Speglad hdd från en gammal dator till en ny HJÄLP!

Permalänk
Medlem

Speglad hdd från en gammal dator till en ny HJÄLP!

Hej.

Jag har ett problem som jag är i behov av att lösa.
Har en gammal dator på jobbet som håller på att sjunga på sista refrängen. Denna dator får aldrig stängas av då den har hand om styrningar och larm så den måste vara igång 24/7.
Har byggt en helt ny dator med följande komponenter.

AMD A6 5400K CPU
Samsung SSD 850 PRO 128GB köpte denna i tron om att rörliga delar inte håller lika länge som icke rörliga delar???
Asus A88XM-E moderkort

Ville försöka hålla det så standard som möjligt och använda det integrerade grafikkortet då den egentligen bara ska visa detta icke krävande program.
Jag tog den gamla hårddisken till en datoraffär och lät dom spegla den åt mig,

Varför installerar jag inte bara om allt på nytt? Nej för att den programvaran finns inte längre att tillgå för Windows XP samt att företaget som har hand om detta på jobbet skulle ta en kostnad på 250k för en ny burk och en massa andra hårdvarukomponenter som inte är kompatibel med Windows 7.
Där av att jag tänkte leka hjälte och försöka lösa det för 3500:- för datorn och spegling av hdd.

Hade en stark aning om att det ej skulle gå smärtfritt och få BSOD vid uppstart och mycket riktigt får jag det men tänkte att det säkert går med felsäkert läge.
Går ej att starta den i felsäkert läge utan BSOD.

Hur f*n ska ja göra för at lösa detta problem?

Tack på förhand

Permalänk
Rekordmedlem

Du kan inte spegla en systemdisk från win om du byter ut all hårdvara, det fungerar bara om det är samma hårdvara.
Du skulle kunna prova att virtualisera den gamla datorn i stället, Vmware har verktyg för det.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.