Permalänk
Medlem

Dropbox med S5

Hej

Jag har dropbox installerat på både datorn och mobilen (samsung S5) och allt fungerar bra. MEN för att få mer lagringsutrymme så är ett av uppdragen att man ska installera dropbox på en annan "dator" vilket jag har gjort i och med att jag har det både på mobilen och datorn. Men dropbox förstår inte det här och har därav inte bockat av den punkten. Vad gör jag fel? Testat att dra ner appen igen/installerat det på datorn igen osv. men får det inte till att fungera. Loggat in både på appen och på webbsidan vida datorn. Har igång "desktop" varianten på datorn...

Visa signatur

AMD X4 940 | Gigabyte GA-MA790X-UD3P | Gigabyte Radeon HD4850 MC 1GB | 520W Corsair CMPSU-520HXEU | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | 2st Kingston A400 240GB 2.5 | Fractal Design Define 7 Compact Svart Solid | Dell P2719HC |

Permalänk
Avstängd

Telefonen räknas väl inte som en annan dator då det inte är en annan dator utan en telefon. Har du bara en dator som du kan installera programmet på så kan du inte få detta extra lagringsutrymme då kravet är just att installera på två datorer.

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar OneDrive istället för Dropbox. Mer prisvärt med office365 paketet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Jag var lite trög i morse och fick för mig att jag läste mig till att "en annan dator" även innefattade mobilen. Men så var ju inte det....

Helt enkelt så får jag installera det på mina föräldrars dator så löser det sig. Finns det något bra sätt att se till att föräldrarna inte går in min Dropbox mapp på deras dator? Om det på ett enkelt sätt går att skydda mappen med ett lösenord eller liknande från deras dator?

Visa signatur

AMD X4 940 | Gigabyte GA-MA790X-UD3P | Gigabyte Radeon HD4850 MC 1GB | 520W Corsair CMPSU-520HXEU | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | 2st Kingston A400 240GB 2.5 | Fractal Design Define 7 Compact Svart Solid | Dell P2719HC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Locos:

Jag var lite trög i morse och fick för mig att jag läste mig till att "en annan dator" även innefattade mobilen. Men så var ju inte det....

Helt enkelt så får jag installera det på mina föräldrars dator så löser det sig. Finns det något bra sätt att se till att föräldrarna inte går in min Dropbox mapp på deras dator? Om det på ett enkelt sätt går att skydda mappen med ett lösenord eller liknande från deras dator?

Avinstallera det efter du fått utrymmet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Locos:

Jag var lite trög i morse och fick för mig att jag läste mig till att "en annan dator" även innefattade mobilen. Men så var ju inte det....

Helt enkelt så får jag installera det på mina föräldrars dator så löser det sig. Finns det något bra sätt att se till att föräldrarna inte går in min Dropbox mapp på deras dator? Om det på ett enkelt sätt går att skydda mappen med ett lösenord eller liknande från deras dator?

Bara ta bort det direkt efter.
Jag installerade det 2 gånger på min dator och fick utrymmet av någon anledning. Formaterade så antar den räknades som ny enhet.