Motorola moto e 2 vs moto g 2

Permalänk

Motorola moto e 2 vs moto g 2

Tjo!

Min gamla galaxy s3 börjar gå åt pipsvängen och jag tänkte köpa ny androidlur. Vad jag förstått är moto g och moto e det bästa man kan få i budgetklassen om man föredrar ett rent android. Nu undrar jag vad skillnaden mellan dessa lurar egentligen är. Vad jag förstår skiljer upplösning, storlek och kamera men den billigare moto e verkar ha bättre batteri och processor vilket i min mening väger tyngre än kamera och upplösning.

Ni som har kännt på båda dessa telefoner, vilken föredrar ni och varför? Och hur är skillnaden i byggkvalitet? Moto E ser onekligenbudget ut, hur känns den?`

/Olof

Permalänk
Medlem
Skrivet av LessGifted:

Tjo!

Min gamla galaxy s3 börjar gå åt pipsvängen och jag tänkte köpa ny androidlur. Vad jag förstått är moto g och moto e det bästa man kan få i budgetklassen om man föredrar ett rent android. Nu undrar jag vad skillnaden mellan dessa lurar egentligen är. Vad jag förstår skiljer upplösning, storlek och kamera men den billigare moto e verkar ha bättre batteri och processor vilket i min mening väger tyngre än kamera och upplösning.

Ni som har kännt på båda dessa telefoner, vilken föredrar ni och varför? Och hur är skillnaden i byggkvalitet? Moto E ser onekligenbudget ut, hur känns den?`

/Olof

Jag har inte testat Moto e men att inte ens ha 720p skärm 2015 tror jag lämnar en bitter eftersmak. Moto G känns verkligen som en premium telefon bortsett från kameran. Batteritiden är bra, om jag inte använder den på 24 timmar brukar jag har ca 97% kvar. Vid normalt avtändande, ca 2,5 timme då skärmen är på brukar jag ha 70% kvar på kvällen.

Permalänk
Skrivet av Baxtex:

Jag har inte testat Moto e men att inte ens ha 720p skärm 2015 tror jag lämnar en bitter eftersmak. Moto G känns verkligen som en premium telefon bortsett från kameran. Batteritiden är bra, om jag inte använder den på 24 timmar brukar jag har ca 97% kvar. Vid normalt avtändande, ca 2,5 timme då skärmen är på brukar jag ha 70% kvar på kvällen.

Låter ju enastående!

Vad gäller skärmen är det ju inte så stor skillnad i ppi mellan telefonerna 245 mot 294, men jag vet inte det kanske är stor skillnad. Jag använder telefonen mest för att ringa, smsa och surfa. Kollar sällan videos osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LessGifted:

Tjo!

Min gamla galaxy s3 börjar gå åt pipsvängen och jag tänkte köpa ny androidlur. Vad jag förstått är moto g och moto e det bästa man kan få i budgetklassen om man föredrar ett rent android. Nu undrar jag vad skillnaden mellan dessa lurar egentligen är. Vad jag förstår skiljer upplösning, storlek och kamera men den billigare moto e verkar ha bättre batteri och processor vilket i min mening väger tyngre än kamera och upplösning.

Ni som har kännt på båda dessa telefoner, vilken föredrar ni och varför? Och hur är skillnaden i byggkvalitet? Moto E ser onekligenbudget ut, hur känns den?`

/Olof

Jag köpte en motorola g2 dualsim förra veckan och jag är väldigt nöjd än så länge även om jag kan sakna 4g ibland.. men om du inte behöver dubbla simkort så finns ju motorola g2 titan som har 4g.

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[Qvist:

;15368734']Jag köpte en motorola g2 dualsim förra veckan och jag är väldigt nöjd än så länge även om jag kan sakna 4g ibland.. men om du inte behöver dubbla simkort så finns ju motorola g2 titan som har 4g.

Där finns också en Moto G 2 modell med 4G.
Moto G 2 4G

Video på Moto E: LTT Moto E review
Vad han kom fram till så är det lika bra att köpa Moto G istället för ett par hundra extra, batteritiden är fortfarande bra i jämförelse mot andra, mitt batteri med normal användning (Lite youtube, Twitch, SMS, Samtal, surfning och uppdateringar) klarar sig åtminstone 2 dagar om inte mer.

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Skrivet av '[Qvist:

;15368734']Jag köpte en motorola g2 dualsim förra veckan och jag är väldigt nöjd än så länge även om jag kan sakna 4g ibland.. men om du inte behöver dubbla simkort så finns ju motorola g2 titan som har 4g.

Intressant. Är det smidigt med dubbla simkort? Kan man välja när ett sim ska vara "aktivt"? Vill helst inte besväras på fritiden. Har en xperia z3 på jobbet som är alldeles för stor och klumpig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LessGifted:

Intressant. Är det smidigt med dubbla simkort? Kan man välja när ett sim ska vara "aktivt"? Vill helst inte besväras på fritiden. Har en xperia z3 på jobbet som är alldeles för stor och klumpig.

Jag vet inte om det går, men hade varit coolt att med t ex Tasker ställa in att jobb simmet inaktiveras så fort du inte är på jobbets wifi eller något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LessGifted:

Intressant. Är det smidigt med dubbla simkort? Kan man välja när ett sim ska vara "aktivt"? Vill helst inte besväras på fritiden. Har en xperia z3 på jobbet som är alldeles för stor och klumpig.

Jag tycker att det funkar bra och stänga av ett simkort görs lätt i inställningarna. Det som kan vara bra att veta är att sim plats 2 endast har 2g.

Skrivet av Weuffelhjaern:

Där finns också en Moto G 2 modell med 4G.
Moto G 2 4G

Video på Moto E: LTT Moto E review
Vad han kom fram till så är det lika bra att köpa Moto G istället för ett par hundra extra, batteritiden är fortfarande bra i jämförelse mot andra, mitt batteri med normal användning (Lite youtube, Twitch, SMS, Samtal, surfning och uppdateringar) klarar sig åtminstone 2 dagar om inte mer.

Som jag skrev så heter 4g varianten motor g titan (kanske bara är i Sverige som den heter titan?)

*edit* det verkar endast som den heter "titan" på prisjakt..

Permalänk
Medlem

Jag gillar moto gen2 som även jag funderar på, då det börja bli dags att ersätta min gamla Samsung S2.
Dualsim känns även det väldigt intressant, och telefonen er ju mycket valuta för pengarna.

Men väljer att invänta moto 3gen, som planeras släppas under Q3. (Aug-sept)
Hoppas ju på att den blir lika bra som föregångarna.

Mina inköps planer står mellan Moto g3 eller Oneplus2.
Allt hänger på pris vs kvalite på telefonen.