Dax för nytt mekaniskt tangentbord. Info inside.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Dax för nytt mekaniskt tangentbord. Info inside.

Har ett QPAD MK85 med blåa switchar. Kommer inte edita det jag skriver här, så förstår ni nog varförr jag ska köpa nytt. (& Det ärr köpt 2007 )

Har vart jävligt nöjd med detta tangentbord. Finns det någon anledninng att inte forrttsätta med att köpa ett nytt sådant bara? Hade nog isåfall velat prova Röda switchar, de ska väl vara som blåa fast tystare?

Vad jag även vill ha är PS/2 kabel eller om de nya USB verkligen stödjer 100% FULLL n key rollover. Lyse bakom tangenterna kan kvitta, handledstöd är ett måste och macrokeys är värdelösa för mig.

(Kan slippa köpa nytt om någon vet om det går att fixa de här problemen jag har. Vissa tangenter glitchar och Shift knappen reagerar inte på trryck)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2013

Röda är otroligt likt de blåa, fast utan den extremt subtila feedback man får när man trycker på den blåa. Och sen utan ljudet, då.

Gå till Media markt om du vill testa. De brukar ha tangentbord med alla typer av switchar ute för test. Riktigt trevligt.

A4-5000 1,5 GHz...i5-2500K 4,5 GHz
8 GB DDR3-1600...16 GB DDR3-2133
Radeon HD 8330...Geforce GTX Titan

Trädvy Permalänk
Tangentbordskonnässör
Plats
Örebro
Registrerad
Jul 2012

Det problemet du upplever med ditt exemplar har jag upplevt på flera olika Qpad tangentbord. Verkar vara ett relativt vanligt problem med dem.

Jag skulle säga att röda är raka motsatsen mot blåa i stort sett. Skiljer väldigt mycket i känsla. De röda är mycket lättare att trycka ned och du får ingen som helst form utav feedback. Bara när du bottnar tangenten. De blåa både klickar halvvägs och har en bump. Bruna ligger lite mer mittemellan utan att låta mer än de röda så de kanske skulle passa dig.

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bollnäs
Registrerad
Sep 2007
Skrivet av deeyay:

Det problemet du upplever med ditt exemplar har jag upplevt på flera olika Qpad tangentbord. Verkar vara ett relativt vanligt problem med dem.

Jag skulle säga att röda är raka motsatsen mot blåa i stort sett. Skiljer väldigt mycket i känsla. De röda är mycket lättare att trycka ned och du får ingen som helst form utav feedback. Bara när du bottnar tangenten. De blåa både klickar halvvägs och har en bump. Bruna ligger lite mer mittemellan utan att låta mer än de röda så de kanske skulle passa dig.

Bröt mitt MK85 med röda brytare i 2 delar efter att ha tröttnat på det, belysningen levde sitt egna liv och brytarna lika så tills belysningen och extrafunktionerna började lägga av helt...

Riggen: 2x Xeon E5-2670 @ 16x3,2 Ghz - Z9PE-D8 WS - Corsair 32GB RAM - GTX 1080 ti - Dell U3415W 34" - HyperX Predator PCIe/M.2 - 4x Samsung 840 500GB - Asus Xonar DX - 2x NH-U12S - 2x EVGA Supernova G2 850W - Obsidian 900D
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Trädvy Permalänk
Tangentbordskonnässör
Plats
Örebro
Registrerad
Jul 2012
Skrivet av skogsvilden:

Bröt mitt MK85 med röda brytare i 2 delar efter att ha tröttnat på det, belysningen levde sitt egna liv och brytarna lika så tills belysningen och extrafunktionerna började lägga av helt...

På mitt första Qpad så fastnade backspace permanent i nedtryckt läge efter ca. 1 år. På följade ersättningstangentbord så började det snart att registrera dubbeltryck eller mer relativt ofta. På ett tredje så hände typ samma sak att brytare kunde haka upp sig helt tills man tryckte på samma tangent igen. Så enligt min egen erfarenhet så ger jag inte mycket för Qpad's MK-tangentbord. Det har varit olika modeller också. Men ett höll sig felfritt ända tills jag sålde det sen och det var ett MK-80 med blåa brytare. Har dock aldrig haft problem med dess LED's som många tycks ha också.

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Bidde ett Qpad mk50! Tack för hjälpen.