[Köpråd] Bläckstråleskrivare som inte torkar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gladö Kvarn
Registrerad
Jan 2004

[Köpråd] Bläckstråleskrivare som inte torkar

Hej

Jag söker en bläckstråleskrivare som inte torkar ihop efter några månader. Vi köper en ny varje år i 1000kr prisklassen. Den vi har torkar ihop och inte fungerar längre. Vi kanske skriver ut ett papper i månaden, ibland kan det bli flera foton närn man får ork och lust.

Någon som har erfarenheter? Är det så att alla bläckstråleskrivare torkar ihop om man inte använder dom?

Med vänlig hälsning

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gislaved
Registrerad
Jan 2003

Laserskrivare ?

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gladö Kvarn
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av Karaff:

Laserskrivare ?

Ja absolut! Men om jag har läst att om man vill ha bra foton så är det bläckstråle som gäller.

Med vänlig hälsning

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av Olapola:

Ja absolut! Men om jag har läst att om man vill ha bra foton så är det bläckstråle som gäller.

Med tanke på ditt användarmönster när det gäller skriva ut foton låter det som en bättre ide att köpa en laser skrivare och sen låta något företag printa fotona än att köpa en ny bläckstråleskrivare varje år

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Endera skriver man ut ofta men lite eller så undviker man bläckstråleskrivare, en sublimeringsskrivare kan vara nått som kanske fungerar men de blir dyra om du de ska klara A4
.http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=450

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2014

Jag utgår från att de enstaka papper du skriver ut är/kan vara svartvita och gör följande uträkning:

Du får en svartvit laserskrivare för lite under tusenlappen, och fotoframkallning kostar ca 1kr/foto.
Skriver du ut ca 300 bilder om året samt väljer någon av de två populäraste svartvita laserskrivarna på prisjakt (~700kr) så landar du då i samma kostnad som du nu har för att köpa skrivare för varje år.