Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Orust
Registrerad
Dec 2010

IMEI SGS3

Tjenare!

Det är såhär att jag har 3 st sgs3. Min brors gamla mi sambos och min egen. 2 av 3 är operatörslåsta till tre medans min brors inte är det. Men min brors är totalt förstörd i stort sett. Displayen är så spräckt den kan bli,

Vad jag då undrar är.
Kan jag ta imei från den telen till en av dom operatörslåsta? Låser det isåfall upp mobilen? Det är viktigt att operatörlåset går upp, annars kan det kvitta.

Kan nån isåfall länka en beskrivning hur jag ska göra?

Tack på förhand.

| Asus Z170-A | i5 6600K | ASUS R7 260x | 2*4Gb ddr4 2666 | corsair cx750m | Phanteks eclipse p400 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2005

1. Jag tror inte det är lagligt att ändra IMEI.
2. Din garanti/reklamationsrätt kommer försvinna direkt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005

Nej och du får inte.
Byt display själv;)

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Saltsjöbaden
Registrerad
Jun 2014
Skrivet av dellxps600:

Tjenare!

Det är såhär att jag har 3 st sgs3. Min brors gamla mi sambos och min egen. 2 av 3 är operatörslåsta till tre medans min brors inte är det. Men min brors är totalt förstörd i stort sett. Displayen är så spräckt den kan bli,

Vad jag då undrar är.
Kan jag ta imei från den telen till en av dom operatörslåsta? Låser det isåfall upp mobilen? Det är viktigt att operatörlåset går upp, annars kan det kvitta.

Kan nån isåfall länka en beskrivning hur jag ska göra?

Tack på förhand.

Här är en metod som kan funka: http://www.technostall.com/how-to-change-imei-number-android/

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av nackskägg:

Citerar då texten.

Citat:

Also let me tell you again that changing IMEI is illegal so don’t misuse the information provided here. Also it doesn’t changes your device ID so don’t try to play smart.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2010

Byt över mainboardsen bara så är det fixat, Så länge alla är I9300 så är det inga problem.
Samma gäller om alla är I9305

Intel Core i7 8700K 4.8 Ghz | ASUS Prime-A Z370 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 16GB (2x8GB) 3000Mhz | Custom loop | EVGA Geforce GTX 1080 TI 11GB | Fractal design R6 | Seasonic Focus 650W | Samsung CFG70