Citynetwork fakturerar mig för en tjänst jag sade upp för mer än ett år sen [LÖST]

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
galaxen
Registrerad
Feb 2007

Citynetwork fakturerar mig för en tjänst jag sade upp för mer än ett år sen [LÖST]

För ungefär ett år sedan så startade jag en hemsida med en kompis för att prova något. Vi tog citynetwork som då hade någon form av kampanj där man fick 1 års webhotell för 120:-

Efter ett par månader så dog vårt projekt och jag sade upp webhotellet enligt deras guide här -> https://www.citynetwork.se/uppsagning/

Nu idag så fick jag på mail faktura på 350 (!) som tydligen handlar om "E-postpaket" WTF?! Jag gick in på mitt konto som jag har kvar hos de och ser att jag inte har kvar E-postpaket och det finns ingen betalning http://i.imgur.com/6wfQQDe.png

Men går jag under fliken "förnyelse" så ser jag detta http://i.imgur.com/Oi3Zl0L.png

Hur i helvete kan de fortsätta fakturera mig för något jag redan sagt upp? Har jag tabbat mig på något sätt och missat det? Kan någon snälla upplysa mig? Är redigt förbannad just nu och de har deras kundtjänst stängt så jag får ringa imorgon men är tacksam för all hjälp!

La till lösning

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Nov 2005

Fick samma mail.

Du har en domän registrerad på kontot och har du en aktiv mailtjänst kopplad till domänen så har de ändrat paketet till "E-postpaket". Det står i mailat att om man inte vill använda sig av mailtjänsten för domänen så kan man nergradera.

Citat:

Är det så att ni önskar nedgradera er tjänst till ett kostnadsfritt domänpaket (utan e-posttjänst) så kan ni fortfarande göra detta. Information rörande vad denna nedgradering innebär samt hur ni går till väga finns på följande länk nedgradera.

De länkar till följande sida;
https://support.citynetwork.se/index.php?/Knowledgebase/Artic...

Citat:

Här beskriver vi hur du nedgraderar från E-postpaket till Domänpaket

1. Du loggar in i kontrollpanelen "My City" på adress https://my.citynetwork.se. Logga in med användarnamn (e-postadress) och tillhörande lösenord. Har du inte tillgång till lösenordet kan du klicka på länken ”Glömt lösenordet?” för att generera ett e-postmeddelande via vilket du sedan kan ange ett nytt lösenord.

2. Klicka på "Fakturering" i det övre högra hörnet och sedan vidare in under "Abonnemang - Tjänster".

3. Klicka på "Visa mina nedgraderingsalternativ".

4. Klicka sedan på "Nedgradera" på raden för Domänpaket.

5. Nuvarande faktura krediteras. Innehåller den nuvarande fakturan tjänster som förnyelse av domännamn, nyregistrering av domännamn eller tilläggstjänst så skapas en ny faktura utan kostnaden för E-postpaktetet. Denna skickas till den adress ni valt som faktureringsadress. När den nya fakturan skapats kan du också se denna under rubriken "Fakturor" direkt i kontrollpanelen.

Dock finns inte knappen "Visa mina nergraderingsalternativ".

Corsair Obsidian 650D / Silverstone Strider 1200w / Intel 2600K / Corsair H100 / ASUS Sabertooth Z77 / Corsair Vengeance 1866mhz 16GB / 2x Intel 520 240GB Raid0 / 5x WD 3TB / 2x Seagate 4TB / 2x GTX 680 4GB SLI / Philips BDM4065UC
Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
galaxen
Registrerad
Feb 2007
Skrivet av Electrix:

Fick samma mail.

Du har en domän registrerad på kontot och har du en aktiv mailtjänst kopplad till domänen så har de ändrat paketet till "E-postpaket". Det står i mailat att om man inte vill använda sig av mailtjänsten för domänen så kan man nergradera.

De länkar till följande sida;
https://support.citynetwork.se/index.php?/Knowledgebase/Artic...

Dock finns inte knappen "Visa mina nergraderingsalternativ".

Inte för mig heller! Hur i helvete kan de göra såhär? Jag kommer bestrida faktura och rekommenderar ingen att ha Citynetwork som webhotell!

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2011

Betala inte fakturan, om du har blivit vilseledd så polisanmäl bedrägeri och skicka ett mail att du blivit vilseledd och att du bestrider fakturan samt att ärendet är polisanmält. Du kan läsa mer om att bestrida fakturor bara att googla lite.

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
galaxen
Registrerad
Feb 2007
Skrivet av phlopydisk:

Betala inte fakturan, om du har blivit vilseledd så polisanmäl bedrägeri och skicka ett mail att du blivit vilseledd och att du bestrider fakturan samt att ärendet är polisanmält. Du kan läsa mer om att bestrida fakturor bara att googla lite.

Tack! Jag hittade mallen här http://www.hallakonsument.se/contentassets/6f00c6b9a8d74218ab...

Måste man åka ner till polisstationen för att göra en polisanmälan? Jag kommer även dra iväg en anmälan till ARN

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2002

Jag tycker det snarare är lättare att tala med kundtjänst på City-network och få det fixat den vägen.

Något du bör testa innan du skriker i en tråd här.

Apple iMac early 2009 (ATI 4850)
Apple Mac mini 2011 (server)
Apple Mac mini 2012 (Plex-server)
Apple Macbook Pro 2011 15-tum (när iPad inte räcker till)
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av iller:

Jag tycker det snarare är lättare att tala med kundtjänst på City-network och få det fixat den vägen.

Något du bör testa innan du skriker i en tråd här.

Och innan man polisanmäler. Ge företaget en chans genom att prata med dem. Sen kan du gå vidare om du vill.

I7 8700K @4.5, Asus GTX 1080TI och annat smått o gott.

Acer Predator XB270HU 1440p 144hz G-sync + Qnix 2710

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
galaxen
Registrerad
Feb 2007

Jag kommer inte polisanmäla förrän jag har pratat med dem imorgon. Jag vill endast veta om jag personligen har tabbat mig vid uppsägning, om så är fallet så kommer jag betala men vill dock att de tar bort all info om mig på deras hemsida samt säger upp mig permanent.

Jag kommer troligvist inte heller bestrida fakturan även om de har fel, då det skulle få en väldig negativ effekt på mina studier och jag orkar inte med den karusellen just nu. Se detta som en varning nästa gång ni väljer webhotell, att Citynetwork är en hejare på negativ avtalsbindning. Förhoppningsvis tar någon annan eldsjäl stafettpinnen och slår ner detta företag till grunden.

Skrivet av iller:

Jag tycker det snarare är lättare att tala med kundtjänst på City-network och få det fixat den vägen.

Något du bör testa innan du skriker i en tråd här.

Btw så är det uppenbart att det inte bara jag som har problem med detta företag....denna tråd är inte till för att "skrika" utan för att upplysa andra konsumenter vilka fulmetoder Citynetwork kör med. Detta kunde ha varit du.

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2007

Supporten är tillmötesgående men företaget agerar mycket märkligt, har själv haft problem med dem.

Edit: Jag får hålla med om att de använder fula metoder.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2002
Skrivet av amanito:

Jag kommer inte polisanmäla förrän jag har pratat med dem imorgon. Jag vill endast veta om jag personligen har tabbat mig vid uppsägning, om så är fallet så kommer jag betala men vill dock att de tar bort all info om mig på deras hemsida samt säger upp mig permanent.

Jag kommer troligvist inte heller bestrida fakturan även om de har fel, då det skulle få en väldig negativ effekt på mina studier och jag orkar inte med den karusellen just nu. Se detta som en varning nästa gång ni väljer webhotell, att Citynetwork är en hejare på negativ avtalsbindning. Förhoppningsvis tar någon annan eldsjäl stafettpinnen och slår ner detta företag till grunden.

Btw så är det uppenbart att det inte bara jag som har problem med detta företag....denna tråd är inte till för att "skrika" utan för att upplysa andra konsumenter vilka fulmetoder Citynetwork kör med. Detta kunde ha varit du.

har själv city network. Och visst har man fått en faktura som inte stämmer.

Men det har hänt mig när jag använt binero och fsdata också genom åren.

Efter ett samtal har det hela tiden löst sig.

Apple iMac early 2009 (ATI 4850)
Apple Mac mini 2011 (server)
Apple Mac mini 2012 (Plex-server)
Apple Macbook Pro 2011 15-tum (när iPad inte räcker till)
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
galaxen
Registrerad
Feb 2007
Skrivet av iller:

har själv city network. Och visst har man fått en faktura som inte stämmer.

Men det har hänt mig när jag använt binero och fsdata också genom åren.

Efter ett samtal har det hela tiden löst sig.

Man kan inte bara skicka fakturor på måfå och hoppas att kunden betalar, hur seriöst är detta företag då? Och nej, det händer inte så ofta som du tror..

Skickades från m.sweclockers.com

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2002
Skrivet av amanito:

Man kan inte bara skicka fakturor på måfå och hoppas att kunden betalar, hur seriöst är detta företag då? Och nej, det händer inte så ofta som du tror..

Skickades från m.sweclockers.com

Att system gör fel tror jag händer ofta.

Apple iMac early 2009 (ATI 4850)
Apple Mac mini 2011 (server)
Apple Mac mini 2012 (Plex-server)
Apple Macbook Pro 2011 15-tum (när iPad inte räcker till)
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av amanito:

Inte för mig heller! Hur i helvete kan de göra såhär? Jag kommer bestrida faktura och rekommenderar ingen att ha Citynetwork som webhotell!

Skrivet av phlopydisk:

Betala inte fakturan, om du har blivit vilseledd så polisanmäl bedrägeri och skicka ett mail att du blivit vilseledd och att du bestrider fakturan samt att ärendet är polisanmält. Du kan läsa mer om att bestrida fakturor bara att googla lite.

Skrivet av amanito:

Tack! Jag hittade mallen här http://www.hallakonsument.se/contentassets/6f00c6b9a8d74218ab...

Måste man åka ner till polisstationen för att göra en polisanmälan? Jag kommer även dra iväg en anmälan till ARN

Tycker ni kan lugna ner er lite, kontakta dom istället och säg upp tjänsten, dom är inte omöjliga. Faktiskt väldigt trevlig support på Citynetwork.
Dom skickade ut ett nyhetsbrev förra månaden som förklarade denna ändring, samt att det står i mailet. Funkar inte knappen dagen efter lansering av den nya tjänsten så kanske det buggar något. Ta en "chillpill" och slå en signal, alternativt nå dom över chatten.

.:[Main System - Chassi: Fractal Design Define R2 XL - Moderkort: Gigabyte GA-970A-UD3 - CPU: AMD FX-8350 - RAM: Corsair XMS3 1333MHz 4GB x4 - GFX: Gigabyte Radeon R9 290X - Systemdisk: ADATA SP900 SSD]:.
Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2013

Liknande har hänt mig också, för ett par år sedan, förvånar mig att dem fortfarande håller på så.

Datorkomponenter || Corsair Carbide 200R || i5 4670k @stock || MSI B85M-E45 || HD7850 2GB || 8 GB RAM 1600 MHz || 1TB WD || Corsair CX 750M ||
Tangentbord & Mus || Razer Blackwidow Ultimate 2014 || Razer Taipan ||

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
galaxen
Registrerad
Feb 2007
Skrivet av xamber:

Tycker ni kan lugna ner er lite, kontakta dom istället och säg upp tjänsten, dom är inte omöjliga. Faktiskt väldigt trevlig support på Citynetwork.
Dom skickade ut ett nyhetsbrev förra månaden som förklarade denna ändring, samt att det står i mailet. Funkar inte knappen dagen efter lansering av den nya tjänsten så kanske det buggar något. Ta en "chillpill" och slå en signal, alternativt nå dom över chatten.

Jag har redan sagt upp tjänsten, att de skickar ut nyhetsbrev ger jag blanka fan i då jag inte är intresserad av deras tjänster.

Skickades från m.sweclockers.com

§1

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Här
Registrerad
Jul 2009

*tråd rensad*

Har tagit bort en del otrevligheter och påhåpp.

Diskutera gärna men låt det inte gå över till personangrepp

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
galaxen
Registrerad
Feb 2007

Stort tack till Anders på Citynetwork som lovade att ta makulera fakturan. De har medgett att det har blivit fel.

Skickades från m.sweclockers.com

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Aug 2010

Till andra som hade domänkonto (nu e-postpaket). Deras mail om informationen ska ha skickats via separat email och via nyhetsbrevet 30/3, men de medger att gmail konton inte fick emailen då de gick in i skräpposten. Jag kollar sällan skräpposten så detta var något som jag inte visste om fören jag såg fakturan.

Men de sa till mig via support att om man nedgraderar inom 30 dagar från då tjänsten introducerades så kommer fakturan automatiskt krediteras

NZXT Whisper | Gigabyte GA-990FXA-UD5 | AMD Phenom II X4 980 ~ 3.9GHz | Corsair H80 | Corsair Vengeance CL9, DDR3 1600MHz 2x4096MB | Sapphire Radeon R9-280X Vapor-X 3GB | XFX Radeon HD 5850 1GB OC | Fractal Design Newton R2, 800W 80+ Modulär PSU | Windows 8 Enterprise | SAMSUNG SSD Basic 830-Series 128GB | SAMSUNG 1TB SATA2 7200RPM | WDC 2TB SATA2 7200RPM | Hitachi 500GB SATA2 7200RPM