Crafting survival games?

Permalänk

Crafting survival games?

Intresset för dessa spel började för mig med Minecraft. Även om MC fortfarande kan vara roligt med div mod's så letar man ständigt efter nya spel likt dessa.
Jag har testat Dying Light hos en kompis en kortare stund, detta är fortfarande av intresse att skaffa när det blir lite billigare o spela CO-OP (xbox one)
Sen har jag även spelat en hel del "7 days to die".
Men är på lite titt efter andra liknande.
Såsom "The Forest" (känns lite för tidigt att skaffa än mot vad man sett y-tube / twitch)
Craft the world, ser intressant ut då man styr en hel "by" istället för bara i 1st/3rd-person.
Nyligen hittade jag "Stonehearth" som är lite som craft the world fast 3d istället för 2d. Dock lite för tidigt i utveckling detta oxå för min smak.
Har säkert testat / kollat in fler bara jag inte kommar på just nu.

Är dock inte så intresserad av spel dom Day-Z och H1Z1 som är mera enbart multiplayer?

Intresset ligger på survival (ngt att sträva efter som håller länge) med crafting (gärna en form av "tech-tree" så man får jobba sig uppåt).
Både 3rd/1st person samt RTS stuk (kolla stonehearth) är av intresse. Just nu lutar det mer åt RTS stuk.
Så har ni tips och ideer om spel som skulle kunna passa inom dessa ramar så får ni gärna skriva, och gärna vad ni själva tycker om spelet

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk

Terraria 2d dock inte 1/3 person.

Permalänk
Skrivet av xBumbiBjörn:

Terraria 2d dock inte 1/3 person.

Terraria har jag testat Fick det på x360 som games with gold. Dock inget jag fastna för.

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod