LG presenterar G4 med läderbakstycke

Permalänk
Melding Plague

LG presenterar G4 med läderbakstycke

Efter månader av rykten är det dags för LG:s senaste flaggskepp att se dagens ljus. I centrum står designen och en kamera som sägs vara den mest avancerade i en mobiltelefon hittills.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nu blev det genast svårare att välja nästa mobil.

Permalänk
Medlem

Ja, när andra tryter verkar LG gå starkt fram! Även om jag hellre sett 810 (vet inte exakta skillnaden men man vill ju ha det bästa...) tycker jag G4 är en fullträff. Med SD-kort, f/1.8, QHD/högre ljusstyrka och bättre färgåtergivning och större batteri bryter den trenden för detta år. Hade jag varit ute efter en ny telefon just nu hade jag garanterat tagit G4!

Permalänk
Inaktiv

Intressant. Men det viktiga är att telefonen har bra mjukvara där LG fortfarande har lite att bevisa.

Sony (även hört gott om HTC, vad säger ni?) ligger på topp i den kategorin.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Snapdragon 808 lol ? ska telefonen föreställa en modeväska nu eller med läder? ser ju inte klokt ut..

Permalänk

Att LG nu väljer bort Snapdragon 810 kanske bekräftar lite vad Samsung tyckte om den processorn och varför de valde bort den.

http://www.techspot.com/news/60477-independent-testing-confir...

Ganska bra läsning om Snapdragon 810 och dess problem som den verkar dras med.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Snusfri

Hoppas det kommer en version med W10 sen.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av THB:

Hoppas det kommer en version med W10 sen.

Tveksamt. De släppte en usel Windows Phone för en massa år sedan men bestämde sedan att de aldrig skulle släppa något mer med operativsystemet på grund av låga försäljningssiffror

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Eller som vi säger i Skåne: "Gay feyra i läudårr"

Permalänk
Medlem

Ser ju trevlig ut, men för min del får den gärna vara lite mindre. Kanske blir något sen när mini-varianten anländer... vilket den lär göra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Tveksamt. De släppte en usel Windows Phone för en massa år sedan men bestämde sedan att de aldrig skulle släppa något mer med operativsystemet på grund av låga försäljningssiffror

Skickades från m.sweclockers.com

Senast igår gick det rykten om en Windowsmobil från LG: http://www.windowscentral.com/more-evidence-upcoming-lg-windo...

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk

LGs ui varnar redan för power hogs afaik. Min G2 klagar konstant på att Spotify wakelockar...

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Tveksamt. De släppte en usel Windows Phone för en massa år sedan men bestämde sedan att de aldrig skulle släppa något mer med operativsystemet på grund av låga försäljningssiffror

Skickades från m.sweclockers.com

Usel?? Den var grymt bra! Sen att WP var helt nytt och sålde jäkligt dåligt oavsett märke är en annan sak.

Permalänk
Skrivet av anon99339:

Tveksamt. De släppte en usel Windows Phone för en massa år sedan men bestämde sedan att de aldrig skulle släppa något mer med operativsystemet på grund av låga försäljningssiffror

Skickades från m.sweclockers.com

Tyckte inte min optimus 7 var usel kameran var dock kass men det var vanligt på den tiden.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Måste säga att G4an trycker på alla dom rätta knapparna för mig. Hoppas bara inte priset trycker av för många av dom ^^

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

Måste säga att G4an katastrofalt ful!!! herregud, läder är så jävla ute...
Känns som det var på en tid när man var tvungen att ha flipcover... och som vi vet är flipcovers jävligt otrendigt nu...
Men det är fortfarande många som har det pga av dom har ca 2 år gammla mobiler..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Immersion:

Måste säga att G4an katastrofalt ful!!! herregud, läder är så jävla ute...
Känns som det var på en tid när man var tvungen att ha flipcover... och som vi vet är flipcovers jävligt otrendigt nu...
Men det är fortfarande många som har det pga av dom har ca 2 år gammla mobiler..

Ouch! ingen som tvingar dig köpa en om din åsikt är så stark ^^
Personligen har jag inget emot flipcovers då jag inte är ute efter vad som är trendigt eller är tvungen utan bara vill ha något funktionellt.

Men visst alla har vi rätt till vår egen subjektiva åsikt

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Skrivet av RainesX:

Ouch! ingen som tvingar dig köpa en om din åsikt är så stark ^^
Personligen har jag inget emot flipcovers då jag inte är ute efter vad som är trendigt eller är tvungen utan bara vill ha något funktionellt.

Men visst alla har vi rätt till vår egen subjektiva åsikt

Urk säger jag!
Det lustiga är att dom till och med har äkta läder för att öka premium känslan men oavsett vad känns hela telefonen plast plast plast med ett läderfodral utanpå bra jobbat LG!

Det tråkigaste av allt är att vi nu får vänta ett år till tills vi får se G5.

Ledsen att säga det men LG ni har verkligen tappat touchen... med G2an fick ni nästan allt rätt..
G3an fick ni mkt rätt förutom skärmen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Immersion:

Urk säger jag!
Det lustiga är att dom till och med har äkta läder för att öka premium känslan men oavsett vad känns hela telefonen plast plast plast med ett läderfodral utanpå bra jobbat LG!

Det tråkigaste av allt är att vi nu får vänta ett år till tills vi får se G5.

Ledsen att säga det men LG ni har verkligen tappat touchen... med G2an fick ni nästan allt rätt..
G3an fick ni mkt rätt förutom skärmen..

Å vad trevligt du har hållit i en
Berätta mer. Dom säger att plastbakstyckena är styvare och känns mycket bättre än traditionell plast i och med något keramiskt ämne.
Vad anser du?
Förklara gärna hur läder kan kännas plastigt om det är äkta läder på baksida och glas på hela framsidan?

Så varför måste allt vara i glas och metall?
Jag har just nu en Xperia Z1 och för min personligen så kommer jag så länge det är möjligt inte köpa en mobil med dom materialvalen igen.

Hoppade över S6 Edge just på grund av materialvalen samt ingen sdkortplats (bytbart batteri är en enorm bonus för mig men om resten av mobilen är bra nog så kan jag klara mig utan)

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Skärmen är förmodligen underbart bra och skarp men tyvärr blir telefonen för stor för mina händer.

Vill se en Nexus 6 mini... för runt 3000:- ;-D

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Läder har ju sina problem (kan dra åt sig skit, svälla av fukt, torka ut och spricka osv men det beror förstås på ytbehandlingen), men det är åtminstone bättre än metall (som blockerar radiosignaler och kan bucklas). Glas är bara dumt. Jag föredrar plast.

Mycket bra att de möjliggör batteribyte, de tillverkare som inte gör det borde åka på stryk.

Kameran verkar intressant, men test får visa hur bra den verkligen är.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Köp utan läder då? Ser inte problemet.

Väntar med spänning på batteri tester.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

LGs ui varnar redan för power hogs afaik. Min G2 klagar konstant på att Spotify wakelockar...

Om du hade en G3a som jag så skulle du veta att LGs ui är allt annat förutom power hog!. Iaf på G3an. De uppdaterade till lollipop också och det funkar fint det med.

Gissar att G4an kommer att vara helt grym. Problemet är att jag är mer än nöjd med G3an och hade nog gett den till min stackars morsa som har en samsung galaxy s4 som är seg som bara den och batteriet verkar hålla i sekunder. Hon skulle verkligen behöva min G3a men jag kan nog inte tänka mig ta en mobil med läder tyvärr, lite av en deal breaker för mig. Väntar på G5an istället.

Permalänk
Skrivet av RainesX:

Å vad trevligt du har hållit i en
Berätta mer. Dom säger att plastbakstyckena är styvare och känns mycket bättre än traditionell plast i och med något keramiskt ämne.
Vad anser du?
Förklara gärna hur läder kan kännas plastigt om det är äkta läder på baksida och glas på hela framsidan?

Så varför måste allt vara i glas och metall?
Jag har just nu en Xperia Z1 och för min personligen så kommer jag så länge det är möjligt inte köpa en mobil med dom materialvalen igen.

Hoppade över S6 Edge just på grund av materialvalen samt ingen sdkortplats (bytbart batteri är en enorm bonus för mig men om resten av mobilen är bra nog så kan jag klara mig utan)

Jag avskyr själva formen också... G3an var ju perfekt... G4an är bara avskyvärd på alla sätt..

Permalänk
Skrivet av voidkahn:

Om du hade en G3a som jag så skulle du veta att LGs ui är allt annat förutom power hog!. Iaf på G3an. De uppdaterade till lollipop också och det funkar fint det med.

Läs vad jag skrev igen. LGs ui VARNAR för power hogs, det är inte en power hog i sig.
G2 har bättre batteritid än G3, so I would know.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Entusiast

Blev lite kär i den med ljusbrunt läder. Riktigt snyggt men inget jag skulle lägga så mycket pengar på. Hade antagligen förstört den på ett par dagar i en jeansficka också. Hade jag haft ett välbetalt jobb där jag gick runt i kavaj hela dagarna hade jag nog däremot övervägt ett köp. Nu får jag sitta och hoppas på en uppdaterad version av Nexus 5 istället. 5" skärm med 1080p och Snapdragon 808. Eller kanske kommande 820?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Roligt att se folk gnälla på att läder finns som alternativ. Man kan köpa den i plast också!

De som kommer få denna intressant är priset. Jag väntar på första rean tror jag och kollar vad den landar på och vad folk säger om batteritid och kameran. Fast har Nexus 5 2015 kommit ut då så kan det bli svårt att välja. Men köpa en mobil som är aktuell i 12 månader för 6-7 tusen är uteslutet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Hedersmedlem

Riktigt snyggt med naturfärgat läder, kan bli ett köp bara av den anledningen.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Inaktiv

Fattar inte hur man vill ha en 5inch+ mobil i fickan. Har en 4.7 nu där går gränsen, eller?

Permalänk
Medlem

Nyss bytt ut min Xperia z2 mot en Galaxy S6 och ser ingen anledning att byta till denna