Surface Pro 3 problem i Micosoft store

Permalänk

Surface Pro 3 problem i Micosoft store

Hej behöver lite hjälp av er Surface Pro 3 ägare. Jag är lite osäker på om problemet är skit bakom tangenterna, Hårdvaran eller Microsoft Store. Jag valde iaf att placera tråden här då jag räknar med störst respons i denna forumdelen.

Så till problemet, jag har precis fått en Surface Pro 3 i3 64Gb och sitter hemma och lägger in lite appar och sådär. Eller ja, jag har bara fått in 2 appar än så länge för när jag går in i Store så går det bra att klicka sig in på apparna som visas på förstasidan och ladda ner dom. Så Facebook och Netflix var inga problem, de ligger på förstasidan under "populära gratisappar" bara klicka sig in på appen och ladda ner.
Problemen börjar när jag söker efter appar och ska ladda ner! Jag söker efter t ex TV Thailand (tjejen vill ha) och jag får upp två rader med appar varav just TV Thailand är den första. Klickar på den.. inget händer mer än att "bilden" "hoppar" till lite. Alltså store registrerar att jag klickar på den ikonen men nää kommer inte vidare. Kopplar ur tangentbordet och trycker på skärmen. Samma sak där. INGEN av apparna som kommer upp oavsett vad jag söker på går att gå in i och ladda ner! Samma sak om jag väljer en kategori, som "Populära gratisappar" Då kommer jag in i samma vy som när jag söker och ingen av apparna går att klicka sig in i.
Plocka appar som ligger på första sidan som du kommer till precis när du går in i Store är dock iiiinga problem. Vad är det för fel?! Jag blir smått galen!

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Alternativ 1: Synka licenser, gå in i Store, öppna inställningar via charm, välj sedan appuppdateringar och sedan "synkronisera licenser", här kan du också tvinga manuell appuppdatering.

Alternativ 2: Öppna kommandotolken i administrativt läge & skriv sedan WSReset.exe (sök på cmd.exe, högerklicka på resultatet & kör som admin)

Alternativ 3: Kolla så klockan går rätt.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk

Tack för tipsen. Dock verkar det ha reparerat sig självt. När jag testade i eftermiddags såg det lite annorlunda ut när jag sökte och jag kunde klicka mig vidare när jag klickade på programikonerna. Kan nog ha varit osynkade licenser? Måste erkänna att jag är helt kass på Win8.1. Har stannat kvar vid Win7 på stationära då jag kände att Win 8 troligtvis inte var något för mig men nu hade man ju inget större val. Aja man lär sig väl så småningom

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!