Billig platta för hearthstone

Permalänk
Medlem

Billig platta för hearthstone

Hej

Jag söker en billig platta som jag kan lira hearthstone på. Söker lite förslag max budget är väl runt 2500 kr och helst Android men ser gärna förslag från Apple.

Mvh David

Visa signatur

Klaga inte på min dyslexi.

Permalänk
Medlem

ipads hittar man väl inga för 2500 såvida begagnat skit... vilken storlek hade du tänkt dig? i den prisklassen är väl samsungs tab plattor att föredra.

Permalänk
Medlem

http://www.netonnet.se/art/dator/apple/ipad/ipadmini2/apple-ipadminiretina16gbblack/195809.8406/

Lite över din prisgräns men du skulle kunna köpa en billigare begagnat.
Minin tycker jag är smidigare när du ska spela jämfört med vanlig iPad

Finns även som fyndvara för 2390kr

Visa signatur

Fractal Design R4 | Asus Z490 TUF Gaming plus wifi | I7 10700k | Corsair 16Gb DDR4 3000Mhz | Samsung 970 evo 1tb | MSI RTX 3070 Gaming X Trio | Skärm: Acer Predator XB271HU, LG CX 48" OLED

Permalänk
Medlem

Hearthstone kräver en del plattan, jag kunde installera på min Asus Memo 7 men får upp en varning när jag startar spelet att plattan är lite för svag, och på Asus TF300 går det inte ens installera så begagnat är nog det bästa alternativet. Min "main"-platta nu är en Sony Z2 tablet som inte har någrea problem med spelet.

Permalänk
Medlem

Det beror väldigt mycket på vad du är ute efter (storlek, viktpreferenser, billigaste möjliga som håller minimum requirements, kvalité som har marginaler till minimum requirements till ett snäpp högre pris)

Här är en lista med vettiga kandidater (över minimum requirements!): http://www.prisjakt.nu/kategori.php?m=s218010852#rparams=m=s2...
Samsung Galaxy Tab Pro 8.4" verkar som en vettig platta
Google Nexus 7 (2nd gen) om du vill ha Android 5.0 (och allmänt ganska bra).

Ska du satsa på det billigaste som håller kraven för Hearthstone (men inte mycket mer) så kan du komma loss betydligt billigare.
Acer Iconia One B1-750 8GB
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2915292

EDIT: Jag kör själv på en Samsung Galaxy Tab Pro 12.2" och har därför inte testat upplevelsen på de plattorna jag länkar till, men det verkar hålla måttet. Min platta får jag låna från jobbet och den är snarare i 4 500 kr prisklassen.

förtydliganden
Permalänk
Medlem

Jag kan rekommendera en billigare platta med hårdvara som bör räcka till Xiaomi Mi-pad.

Jag har inte koll på hur det ser ut med drivers/buggar osv, men det går nog snabbt att googla. Plattan kostar just nu nära 2000 kr strecket, och går på mindre än 2500 kr med frakt (om de följer samma fraktstil som deras telefoner/andra produkter). För det priset får du en NVIDIA TERGA K1 (192 Cuda Kepler), och en 2.2GHz ARM Cortex-A15 quadcore processor 2 GB DDR3 RAM, 2048 x 1536 7.9'' IPS, 16-64GB internal storage med SD-kortmöjlighet med mera.

Det är den enda plattan jag har kunnat tänka mig att köpa, just pga price/performance.

Läs lite om den om du är sugen ^^ Jag har själv haft kontakt en hel del med Mi/Xiaomiworld, och köpt ett flertal telefoner/produkter från dem. Deras customer service är väldigt bra också

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem

Tack för alla tipsen. Jag tänker inte direkt använda plattan för något mer än att spela hearthstone. Som fattig student verkar dock Acer Iconia One B1-750 8GB väldigt prisvärd. Någon som har någon som helst uppfattning om det är värt det eller ska jag lägga mer pengar på något bättre/mer stabilt? Skulle ju inte vara fel med en större skärm kanske..

EDIT: Varför skulle jag känna på att köpa en dyrare håller dom längre? hur mycket snabbare är dom? Har upplösningen så stor effekt på plattor?

Visa signatur

Klaga inte på min dyslexi.

Permalänk

Köpte 2 st http://www.netonnet.se/art/dator/surfplattor/lenovo-a10-70/20... till ungarna för 990:-/stycket i julas. Är det bästa köp jag gjort....bra batteritid och har fungerat klockrent...borde klara HS bra kan jag tycka...

Permalänk
Medlem

Det flyter inget vidare på en LG G Pad 8.3 i alla fall (så vassare hårdvara än vad som sitter i den behövs).

Är dock osäker på om det är CPU eller GPU som drar ner prestandan, men det flyter på fint i min Nexus 5 (även innan mobil-versionen släpptes).

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

går att hitta ipad air bättre beg för runt 2500 på marknaden här eller blocket. jag köpte min ny i kartong för 2100 från swec marknad enkom för hearthstone och är mkt nöjd. men tidigare versioner än denna bör du inte köra HS på.

Skrivet av Maffiz:

Hej

Jag söker en billig platta som jag kan lira hearthstone på. Söker lite förslag max budget är väl runt 2500 kr och helst Android men ser gärna förslag från Apple.

Mvh David