Permalänk
Medlem

DiRT Rally-tråden

Någon som köpt spelet? Släpptes idag (27e April-15) och är för tillfället i E-A.
Funderar själv på att köpa det, verkar vara mer åt rallyhållet nu än DiRT 3 t.ex.

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=Sv9BS6Hy2Bk

Rubrik ändrad (ej early access längre)
Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Det ser lovande ut, men alltså vad har egentligen hänt.. dröjer inte länge nu innan AA spel också blir early access.. Vi kommer snart få betala typ EA och DICE för att testa Alpha testa Battlefield spelen..

Förr vi personer betalt för att beta testa, nu måste vi betala för att beta testa.. kul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Det ser lovande ut, men alltså vad har egentligen hänt.. dröjer inte länge nu innan AA spel också blir early access.. Vi kommer snart få betala typ EA och DICE för att testa Alpha testa Battlefield spelen..

Förr vi personer betalt för att beta testa, nu måste vi betala för att beta testa.. kul.

Tycker ändå priset är rätt schysst och kan man hjälpa till att göra det så bra som möjligt så är det inga problem för min del. Får nog bli ett köp om några dagar efter att det kommit upp mer gameplay-videos så man ser om det ens är någon mening att "köpa in sig" än.

Undrar förresten om det är tillåtet att streama spelet, i så fall kan man ju hålla ögonen på Twitch de närmsta dagarna. En stream säger oftast mer än ett par gameplay-videos.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Tycker ändå priset är rätt schysst och kan man hjälpa till att göra det så bra som möjligt så är det inga problem för min del. Får nog bli ett köp om några dagar efter att det kommit upp mer gameplay-videos så man ser om det ens är någon mening att "köpa in sig" än.

Undrar förresten om det är tillåtet att streama spelet, i så fall kan man ju hålla ögonen på Twitch de närmsta dagarna. En stream säger oftast mer än ett par gameplay-videos.

De riktigt sällan Alpha spel får streamas, vad jag vet.. men finns en kanal uppe.. http://www.twitch.tv/directory/game/DiRT%20Rally

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

De riktigt sällan Alpha spel får streamas, vad jag vet.. men finns en kanal uppe.. http://www.twitch.tv/directory/game/DiRT%20Rally

Gillade inte första blicken jag fick. En snöig väg där det ser ut som det finns mer grepp än i DiRT 3. Trodde detta skulle vara mer åt simhållet men kanske hade fel.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=JSONUAl9clI

Låter väldigt lovande efter att ha sett denna videon. Spelet ska vara riktigt svårt och mer åt sim hållet än tidigare dirt.

Codemasters är ingen enorm spelstudio heller.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

hade ingen aning om att ett nytt DiRT var på gång. Dirt 2 och 3 är nog mina favorit bilspel, och detta ser najs ut. Såg precis att den låg som "Recommenden for you" på Steam och blev överraskad.

Avvaktar några dagar med att köpa. Inte helt inne på det där med Early Access riktigt än - har köpt två eller tre spel på early access, och visst kan det vara kul men det är ändå alltid något man stör sig på som saknas men som hinner komma innan det släpps på riktigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

https://www.youtube.com/watch?v=JSONUAl9clI

Låter väldigt lovande efter att ha sett denna videon. Spelet ska vara riktigt svårt och mer åt sim hållet än tidigare dirt.

Codemasters är ingen enorm spelstudio heller.

Jag vart intresserad, men tycker det ser så illa ut. Vissa saker ser riktigt bra ut men det mesta ser ut som att det skulle vara gjort för 6-7 år sedan. Fick svaret i videon, de använder deras gammla motor för att driva spelet. Synd, för jag gillar bra grafik och spenderar mycket pengar för att få "top notch" grafik. Men till er som inte bryr er så mycket om grafiken så ska tydligen det här vara fokuserat på att vara en simulator. Så körkänslan ska vara på topp.

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Medlem

Kollade precis recommended system requirements.

Citat:

OS: Windows Vista, Windows 7 or Windows 8
Processor: AMD FX-8150 or Intel Core i5 4670K
Memory: 8 GB RAM
Graphics: AMD R9 290 or Nvidia GTX780
Hard Drive: 35 GB available space
Sound Card: Direct X compatible soundcard

290/780 är väl ändå rätt höga krav kan tyckas? Klagar inte utan det var bara något jag la märke till när jag kikade på steam. Sen 8150/4690k låter väl rätt konstigt? :S

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Kollade precis recommended system requirements.

290/780 är väl ändå rätt höga krav kan tyckas? Klagar inte utan det var bara något jag la märke till när jag kikade på steam. Sen 8150/4690k låter väl rätt konstigt? :S

de får min dator och gå på högvarv iaf

det är ju early-access så det kommer nog bli rejält bättre optimerat längre ner och har säkert planerat stöd för DX12 inför hårdlanseringen

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Såg ju faktiskt lite snyggt ut men vilken trailer gör inte det visar ju egentligen inget hur spelet kommer se ut *host* watch dogs *host* när det är klart.

Men ifall det är åt sim hållet och när det är klart så kanske det blir ett köp av det för min del. Letar efter något nyare rally spel som liknar richard burns rally så får hålla tummarna för detta.

Permalänk
Medlem

Om det är lika bra grafik som Dirt 2/3 så har jag inget att klaga på när det gäller grafiken. Tror jag köper detta på Steams sommarrea även om det inte sklle vara rabatterat. Men får väl följa med omdömen och artiklar innan jatg bestämmer mig.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Kollade precis recommended system requirements.

290/780 är väl ändå rätt höga krav kan tyckas? Klagar inte utan det var bara något jag la märke till när jag kikade på steam. Sen 8150/4690k låter väl rätt konstigt? :S

Ser inte bra ut om dom kör gamla motorn dessutom.

Spelet påminner om coli mcrae 2.0, dirt 3 tyckte jag inte riktigt om. Svårt att hålla någon kontroll på bilen.

I coli mcrae 2.0 var det betydligt skönare spelkänsla (lite svårt, men lärde sig fort att köra fort). Var liksom inte som att åka på is hela tiden och bättre kontroll utan att bilen gjorde allt för ologiska utsvävningar.

Snöbanan i coli mcrae 2.0 var lagom hal även Itailan på asfalt var riktigt grym.

Kommer nog inte skaffa spelet, helt enkelt för spelintresset och oftast nya spel lessnar man fort på.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Ser ju rätt bra ut, hoppas de får till det som Colin Mcrae.

DiRT Rally - PC gameplay, details and first impressions
https://www.youtube.com/watch?v=ZWnebLUI5Vw

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Det ser lovande ut, men alltså vad har egentligen hänt.. dröjer inte länge nu innan AA spel också blir early access.. Vi kommer snart få betala typ EA och DICE för att testa Alpha testa Battlefield spelen..

Förr vi personer betalt för att beta testa, nu måste vi betala för att beta testa.. kul.

Precis. Jag undviker early access då det per definition är alfa/betabajs fullt med buggar och det kan göras tämligen omvälvande ändringar när som helst. Ser ingen anledning att betala för ofärdigt skräp; det borde vara gratis tills skiten är klar. Men så har jag också noll intresse av att vara med och påverka spelets utveckling, så det är helt enkelt inget för mig.

Gillar DiRT-spelen, och Rally verkar intressant. Får väl se hur det blir när det blir klart.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Enligt "Timelinen" (https://www.dirtgame.com/uk/home , scrolla ner och håll musen över spel-kontollen 15 Juli samt 15 augusti) så kommer även rallycross, vilket jag själv tycker e awesome! Finns ju inget riktigt rallycross spel sen DiRT 3, men de va ju fruktansvärt mycket arcade. Hoppas de drar sig mer mot sitt ursprung som ni säger, men rallycross hade varit riktigt kul med!

Permalänk
Medlem

Äntligen ett rallyspel som handlar om rally! Det var många år sedan. Inga mesiga identiska banor med lite annorlunda texturer, nej riktiga rallystages nu!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oliver91:

de får min dator och gå på högvarv iaf

det är ju early-access så det kommer nog bli rejält bättre optimerat längre ner och har säkert planerat stöd för DX12 inför hårdlanseringen

Ett spel som är så pass långt gånget idag kommer knappast ha DX12-stöd senare.

Permalänk
Proffsmobbare

För er som inte kollat genom videon; Det är INTE ett DiRT 4, det är en svårkontrollerad rallysimulator.

Tycker det ser mycket lovande ut! Personligen bryr jag mig inte om grafiken, det är en så liten del av spelupplevelsen för mig personligen. Extra mycket så när det gäller simulatorer.

Permalänk

Jag köpte det igår.

Gillar:

Ljudet, Grafiken, Känslan

Gillar inte:

Att det rycker till var 3:e sekund, att det inte finns koppling, att det inte finns H-shifter, saknar vettigt stöd för 3 skärmar med vinklar osv samt möjligheten att ställa in rätt FOV

Jag kör annars bara iRacing...

Visa signatur

.: AMD FX-9590 :. .: ASUS Crosshair V Formula-Z :. .: Crucial Ballistix Sport 16GB 12800 (2x8GB) :. .: Corsair H100i:. .: Gigabyte R9 290X :. .: Corsair Force GT 240GB :. .: Corsair Force GS 240GB :. .: Antec P280 :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XaNoR:

Jag köpte det igår.

Gillar:

Ljudet, Grafiken, Känslan

Gillar inte:

Att det rycker till var 3:e sekund, att det inte finns koppling, att det inte finns H-shifter, saknar vettigt stöd för 3 skärmar med vinklar osv samt möjligheten att ställa in rätt FOV

Jag kör annars bara iRacing...

Verkar lovande..

Vet inte vilka bilar som är presenterade men några av de tidiga Grupp B bilarna borde ha H-låda och koppling att detta saknas i de nyare bilarna ser jag bara som realistiskt, att det saknas helt även på de äldre är dock väldigt synd.

Finns det multiplayer? det är ett måste om jag ska köpa.

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av XaNoR:

Jag köpte det igår.

Gillar:

Ljudet, Grafiken, Känslan

Gillar inte:

Att det rycker till var 3:e sekund, att det inte finns koppling, att det inte finns H-shifter, saknar vettigt stöd för 3 skärmar med vinklar osv samt möjligheten att ställa in rätt FOV

Jag kör annars bara iRacing...

Jag köpte det också igår, gillar det starkt än så länge.

Jag kör med Xbox 360 kontrollern så att det saknas koppling och H-shifter är inga problem för mig. Förstår att om man är riktigt "hardcore" att det behövs dock, får väl hoppas på att det kommer senare.

Har inga problem med att det rycker var 3:e sekund.

Det är SVÅRT! Gäller att hålla sig på vägen och se upp för stenar.

Hoppas på en regnig sommar så jag kan lägga många timmar på detta

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

För er som inte kollat genom videon; Det är INTE ett DiRT 4, det är en svårkontrollerad rallysimulator.

Tycker det ser mycket lovande ut! Personligen bryr jag mig inte om grafiken, det är en så liten del av spelupplevelsen för mig personligen. Extra mycket så när det gäller simulatorer.

Det blir betydligt enklare när alla assists är avstängda faktiskt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XaNoR:

Jag köpte det igår.

Gillar:

Ljudet, Grafiken, Känslan

Gillar inte:

Att det rycker till var 3:e sekund, att det inte finns koppling, att det inte finns H-shifter, saknar vettigt stöd för 3 skärmar med vinklar osv samt möjligheten att ställa in rätt FOV

Jag kör annars bara iRacing...

Det finns både H-låda och koppling , jag kör med det, vet att jag inte fick till det första gången , sen testade jag igen och det funkade att välja.

Visa signatur

Min: Ryzen 7 3700x, Asus prime B350 Plus, Gskill Ripjaws V 4x8 Gb 3200Mhz@cl14 , Samsung 960 EVO 500Gb + OCZ 512 Gb SSD , MSI Optix MAG27CQ + 24" Benq G2420HDBL , RX5700 8GB , FD R5

Permalänk
Inaktiv

Ha-begäret vat stort när jag såg denna igår. Då jag normalt undviker early access som pesten kommer jag nog avvakt eventuell lansering istället. Hade priset varit betydligt lägre hade det nog blivit ett köp redan igår.

Saknar detta spel både gymkhana och den där block-varelsen samt är mer åt sim-hållet så låter det riktigt lovande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XaNoR:

Jag köpte det igår.

Gillar:

Ljudet, Grafiken, Känslan

Gillar inte:

Att det rycker till var 3:e sekund, att det inte finns koppling, att det inte finns H-shifter, saknar vettigt stöd för 3 skärmar med vinklar osv samt möjligheten att ställa in rätt FOV

Jag kör annars bara iRacing...

Har du kört tidigare spel från dom?

Är det som att åka på is även på asfalt?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Har du kört tidigare spel från dom?

Är det som att åka på is även på asfalt?

har kört alla tidigare spel och greppet är helt förändrat, man känner tydlig skillnad på grus, asfalt och is, grus är tungstyrt och bilen är lite okontrollerbar som den ska vara på grus, på asfalt har man bra grepp och kan gasa på lite extra och på is måste man vara försiktig på gasen och bromsen

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

har kört alla tidigare spel och greppet är helt förändrat, man känner tydlig skillnad på grus, asfalt och is, grus är tungstyrt och bilen är lite okontrollerbar som den ska vara på grus, på asfalt har man bra grepp och kan gasa på lite extra och på is måste man vara försiktig på gasen och bromsen

Har du kört colin mcrae 2? Jag provade dirt 3, men bilen regerade inte bekvämt i högre fart, fick självslir även på asfalt (behöver inte ens vara mer än att vägen svänger svagt, får man parera åt andra hållet kraftigt). Inte ens min privata bil beter sig så på asfalt

Får hoppas dom släpper något så man får prova senare.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Har du kört colin mcrae 2? Jag provade dirt 3, men bilen regerade inte bekvämt i högre fart, fick självslir även på asfalt (behöver inte ens vara mer än att vägen svänger svagt, får man parera åt andra hållet kraftigt). Inte ens min privata bil beter sig så på asfalt

Får hoppas dom släpper något så man får prova senare.

för väldigt många år sen, det kom till PS2 va? DiRT 3 är ju kul på sitt sätt men detta är annorlunda, väldigt annorlunda

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Codemasters har enorma trovärdighetsproblem när de hävdar att de ska göra sim. Men köpte ändå. De borde kunna om de verkligen vill.

Det är ju tidig alfa men jo tycker mig se spår av lite rätt tänk i alla fall och det är kanske inte bara tomma ord. Men det beror ju lite på hur de tweakar till launch.

Jag kommer inte hjälpa till då ska jag ha betalt för beta testningen.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x