Tålig Android lur utan bloatware

Permalänk
Medlem

Tålig Android lur utan bloatware

Tjenamors,

Syrrans födelsedag är på inkommande så jag tänkte köpa en ny telefon. Värt att notera är hennes fantastiska förmåga att spräcka skärmar då hon jobbar som hästskötare men också dräller runt på stan som de flesta ungdomar, en salig kombination för att döda elektronik Telefonmodellen måste ha någon form av heltäckande skal som jag kan köpa till, annars är det spräckt skärm efter några veckor! Flip-cover vore fantastiskt.

Budgeten är max 3000 kr och telefonen måste finnas att köpa/beställa i Sverige (Finland går också bra). Jag vill helst inte ha någon bloatware på telefonen, lite grann är ju acceptabelt men helst inget för man orkar inte med all sirap som följer. Vad finns att tillgå?

  • Max 3000kr

  • Måste ha heltäckande skal

  • Så lite bloatware som möjligt

  • Android

  • Plats för micro-sd kort

Permalänk

One plus One är det givna valet, har allt som du eftersöker https://oneplus.net/se/one

Visa signatur

[Citera för svar!]
Spelmaskin:Mercury S8 / MSI MAG B650 TOMAHAWK / Ryzen 9 7900X / WD Black SN850X 1TB / Montech Titan Gold 1200W / GeForce GTX 1080Ti / G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo / Custom loop / Win 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av WillBjorG:

One plus One är det givna valet, har allt som du eftersöker.

Har hört mycket snack om den på Swec men inte fördjupat mig. Hur är din upplevelse av telefonen? Finns den att köpa i Sverige?

Permalänk
Skrivet av Navicula:

Har hört mycket snack om den på Swec men inte fördjupat mig. Hur är din upplevelse av telefonen?

Äger den inte själv, men har fått knappa på den då många av mina kompisar har en. Vad jag förstått är dom mycket nöjda! Mer telefon för pengarna kan man knappast få.

Visa signatur

[Citera för svar!]
Spelmaskin:Mercury S8 / MSI MAG B650 TOMAHAWK / Ryzen 9 7900X / WD Black SN850X 1TB / Montech Titan Gold 1200W / GeForce GTX 1080Ti / G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo / Custom loop / Win 11

Permalänk

Vet inte alls vad för krav hon har på utseende eller hur den flyter/hur snabb den är men http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=2695506

Skrivet av WillBjorG:

One plus One är det givna valet, har allt som du eftersöker https://oneplus.net/se/one

Skrivet av Ecfor:

Har hört mycket snack om den på Swec men inte fördjupat mig. Hur är din upplevelse av telefonen? Finns den att köpa i Sverige?

Skrivet av WillBjorG:

Äger den inte själv, men har fått knappa på den då många av mina kompisar har en. Vad jag förstått är dom mycket nöjda! Mer telefon för pengarna kan man knappast få.

Då han ville ha en rätt stryktålig telefon så kan jag inte rekommendera den, lillebrorsan hade en och den spräckte han skärmen på efter ett tag. Och när man höll på med den kändes den rätt så ömtålig.
Dessutom så är ju inte operativsystemet så stabilt heller vad jag förstått det. Den stunden lillebrorsan hade telefonen så buggade Snapchat rätt rejält med kameran och nån gång jag skulle filma med den så buggade kameran ur men istället så är det ju inte så mycket pengar

Dessutom så finns det inte direkt bra utbud med skal för OneplusOne, var nog i varenda butik kändes det som när vi skulle fixa skal men ingen hade sett telefonen ens Förutom någon som vart imponerad och ville känna på den haha
Så tror nog man endast kan få tag på skal via internet. (Eller om du har en 3D skrivare )

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av WillBjorG:

Äger den inte själv, men har fått knappa på den då många av mina kompisar har en. Vad jag förstått är dom mycket nöjda! Mer telefon för pengarna kan man knappast få.

Alright, tack!

Skrivet av juniorjesper:

Vet inte alls vad för krav hon har på utseende eller hur den flyter/hur snabb den är men http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=2695506

En av syrrans stallkompisar har faktiskt en sådan telefon Den verkar hålla finfint, dock undrar jag om den har slot för micro-sd kort? Hur är det med bloatware och så?

Skrivet av juniorjesper:

Då han ville ha en rätt stryktålig telefon så kan jag inte rekommendera den, lillebrorsan hade en och den spräckte han skärmen på efter ett tag. Och när man höll på med den kändes den rätt så ömtålig.
Dessutom så är ju inte operativsystemet så stabilt heller vad jag förstått det. Den stunden lillebrorsan hade telefonen så buggade Snapchat rätt rejält med kameran och nån gång jag skulle filma med den så buggade kameran ur men istället så är det ju inte så mycket pengar

Syrran använder inte snapchat så det blir nog inget problem med den saken

Skrivet av juniorjesper:

Dessutom så finns det inte direkt bra utbud med skal för OneplusOne, var nog i varenda butik kändes det som när vi skulle fixa skal men ingen hade sett telefonen ens Förutom någon som vart imponerad och ville känna på den haha
Så tror nog man endast kan få tag på skal via internet. (Eller om du har en 3D skrivare )

Jag hittade flip-covers i olika färger i OnePlus butiken, rosa lär ju duga Förresten, har telefonen micro-sd kort? Tyckte att 16 GB versionen var alldeles för lite!

Permalänk
Skrivet av Navicula:

Alright, tack!
En av syrrans stallkompisar har faktiskt en sådan telefon Den verkar hålla finfint, dock undrar jag om den har slot för micro-sd kort? Hur är det med bloatware och så?
Syrran använder inte snapchat så det blir nog inget problem med den saken
Jag hittade flip-covers i olika färger i OnePlus butiken, rosa lär ju duga Förresten, har telefonen micro-sd kort? Tyckte att 16 GB versionen var alldeles för lite!

Ligger med telefonen nu så orkar inte googla upp något om Cat telefonen med Oneplus har inget minneskort, endast det interna så därför är det ett bra val att välja 64 GB

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Ligger med telefonen nu så orkar inte googla upp något om Cat telefonen med Oneplus har inget minneskort, endast det interna så därför är det ett bra val att välja 64 GB.

Ahh okej. 64 GB versionen är över budgeten så det får vara, skall kika vidare Andra förslag är hjärtligt välkomna.

Permalänk
Medlem

Jag har en OnePlus One, men jag skulle inte säga att den är så lämplig i en stallmiljö. Väldigt trevlig telefon annars till det priset, men förmodligen aningen stor skärm och för bred för tjejhänder.

Problemet blir att en bra skärm kostar, precis som tålighet.

Samsung A3 har många skal, bl.a. flip cover.

Permalänk
Skrivet av Navicula:

Ahh okej. 64 GB versionen är över budgeten så det får vara, skall kika vidare Andra förslag är hjärtligt välkomna.

Prisskillnaden mellan 16gb och 64 gb versionen (350kr) är inte särskilt stor, särskilt inte om man ser till vad ett 32 eller 64 gb minneskort kostar. Skulle nog inte se det som en direkt nackdel att den inte har minneskortsläsare när 64gb versionen är så billig

Edit: billigaste 64gb minneskortet på prisjakt kostar ~250kr
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1467325

Visa signatur

"Att betala för att icke-modulärt och klaga på det är korkat. Som att köpa en opel och klaga på att du inte fick en mercedes..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alven72:

Jag har en OnePlus One, men jag skulle inte säga att den är så lämplig i en stallmiljö. Väldigt trevlig telefon annars till det priset, men förmodligen aningen stor skärm och för bred för tjejhänder.

Det var som tusan, jag är tjej med två händer och trots detta har jag aldrig tappat mina smartphones Jag tror det handlar mest om oaktsamhet snarare än storlek på händerna. Dock har du rätt om stallmiljön för det dammar väldigt mycket, för att inte tala om hästhår...

Skrivet av Alven72:

Problemet blir att en bra skärm kostar, precis som tålighet.

Samsung A3 har många skal, bl.a. flip cover.

Har inte hört mycket om denna lur, hur är det med bloatware?

Skrivet av Axelander23:

Prisskillnaden mellan 16gb och 64 gb versionen (350kr) är inte särskilt stor, särskilt inte om man ser till vad ett 32 eller 64 gb minneskort kostar. Skulle nog inte se det som en direkt nackdel att den inte har minneskortsläsare när 64gb versionen är så billig

Edit: billigaste 64gb minneskortet på prisjakt kostar ~250kr
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1467325

350 kr är cirka 38 €uro. Det känns onödigt att lägga ner den summan då vi redan äger micro-sd kort sedan tidigare.

Permalänk

Enligt mig är minneskort ganska värdelöst imo nu för tiden Du kan t.ex inte ha appar installerade på det, vad är det du kan ha på det typ foton?

Är väl Sonys lurar som är damm tåliga etc? Borde väl vara bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

Har hört mycket snack om den på Swec men inte fördjupat mig. Hur är din upplevelse av telefonen? Finns den att köpa i Sverige?

Telefonen är bra så länge du inte får ett måndags-ex som var ganska vanligt i början. Nu verkar de ha fått bukt med problemen, i alla fall om jag ska gå på hur många trådar om problemen som var vanliga förut skapas nu (Har inte sett en enda på flera månader). Operativsystemet är Cyanogen vilket innebär 100% bloatware fritt och öppen källkod, stora möjligheter att anpassa utseendet efter som man själv vill ha det.

64 GB versionen kostar ca 3000 Kr inkluderat frakt, du köper direkt från OnePlus då. Den har inget micro SD, men med 64 GB inbyggt för ett så hyggligt pris kunde jag själv gå med på det i alla fall.

Persoligen har jag inte haft något flip-skydd men det verkar finnas: http://oneplusoneaccessories.com/stilgut-leather-flip-case-re... Själv kör jag med en Rhinoshield vilket verkar vara mycket effektivt, tappade min telefon platt med skärmen nedåt på ett stengolv från stående höjd med ett högljudt SMACK. Lyfte oroligt på telefonen och vände: Inte en skråma. Om det är tack vare Rhinoshield eller OnePlus One eller både och vet jag inte, men den höll, så tålig måste jag ändå kalla den, i alla fall i mitt fall.

Skrivet av juniorjesper:

Enligt mig är minneskort ganska värdelöst imo nu för tiden Du kan t.ex inte ha appar installerade på det, vad är det du kan ha på det typ foton?

Är väl Sonys lurar som är damm tåliga etc? Borde väl vara bra.

Skickades från m.sweclockers.com

SD kort kan kännas tryggt i och med att du kan säga till kameran att spara bilder dit direkt, så ifall olyckan är framme och telefonen skulle dö på något vis så är det rätt troligt att bilderna klarat sig. När jag skaffade min OnePlus så löste jag denna oro först genom att använda BitTorrent Sync, och sedan byggde jag ett eget moln med ownCloud som synkar mina bilder till min egna förvaring då jag inte alls litar på exempelvis Dropbox.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Enligt mig är minneskort ganska värdelöst imo nu för tiden Du kan t.ex inte ha appar installerade på det, vad är det du kan ha på det typ foton?

Är väl Sonys lurar som är damm tåliga etc? Borde väl vara bra.

Min syrra fotograferar mycket spontant och sparar också filmer, det kan vara händigt med extra utrymme

Skrivet av NodCommander:

Telefonen är bra så länge du inte får ett måndags-ex som var ganska vanligt i början. Nu verkar de ha fått bukt med problemen, i alla fall om jag ska gå på hur många trådar om problemen som var vanliga förut skapas nu (Har inte sett en enda på flera månader). Operativsystemet är Cyanogen vilket innebär 100% bloatware fritt och öppen källkod, stora möjligheter att anpassa utseendet efter som man själv vill ha det.

64 GB versionen kostar ca 3000 Kr inkluderat frakt, du köper direkt från OnePlus då. Den har inget micro SD, men med 64 GB inbyggt för ett så hyggligt pris kunde jag själv gå med på det i alla fall.

Persoligen har jag inte haft något flip-skydd men det verkar finnas: http://oneplusoneaccessories.com/stilgut-leather-flip-case-re... Själv kör jag med en Rhinoshield vilket verkar vara mycket effektivt, tappade min telefon platt med skärmen nedåt på ett stengolv från stående höjd med ett högljudt SMACK. Lyfte oroligt på telefonen och vände: Inte en skråma. Om det är tack vare Rhinoshield eller OnePlus One eller både och vet jag inte, men den höll, så tålig måste jag ändå kalla den, i alla fall i mitt fall.

SD kort kan kännas tryggt i och med att du kan säga till kameran att spara bilder dit direkt, så ifall olyckan är framme och telefonen skulle dö på något vis så är det rätt troligt att bilderna klarat sig. När jag skaffade min OnePlus så löste jag denna oro först genom att använda BitTorrent Sync, och sedan byggde jag ett eget moln med ownCloud som synkar mina bilder till min egna förvaring då jag inte alls litar på exempelvis Dropbox.

Så det är snäppet säkrare att köpa OnePlus One nuförtiden? Hur är det med skärmarna? Jag läste deras pixelgaranti och de anser att 3 döda pixlar är helt okej på nya telefoner :S

Hörde att OnePlus Two kommer detta år. Tror du att de kommer att ske en prissänkning av One i nära framtid?

Permalänk
Medlem

Tycker min HTC One har hållt bra iallafall. Det är visserligen inte någon vattentålig lur men har tappat den med skal från cykeln och utan skal i klinkersgolv o betong någon gång utan att skärmen spruckit, bara lite tillbucklad i kanten på chassit. Vad som däremot fick skärmen att spricka var en sten mellan skalet och skärmen som trycktes emellan. Sprickan blev som tur bara max en millimeter så den är inte så tydlig. Alltså det är en bra telefon som kan rekommenderas.
Allmänt så tror jag alla telefoner bör ha en liten ram runt glaset och skärmen för att det ska bli mindre risk för sprickor. Jag har för mig att iPhone 4 och 5 hade det problemet att glaset gick ut hela vägen till sidorna och därför också gick sönder väldigt lätt när den slås mot något, särskilt från sidan.

Vill du ha riktigt tålig telefon får du kolla på CAT Phones B15Q eller liknande. Tyvärr är dom lite klumpiga telefoner men hänger hon för det mesta i stallet så är det absolut utlimata luren ut stryktålighetssynpunkt.

Visa signatur

MB: AsRock Taichi X570 | CPU: AMD 3900X | RAM: 2x Samsung M391A2K43BB1-CRC 16GB ECC | GPU: ASUS Strix VEGA 64 | NIC: Intel i350-T4 | SSD: 1x Samsung 970 EVO 500GB | SSD: 2x 480GB Toshiba THNSNJ480PCS3 | HDD: 4x WD WD100EZAZ 10TB | PSU: EVGA Supernova G3 1000W

Permalänk
Medlem

Om det i första hand är en hållbar telefon du är ute efter så lär du inte hitta någon bättre än Cat telefonen:
http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefone...

Annars skulle jag rekomendera en One Plus One, haft min i snart ett år nu och den har fungerat smärtfritt,
mer telefon för pengarna är nog svårt att hitta.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Moto G 2nd gen, Motorolas egna flip shell och ett 32GB minneskort....ca 2200kr totalt.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk

Är helt såld på Motorola jag Haft min älskade moto e i snart 5 månader efter jag hade min iPhone 5
Grymma lurar imo

Men vet inte riktigt hur Oneplusen är för din syster, kameran vart jag besviken på iallafall och buggarna störde jag mig på.
Men annars så är den grym och lär räcka gott och väl framöver då den inte hänt så mycket på telefonsidan den senaste tiden enligt mig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alven72:

Samsung A3 har många skal, bl.a. flip cover.

Hur är det med bloatware på den?

Skrivet av Meckoman:

Tycker min HTC One har hållt bra iallafall. Det är visserligen inte någon vattentålig lur men har tappat den med skal från cykeln och utan skal i klinkersgolv o betong någon gång utan att skärmen spruckit, bara lite tillbucklad i kanten på chassit. Vad som däremot fick skärmen att spricka var en sten mellan skalet och skärmen som trycktes emellan. Sprickan blev som tur bara max en millimeter så den är inte så tydlig. Alltså det är en bra telefon som kan rekommenderas.
Allmänt så tror jag alla telefoner bör ha en liten ram runt glaset och skärmen för att det ska bli mindre risk för sprickor. Jag har för mig att iPhone 4 och 5 hade det problemet att glaset gick ut hela vägen till sidorna och därför också gick sönder väldigt lätt när den slås mot något, särskilt från sidan.
Vill du ha riktigt tålig telefon får du kolla på CAT Phones B15Q eller liknande. Tyvärr är dom lite klumpiga telefoner men hänger hon för det mesta i stallet så är det absolut utlimata luren ut stryktålighetssynpunkt.

Spanade in Cat telefonerna och de ser riktigt robusta ut

Skrivet av Necrophor:

Om det i första hand är en hållbar telefon du är ute efter så lär du inte hitta någon bättre än Cat telefonen:
http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefone...

Annars skulle jag rekomendera en One Plus One, haft min i snart ett år nu och den har fungerat smärtfritt,
mer telefon för pengarna är nog svårt att hitta.

Tack för tipset

Skrivet av PeCe:

Moto G 2nd gen, Motorolas egna flip shell och ett 32GB minneskort....ca 2200kr totalt.

Det låter inte så dåligt faktiskt! Men priset ger mig en funderare... Blir den seg after 2 år? Kan inte investera i nya telefoner varje år ><

Skrivet av juniorjesper:

Är helt såld på Motorola jag Haft min älskade moto e i snart 5 månader efter jag hade min iPhone 5
Grymma lurar imo

Men vet inte riktigt hur Oneplusen är för din syster, kameran vart jag besviken på iallafall och buggarna störde jag mig på.
Men annars så är den grym och lär räcka gott och väl framöver då den inte hänt så mycket på telefonsidan den senaste tiden enligt mig

Hur är det med kameran och bloatware på Moto G?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

Min syrra fotograferar mycket spontant och sparar också filmer, det kan vara händigt med extra utrymme
Så det är snäppet säkrare att köpa OnePlus One nuförtiden? Hur är det med skärmarna? Jag läste deras pixelgaranti och de anser att 3 döda pixlar är helt okej på nya telefoner :S

Hörde att OnePlus Two kommer detta år. Tror du att de kommer att ske en prissänkning av One i nära framtid?

Kameran är superb i OnePlus One, stödjer till och med en öppen version av RAW format om man vill gå till "överdrift"
https://www.youtube.com/watch?v=op3cMaQPvhY

Jag vill påstå det i alla fall. Angående pixlar så har jag personligen aldrig någonsin fått en död pixel på något jag inhandlat, så jag vet faktiskt inte där. Inte hört talas om några större problem med just OPOn och döda pixlar.

En sak att tänka på angående OPOn är just att den är väldigt stor, nästan lika stor som en Samsung Note 3. Personligen så passar det mina händer rätt bra, speciellt då jag använder smarta telefoner i horisontläge så ofta jag kan. Olika personer har ju dock olika preferenser, och storlek på sina händer.

OPO är en telefon i en lite konstig position. Den är helt överlägesen kr/telefon, väldigt bra skärm (Enda som jag ger minus här är att svärtan hos en OLED inte finns på IPS panelen), toppenkamera, tillverkad i ett behagligt material och så klart öppna och modd-vänliga Cyanogen som jag vet jag kan lita på och inte änna mig inlåst till varesig någon tredjeparts-bloatware eller forcerad att använda Googles tjänster. Som en bonus är den en samtals-startare, folk undrar alltid vad för telefon det är jag har och om det verkligen inte är en Samsung. Alltid lika tråkigt att "alla" har Samsung eller Iphone, roligt att överraska folk.
På andra sidan myntet är just den smärre osäkerheten. I början var det en hel del ex som hade gulaktig skärm, men som verkar ha blivit åtgärdat. I min egna så gav vibrationsmotorn upp plötsligt (Skickade in telefonen och har en ny som ligger och väntar på mig på måndag).

Som sagt så har vissa en del problem, andra mera, men de flesta måste ändå vara problemfria; annars hade väll OnePlus gått i konkurs för länge sen om "alla" telefoner var defekta. Man får komma ihåg att de är dom som får problem som hörs/syns på forum och liknande, den stora majoriteten går nog som smort.

Jag vägde detta mot varande och kom till slutsatsen att jag inte vill ha en billig och hackig telefon fylld med skräp, men samtidigt är jag inte villig att lägga 6000 Kr.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Enligt mig är minneskort ganska värdelöst imo nu för tiden Du kan t.ex inte ha appar installerade på det, vad är det du kan ha på det typ foton?

Är väl Sonys lurar som är damm tåliga etc? Borde väl vara bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har all min musik där. Runt 60gb, så värdelöst mja inte för mig iaf.
Har även en del serier utöver det samt video,fotos osv.

Så värdelöst inte direkt Betydligt billigare än typ 128gb modeller.

Visst om man inte filmar, bara använder spotify stream crap osv så funkar de ju

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

Hur är det med kameran och bloatware på Moto G?

Bloatware finns inte så mycket, iaf inte jämfört med andra lurar jag haft (exempelvis Samsung, ZTE) och inte ngt direkt störande.
Kameran ger ok bilder i hyfsat bra ljus, men är inte i samma klass som kameran på premiumlurar. Kameran är den största svagheten på Moto G (såväl 1st som 2nd gen), men den är absolut inte usel.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

Tjenamors,

Syrrans födelsedag är på inkommande så jag tänkte köpa en ny telefon. Värt att notera är hennes fantastiska förmåga att spräcka skärmar då hon jobbar som hästskötare men också dräller runt på stan som de flesta ungdomar, en salig kombination för att döda elektronik Telefonmodellen måste ha någon form av heltäckande skal som jag kan köpa till, annars är det spräckt skärm efter några veckor! Flip-cover vore fantastiskt.

Budgeten är max 3000 kr och telefonen måste finnas att köpa/beställa i Sverige (Finland går också bra). Jag vill helst inte ha någon bloatware på telefonen, lite grann är ju acceptabelt men helst inget för man orkar inte med all sirap som följer. Vad finns att tillgå?

  • Max 3000kr

  • Måste ha heltäckande skal

  • Så lite bloatware som möjligt

  • Android

  • Plats för micro-sd kort

Har en sony z3 compact, och den överlevde min rage efter att min mor skvallrade för absolut hela sin bekantskapskrets om vårt förestående bröllop innan vi ens hade hunnit berätta för någon. den satt bokstavligen talat i väggen, inte en skråma. förutom på väggen då.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk

http://www.ebay.com/itm/100-Luxury-Real-Genuine-Leather-Fitte...

Kör med den här till min OPO och jag är nöjd med det. Telefonen är jag riktigt nöjd med.

Visa signatur

Core I5 8600K w/CM Hyper 212 EVO @stock | ASUS Prime Z370-P | Kingston A1000 240GB nvme SSD | Kingston A1000 480GB nvme SSD | Corsair Le SSD 240GB | Samsung SSD EVO 860 250GB | 16GB (8GB Red + 8GB Gray) Ballistix Sport LT 2666MHz | EVGA SuperNOVA 650 GQ | FD Design Define C | GIGABYTE GeForce RTX 2070 WINDFORCE 8G |

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Jag har all min musik där. Runt 60gb, så värdelöst mja inte för mig iaf.
Har även en del serier utöver det samt video,fotos osv.

Så värdelöst inte direkt Betydligt billigare än typ 128gb modeller.

Visst om man inte filmar, bara använder spotify stream crap osv så funkar de ju

Själv strömmar jag aldrig men har gott om plats för min lokala musik och för-nedladdade videor i OnePlus, men det beror väll på hur stort ens egna bibliotek är

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841