Tips på tangentbord och mus för alldagligt användande

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2014

Tips på tangentbord och mus för alldagligt användande

Mitt senaste medföljande HP trådlösa mus och tangentbord har gett upp. Kör en stationär dator så trådat gör inget. Däremot vill jag ha bakgrundsbelyst. Har alltid kört med "följe-med-tangentbord" men känner att jag behöver något bättre.
Jag spelar inget. Lillkillen spelar dock minecraft emellanåt och är blott 7 år. Tänker att macrotangenter kunde vara bra att ha. Men kanske overkill? Jag får springa och skriva kommandon stup i kvart. Ska det vara ett mekaniskt tangentbord eller ej? Jag vet inte riktigt vad jag letar efter. Något ergonomiskt iallafall. Bra om det inte springer iväg i allt för hög kostnad. Tips på tangentbord och kanske en mus som passar mig och min son? Blir kanske en timme eller två varje dag med varierande användning.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Mar 2013

Logiteck kanske är något för dig då. Kör skälv med ett MK520 som jag är riktigt nöjd med och öriga i familjen kör också med olika Logiteck prudukter.

Dom är inte super dyra och kvaliteten är topp många utav mössen vi har har varit i golvet långt fler gånger än vad jag kan räkna till och dom fungerar fortfarande.

Så för alldagligt bruk: något ur Logitechs urval

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Nov 2008

Har en son som är 8år och spelar diverse spel på ett tangentbord MK-50 och mus Steelseries Sensei. Men en mus som inte är så stor är nog att föredra då deras händer inte är så stora.

Dell U2311H
[ FD R3 Black ][ Asus P8Z77- V Deluxe ][ I5 3570K ][ Noctau NH-D14 ][ Corsair Vengeance 16GB LP 1600 ][ Crucial M4 128 GB ]
[ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Asus DRW-24B5ST ][ BeQuiet E9CM 680W ] [ Asus STRIX GTX 970 OC 4GB ]
[ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB & Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Raw Rubberized ]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Edsbyn
Registrerad
Sep 2011

Tangentbord: Kan verkligen rekommendera Func kb-460, Snygg/diskret design, Känns väldigt kvalitativt, Mekaniskt, Bakrundsbelysning, Bra pris, Bytte från Ducky Shine 3 till Func kb-460 och är verkligen helnöjd

Mus: Är ingen expert inom området, Men är du ute efter trådlöst så kan jag rekommendera Logitech G602, Skön att hålla i, Bra batteritid, Bra precision Den är dock ganska stor

Stationära:- FD Define C - MSI Z87 G45 - 4770K @4,3Ghz + Corsair H110 med 2x Noctua NF-A14 - Corsair Vengeance PRO 2133mhz 2x8GB - Corsair RM750x - MSI GTX 1080 Gaming X -2x Samsung 850 EVO 250GB -
Bärbar: Asus ZenBook UX430UAR
Monitor: Asus PB278Q + LG 27EA73LM 27" Headset: Steelseries Siberia 800 Mus: Steelseries Rival 310 Tangentbord: Logitech G213

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2014

Func kb-460 ser ju lovande ut. Föredrar trådbunden. Kan mycket väl bli en sådan. Ska sondera möss också. Lillkillen har en liten trådlös mus. Han spelar förvisso mest på sin laptop men med docka så är det möjligt vi köper två uppsättningar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012

Har kört med Logitech Illuminated i ett par år, fungerar kanon.
https://www.dustinhome.se/product/5010749127/illuminated-k740

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av danielsan123:

Func kb-460 ser ju lovande ut. Föredrar trådbunden. Kan mycket väl bli en sådan. Ska sondera möss också. Lillkillen har en liten trådlös mus. Han spelar förvisso mest på sin laptop men med docka så är det möjligt vi köper två uppsättningar.

Om du bestämmer dig för ett Func-bord och sen tycker att det låter lite väl mycket när grabben lirar är det enkelt att sätta i O-ringar för att dämpa ljudet lite. Såna hittar du på ebay för en dryg guldpeng, tex HÄR!

Lycka till!

Moderkort: ASUS Z97-A CPU: Intel i7 4790k @4.7GHz CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 4x4GB 1600MHz GPU: Asus Strix 1080 SSD: Crucial MX300 750GB, Intel 530 240GB HDD: WD Green 2TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech G900 Ljud: Audioengine A2+ & Wharfedale D10