Vilket GTX 970 märke? Pris runt 4k? Tips

Permalänk
Skrivet av retro123:

Skulle helt klart valt EVGA av de du länkar till SC står för "superclocked", jämför klockfrekvenserna, nu är det ju så att du kan enkelt klocka vilket 970 som helst till dess frekvenser och högre än så men priset är ju helt ok och evga:s garanti och support hör till de bästa om inte allra bäst. Slå till om du vill ha ett 970.

Aha okej, är dock fortfarande osäker vilket av dom jag ska välja XD Vilket håller lika eller bättre prestanda än MSI-kortet? Sorry om jag verkar retard haha...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Danielsanchez:

Aha okej, är dock fortfarande osäker vilket av dom jag ska välja XD Vilket håller lika eller bättre prestanda än MSI-kortet? Sorry om jag verkar retard haha...

Jag har jämfört en hel del gtx 970 och jag skulle nog välja GTX970-DC2OC-4GD5-BLACK om du är på jakt efter en fin överklock.
"DIGI+ VRM with 10-phase Super Alloy Power"
1st 8pin + 1st 6pin connector
fin fin kylare.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Skrivet av robalm:

Jag har jämfört en hel del gtx 970 och jag skulle nog välja GTX970-DC2OC-4GD5-BLACK om du är på jakt efter en fin överklock.
"DIGI+ VRM with 10-phase Super Alloy Power"
1st 8pin + 1st 6pin connector
fin fin kylare.

Hmm syftet med grafikkortet är bara att jag ska sätta in det och inte göra något mer me det kanske göra nått eventuellt i framtiden

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Danielsanchez:

Hmm syftet med grafikkortet är bara att jag ska sätta in det och inte göra något mer me det kanske göra nått eventuellt i framtiden

Skickades från m.sweclockers.com

Jaha då är det bara ta det billigaste.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

Själv har jag bäst erfarenhet från asus, där är jag riktigt nöjd :). Men EVGA och MSI ska också vara bra har jag hört, så spelar ingen större roll egentligen.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

970 för 4k? Wow. Asso jag orkar inte söka men finns det 970 kort som kostar så mycket? Låter helt otroligt.

Med tanke på där knappt är ngn skillnad mellan 970 korten så känns det svårmotiverat att lägga ut 4k när det finns betydligt billigare samt att AMD 290 i samma prestandasegment kostar 2690kr på netonnet...
O för 4k får du nästan ett 290x med 8gb minne.

Sapphire 290 för 2690kr, typ bästa 290 kortet o det presterar i princip som ett 970:
http://m.netonnet.se/art/dator/komponenter/grafikkort/amd-pci...

Problemet är kvar men folk verkar gladeligen hosta upp otroliga 4k för ett 970 ändå.

4095kr för 290x med 8gb
https://www.komplett.se/xfx-radeon-r9-290x-8gb-gddr5/832094?c...

Permalänk
Medlem

290x är 4-11% bättre i snitt än 970.
kostar samma ungefär och har dessutom mer minne.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av robalm:

du kanske borde google "coilwhine".

ok, haha men det behövs inte, tack i alla fall.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Danielsanchez:

Aha okej, är dock fortfarande osäker vilket av dom jag ska välja XD Vilket håller lika eller bättre prestanda än MSI-kortet? Sorry om jag verkar retard haha...

Alltså det spelar ingen större roll vilket du väljer - ett 970 är ett 970..
Finns vissa med marginellt högre klock i stock men att klocka själv är inget problem alls. Har själv ett msi som jag är mycket nöjd med. Välj vad du vill, prestandan kommer vara den samma vad du än väljer. Det som skiljer mest är att ett fåtal modeller b.l.a. gigabyte inte har semipassiv fläktstyrning och därmed har högre ljudnivå. msi, asus, evga o.s.v. kör fläktarna semipassivt vilket betyder att fläktarna först går igång vid cirka sextio grader, bara att vraka och välja du kommer få ett bra kort vilket du än väljer av dem. Ta det som är billigast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

290x är 4-11% bättre i snitt än 970.
kostar samma ungefär och har dessutom mer minne.

Vilket GTX 970 märke? Pris runt 4k? Tips

Tror tråden heter så va ? Kan folk sluta föreslå 290 kort till folk som frågar efter tips om 970 kort.. Vissa kanske inte vill ha nåt slutkört amd.
Ja jag erkänner gillar inte AMD personligen. Alltid föredragit Nvidia , mycket pga mindre små saker som jag personligen stört mig på.

970 - 290,290x är alla tre väldigt jämna kort vilket som helst av dessa är bra kort. Trådskaparen vill ha tips om 970 ge han då det eller skit
i att svara. Börjar bli tröttsamt att höra hur folk klantar på 970 kortet 3,5 gb eller 4 gb skit samma , fortfarande ett bra kort.
Hade ingen sätt detta hade ingen gnällt på det heller..

Och till trådskaparen , EVGA är väldigt bra märke , och fläktarna står helt stilla upp till runt 55-60 grader om ja inte tar fel. Vilket gör kortet väldigt tyst.
Och som nån redan länkat så har de just nu så man får en backplate utan kostnad på visa modeller.

Permalänk

Tack så mycket för hjälpen allesammans!! Enligt er låter det alltså att det är mer värt att jag väljer detta kort: http://www.inet.se/produkt/5411307/evga-geforce-gtx-970-4gb-a... före http://www.inet.se/produkt/5411294/msi-geforce-gtx-970-gaming...

Tack så jätte mycket för hjälpen!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av noxius:

Vilket GTX 970 märke? Pris runt 4k? Tips

Tror tråden heter så va ? Kan folk sluta föreslå 290 kort till folk som frågar efter tips om 970 kort.. Vissa kanske inte vill ha nåt slutkört amd.
Ja jag erkänner gillar inte AMD personligen. Alltid föredragit Nvidia , mycket pga mindre små saker som jag personligen stört mig på.

970 - 290,290x är alla tre väldigt jämna kort vilket som helst av dessa är bra kort. Trådskaparen vill ha tips om 970 ge han då det eller skit
i att svara. Börjar bli tröttsamt att höra hur folk klantar på 970 kortet 3,5 gb eller 4 gb skit samma , fortfarande ett bra kort.
Hade ingen sätt detta hade ingen gnällt på det heller..

Och till trådskaparen , EVGA är väldigt bra märke , och fläktarna står helt stilla upp till runt 55-60 grader om ja inte tar fel. Vilket gör kortet väldigt tyst.
Och som nån redan länkat så har de just nu så man får en backplate utan kostnad på visa modeller.

290x är ett bättre kort än 970 om än marginellt så jag förstår inte varför du tycker det är tröttsamt att man hjälper TS med att nämna att han får ett bättre kort för samma peng. Han kanske helt enkelt inte har koll på andra kort.
Jag såg inte någonstans att han skrev att han inte ville ha ett amd kort.

Permalänk
Medlem

För att han frågar efter ett 970. Troligtvis har han redan bestämt sig för ett 970 annars hade han säker skrivit: Vilket grafikkort ska jag välja?
Så riktigt onödig kommentar utav dig.

Skrivet av Jonathanknet:

290x är ett bättre kort än 970 om än marginellt så jag förstår inte varför du tycker det är tröttsamt att man hjälper TS med att nämna att han får ett bättre kort för samma peng. Han kanske helt enkelt inte har koll på andra kort.
Jag såg inte någonstans att han skrev att han inte ville ha ett amd kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klacko:

För att han frågar efter ett 970. Troligtvis har han redan bestämt sig för ett 970 annars hade han säker skrivit: Vilket grafikkort ska jag välja?
Så riktigt onödig kommentar utav dig.

ts skriver själv att han inte har så bra koll och frågar efter råd, att någon tipsar om något annat alternativ i samma prisklass får anses vara hjälpsamt. förstår inte problemet.

Skrivet av noxius:

Tror tråden heter så va ? Kan folk sluta föreslå 290 kort till folk som frågar efter tips om 970 kort.. Vissa kanske inte vill ha nåt slutkört amd.
Ja jag erkänner gillar inte AMD personligen. Alltid föredragit Nvidia , mycket pga mindre små saker som jag personligen stört mig på.

om du har en så onyanserad åsikt så tycker jag att du ska hålla dig borta från att hjälpa andra då det lär färga dina råd. att vara fanboy med sina egna inköp är ok då det endast påverkar dig själv men när du hjälper andra så är det en helt annan sak.