Kapad GMAIL - maila alla i inkorgen oavsett om de är med i adressboken?

Permalänk
Medlem

Kapad GMAIL - maila alla i inkorgen oavsett om de är med i adressboken?

Ett extremt välgjort nätfiskningsmail gjorde att min far tryckte och loggade in på en sida där hans gmail-uppgifter blev kapade, nu har alla som han någonsin varit i kontakt med på just den gmail-adressen fått samma mail till deras. Finns det något sätt att varna alla på en gång? Alla ligger inte i adressboken men de har fått spammailet ändå.

Kan jag varna alla som finns i hans inkorg på ett smidigt sätt? Eller är sättet att lägga till alla i adressboken och sedan maila alla?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Gissar att de mejlat ofta kontaktade på sidan med kontakter. Bara markera alla där, något som verkar helt ologiskt. Du får markera en och i menyn som dyker upp välja markera alla

Permalänk
Medlem

Tack för svar!

Det löste delvis problemet och gjorde så att jag hittade lösningen. Lyckades komma in på gamla google kontakter, och där hittade jag en flik med övriga kontakter som inte fanns i den nya versionen, där hittade jag strax under 300 kontakter + 20 kontakter som fanns under oftast kontaktade. De är nu är kontaktade så som du beskrev. Väldigt smidigt.

Förhoppningsvis hämtades ingen mer information från kontot, inte för att jag kan förstå varför man kapar ett konto för att skicka ut ett mail. Men det kanske hade blivit värre om jag inte hunnit byta lösenord så snabbt.