Vilket abonnemang ska man välja?

Permalänk
Medlem

Vilket abonnemang ska man välja?

Hej!

Jag har äntligen kommit ur träsket där jag är bunden till samma företag. Alltid haft Telenor men har på senaste tiden tyckte de börjat bli lite dyra. 200kr för 0,5 GB surf tex.

Så jag har börjat kolla på andra operatörer.
Jag surfar en del cirka 1-2GB om månaden (Använder mest mitt WiFi hemma dock).
Ringer / smsar inte mycket alls.. kanske 150 SMS i månaden / 5 - 10 MMS och 100 samtal MAX.

Jag ska börja studera till hösten om det kanske är något man bör vänta på? Jag vill bara så billigt abonnemang som möjligt.

Så jag undrar om det finns någon hemsida där man kan jämföra de olika operatörerna eller vilket ni tycker jag bör skaffa?

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

sekunden du får ett abonnemang med mer surf kommer din surfmängd öka som fan. personligen har jag alltid kört tre men börjar tycka de är snåla med surfmängden. kör 3 pott 399 med ett 5gb (199kr) datapaket i potten.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

Många operatörer håller på att göra om sina surfnivåer. Tele2 var först ut tror jag, sedan följer flera efter.

vet att Tele2 har till exempel ett abonnemang med rörligt pris för 0kr/mån i fasta avgifter. Du betalar öppningsavgift, minuttaxa samt per sms/mms och väljer själv surfmängd. 99kr för 5GB

annars har de också fast-pris abbonemang där du också väljer surfmängd

Permalänk
Medlem

Hos Tele2 kan du fritt bygga ditt abonnemang. Jag tror det kan passa dig.

Te.x. kan du få 22GB för 149:- och ett minutpris för 0,69kr/min, om du nu inte vill ha fira samtal och sms för 149:-.

Permalänk

Ta en titt på Comviq Smart: http://webbutik.comviq.se/smart.html
200 samtalsminuter till alla nät och operatörer i Sverige samt 1 GB surf i 4G

Visa signatur

Vi jämför och listar Billiga Mobilabonnemang - > www.billigamobilabonnemang.se

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av FBGKimpan:

Jag surfar en del cirka 1-2GB om månaden (Använder mest mitt WiFi hemma dock).
Ringer / smsar inte mycket alls.. kanske 150 SMS i månaden / 5 - 10 MMS och 100 samtal MAX.

Jag ska börja studera till hösten om det kanske är något man bör vänta på? Jag vill bara så billigt abonnemang som möjligt.

Om du tål reklam så kolla på Wifog, du laddar kortet genom att titta på reklam i deras app och de ger dig 100 minuter, 200 sms och 2Gbyte data per månad.
https://wifog.com/

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Vimla (kör på Telenors nät)
Fria samtal, sms mms och videosamtal
2GB surf (För studenter, annars 1gb)

150kr.

Skaffar du en tipslänk blir det 140kr per månad, och för varje person du tipsar med din tipslänk så får bägge ni 10kr rabatt på månadsavgiften så länge bägge är medlemmar

https://vimla.se

Tar surfen slut så blir det bara långsammare, 0.1 mbit/s tror jag.

Permalänk
Avstängd

Ska du börja plugga så vänta tills dess och ta ett abb genom mecenat, blir billigare.

Permalänk
Medlem

har ett abonnemang från Telia med 2000 samtal och sms samt 2 GB surf för 299...
Men dom ringde för något tag sedan och berättade att dom ökar surfen till 4 GB för samma pris.

Kanske är något?

Permalänk
Medlem

Vänta och ta via Mecenat.

Comviq eller Hallon kostar 199kr/mån och ger dig fria samtal/SMS och 7+GB 4G surf. Eller 60 min samtal och 2GB surf för 99kr/mån hos Hallon (Tre).

Ingen bindningstid.

Detta ska jag välja när mitt abb. hos Telia går ut, köper mobil kontant istället.

Permalänk

Kikat på Halebop? Tycker de har rätt bra priser

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

Kikade runt lite, alltid hört att mecenatabonnemangen ska vara dyra egentligen, but apparently not!

Som folk säger, comviq's studentabonnemang: 6gb - 195kr/mån. http://webbutik.comviq.se/mecenat/fastpris-student.html

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

Tack som fan för all hjälp! Men som någon sagt så ska jag nog vänta tills jag fått Mecant kortet och sånt Kan ju kommit nice deals fram tills dess också.

Men lutar faktiskt emot Telia då de har "Telia Mobil Komplett Surfanslutning" (Dela min surfpott på mobilen med mobilt bredband) vilket kan underlätta när man sitter och pluggar med laptopen på tex. bussen eller något. Då bör det bli billigast "överlag" för mig.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Tack som fan för all hjälp! Men som någon sagt så ska jag nog vänta tills jag fått Mecant kortet och sånt Kan ju kommit nice deals fram tills dess också.

Men lutar faktiskt emot Telia då de har "Telia Mobil Komplett Surfanslutning" (Dela min surfpott på mobilen med mobilt bredband) vilket kan underlätta när man sitter och pluggar med laptopen på tex. bussen eller något. Då bör det bli billigast "överlag" för mig.

Exakt, mecenat/studentkort så blir det billigare. Dock har väl inte telia några sånna erbjudanden. När jag kollade åt frugan så hade de iaf inget. (Vart Tele2 för henne.. 199;-/mån, fria samtal/sms,mms och 6GB)
Om du vill dela surfpott så får du väl köra mobilen som hotspot på bussen etc.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReverenD:

Exakt, mecenat/studentkort så blir det billigare. Dock har väl inte telia några sånna erbjudanden. När jag kollade åt frugan så hade de iaf inget. (Vart Tele2 för henne.. 199;-/mån, fria samtal/sms,mms och 6GB)
Om du vill dela surfpott så får du väl köra mobilen som hotspot på bussen etc.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo det har de! Heter Telia mobilt komplett surfanslutning så får man ett extra simkort man kan lägga in i sitt mobila bredband om jag fattat det rätt

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

hej.
är även jag ute efter nytt abonnemang och undrar lite om fler erfarenter om hallon.se . de verkar billigast om man bortser från eventuella studentrabatter. har de någon stor downside man missat eller så?

tack

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag funderar också lite på hallon, 60 gratissamtal av valfri längd + 1GB data för 99kr är en klar förbättring mot nuvarande abonnemanget jag har. Tycker däremot lite spontant att det känns som man har dålig översikt över abonnemangsöversikt när man inte har möjlighet till faktura/abonnemangsöversikt eller liknande.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av FBGKimpan:

Tack som fan för all hjälp! Men som någon sagt så ska jag nog vänta tills jag fått Mecant kortet och sånt Kan ju kommit nice deals fram tills dess också.

Men lutar faktiskt emot Telia då de har "Telia Mobil Komplett Surfanslutning" (Dela min surfpott på mobilen med mobilt bredband) vilket kan underlätta när man sitter och pluggar med laptopen på tex. bussen eller något. Då bör det bli billigast "överlag" för mig.

Hade du inte ett fri surf på ditt Telenorabonnemang? Jag får mitt 79:- fri surf omvandlat till 4G med fri surf för 199:- i maj.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)