Mitt lilla projekt, project CIB (Case in Black)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012

Mitt lilla projekt, project CIB (Case in Black)

Hej alla Sweclockare!

Det här är mitt första projektlogg. Jag tänkte dela med mig lite bilder och så från byggprocessen samt skriva lite om hur det gick.

Det var utseendet och bra kylning som jag var ute efter så jag har inte köpt nya komponenter förutom chassit, fläktarna och vattenkylnings prylarna.

Så här är alla komponenter:

Chassi: Caselabs Mercury S8 White (Nytt)
Nätaggregat: Enermax Platimax 1200W
Moderkort: Asus Rampage IV Extreme
CPU: Intel Core i7 3930k
RAM: 4 x 4GB Corsair Dominator GT Quad channel 2133MHz (lackerade kylflänsarna svart från rött)
Grafikkort: Asus Geforce GTX 780 Ti DCUII
Hårddiskar: Samsung 840 Pro 256GB (OS), Intel 510 120GB, Intel 530 180GB, Seagate SSHD 1TB

Kylning:

Radiatorer: 2 x Alphacool Nexxxos UT60 360mm White Edition
Radiatorfläktar: 6 x Noctua NF-F12 Industrial PPC PWM 2000RPM
Chassifläktar: 2 x Aerocool DS 120mm White LED (Fram) + 1 x Aerocool DS 140mm White LED (Bak)
Pump: Swiftech MCP35X (3 år gammalt)
Reservoir: FrozenQ Liquid Fusion 250mm (3 år gammalt förutom spiralen som är svart och vitt)
Anslutningar:
2 x Bitspower Enhance 45-Degree Rotary Dual Multi-Link Adapter - Silver Shining
4 x Bitspower Enhance 90-Degree Dual Multi-Link Adapter - Silver Shining
5 x Bitspower Enhance 90-Degree Rotary Dual Multi-Link Adapter - Silver Shining
2 x Bitspower G1/4 Enhance Multi-Link For OD 12MM - Silver Shining
1 x Bitspower G1/4" Matte Black Male to Male Rotary Adapter (kopplar reservoiren till pumpen)
Akrylrören: Bitspower None Chamfer Crystal Link Tube OD 12MM - Black

Tillbehör:
Bitfenix Alchemy Extension sleevade PSU kablar
2 x Bitfenix Alchemy White 12CM LED
Phobya Fanmax 6 fläktkontroller
Akasa Y fan splitter

Det enda som verkligen var jobbigt var att hitta den bästa loopordningen men till slut så blev det som det blev. Man kan alltid komma på bättre saker när det gäller vattenkylning så det blir aldrig perfekt men jag är jättenöjd med resultatet Tänkte också använda ett Rampage IV Black Edition moderkort istället för mitt RIVE men jag kunde inte spendera så mycket på att köpa nytt bara för utseendets skull och jag hittade ingen som var villig att byta sitt RIVBE mot mitt RIVE och lite cash men tycker ändå att röda färgen förstör inte utseendet här.

Här kommer bilder från början till slut:

Färdigt:

Kommentera gärna och säg vad ni tycker

Glad Valborg!
Cheers, John

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av Jonny93:

Hej alla Sweclockare!

Glad Valborg!
Cheers, John

Måste bara säga vilket läckert bygge, gillar verkligen spiralen du gjorde :)! Glad Valborg! / Robin

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av Bra Hemsida:

Måste bara säga vilket läckert bygge, gillar verkligen spiralen du gjorde :)! Glad Valborg! / Robin

Tack så mycket! Spiralen är väldigt svårt att göra på egen hand så jag beställde den från företaget Valde färgkombinationen bara

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av Jonny93:

Tack så mycket! Spiralen är väldigt svårt att göra på egen hand så jag beställde den från företaget Valde färgkombinationen bara

Hehe, tycker fortfarande att den är skitsnygg:p Är den gjord PETG,akryl eller vanlig slang?

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av Bra Hemsida:

Hehe, tycker fortfarande att den är skitsnygg:p Är den gjord PETG,akryl eller vanlig slang?

Tack det är Akryl