Sony Experia Z Ultra Söndrig skärm och touch, komma åt filer hur?

Permalänk
Medlem

Sony Experia Z Ultra Söndrig skärm och touch, komma åt filer hur?

Tjena, Det så att jag tog på mig att hjälpa en vän med att kopiera ut filerna från dennes telefon, både skärmen och touchen är sönder telefonen startar och går igång som vanligt och dyker upp i "den här datorn" som den brukar dock är den ju tom från filer eftersom man inte kan slå in pattern lås koden och därmed gå vidare.

Så jag laddade då ner android sdk och installerade platform tools, körde därefter adb devices men enheten dök inte upp där så jag kunde inte köra adb pull /sdcard.

Jag försökte även starta telefonen och trycka på volym upp och ner för att komma in i recovery läge och kanske nå filerna när den var i recovery läge men inte ens då lyckades jag, och vet inte heller om jag faktiskt lyckades ta mig in i recovery läget.

Jag är nu i detta tillfälle en aning deseperat efter en lösning, egentligen hade jag bara kunnat bypassa pattern låset eller på något sätt emulerat fram telefonen på datorn skärmen så jag kunde låst upp den utan att touch fungerade så hade jag ju kunnat få ut filerna.

Det ända andra jag kan tänka mig är att skaffa en OTG adapter med en android kompatibel mus och försöker låsa upp pattern med hjälp av musen men även det är longshot.

Vill helst undvika att reparera telefonen eftersom jag anser att det kostar mer än det smakar är bara ute efter att få ut filerna just nu.

Har sökt runt nu arbetat med det här ett par timmar och har inte kommit någonstans direkt, är det någon som har något förslag så är jag väldigt intresserad.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|