Misslyckas att identifiera grafikkort

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2015

Misslyckas att identifiera grafikkort

Hej! När jag hade varit och hämtat dricka var min datorskärm helt plötsligt svart, och ingen utav grafikkortets "portar" fungerade (Alla resulterade i att skärmen inte hittar).. Använder nu processorns grafikkort så skärmen/sladden funkar iaf... I bios hittar den inte grafikkortet, men grafikkortets fläktar snurrar fortfarande!
Har under senaste året haft lite problem med att datorn fått svart skärm i 5 sec~ för att sedan återgå om det kan vara relaterat? (Detta har mest hänt när jag spelat CS:GO)

Har ett Geforce 660ti~ & ASRRock z77 Pro 4 samt en Intel processor.

All hjälp uppskattas!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Kortet kan förstås ha gått sönder. Sitter strömkablarna i ordentligt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2015

Japp, testade att dra ut och sätta in igen... Hade tänkt att testa att installera om drivrutiner också? För när den har blivit svart i korta intervaller har den sagt något i stil med "drivers failed to recognize" som ett popup i hörnet...

Alternativet är att dra ut kortet och testa på någon kompis dator för att se om det är kortet det är fel på

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av JackP3:

Japp, testade att dra ut och sätta in igen... Hade tänkt att testa att installera om drivrutiner också? För när den har blivit svart i korta intervaller har den sagt något i stil med "drivers failed to recognize" som ett popup i hörnet...

Alternativet är att dra ut kortet och testa på någon kompis dator för att se om det är kortet det är fel på

Testat annan PCI-E-port? Jag skulle misstänka kortet i första hand.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2015
Skrivet av lorgix:

Testat annan PCI-E-port? Jag skulle misstänka kortet i första hand.

Japp, funkar icke med någon annan port heller :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av JackP3:

Japp, funkar icke med någon annan port heller :/

OK. Kan du låna ett grafikkort att sätta i din dator, eller en dator att sätta ditt grafikkort i?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2015
Skrivet av lorgix:

OK. Kan du låna ett grafikkort att sätta i din dator, eller en dator att sätta ditt grafikkort i?

Tänkt att jag ska försöka göra det under morgondagen, återkommer med resultat senare i tråden