chans. Förhoppningsvis går det på garantin sedan!