Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012

Hjälp med inställningar (Corsair H2100)

Hej

Jag var och köpte ett par H2100 och har testat en del inställningar med hjälp utav Corsair gaming headset control panel men tycker mig inte få till det.
Vid spelande i främst FPS och en explotion uppstår ingame så sprakar det till. Jag har försökt med olika EQ inställningar men det uppstår fortförande.

Vad kan jag göra för att få bort detta? Jag spelar absolut inte på någon hög volym så det kan inte vara därför.

Kan säga att det är första gången jag köpte ett trådlöst headset, och om det är vanligt i dessa?

Tack för svar.

Stationära: Chassi: Fractal Design Define R4 Svart Moderkort: ASUS Z170 PRO GAMING CPU: Intel Core i7 6700K Kylning: Thermalright true spirit140 power Ram: HyperX 16GB 2133MHz GPU: Asus GTX 1070 FE Lagring1: 120GB Sanddisk Extreme Lagring2: WD Black 1TB PSU: Fractal Design Integra 750W Kringutrustning: Corsair H2100 Corsair K70 RGB Razer Deathadder Logitech Z Cinema Benq 24" XL2411 Bärbar: Lenovo Y50-70 Konsol: Playstation 4

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sweden
Registrerad
Maj 2006

Här är dom nyaste ljuddrivrutinerna för ditt moderkort (direkt nedladdning) Testa om det löser sig efter att ha installerat dom. Dra default på EQn och alla Corsair inställningar också och se till att få ett klart bra ljud först.

Aquatic Ambiance | Vattenkylning i CaseLabs Mercury S3 (Work in progress)
Emerald Moon | Custom vattenkyld mITX speldator i NCASE M1.
Magmoor V2 | Byggd på EK Fluid Gaming Kit
Tristram | Unik loop med X-Flow radiatorer
Cairodrome | Vattenloop i det enorma Tower 900

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av Limpfittz:

Här är dom nyaste ljuddrivrutinerna för ditt moderkort (direkt nedladdning) Testa om det löser sig efter att ha installerat dom. Dra default på EQn och alla Corsair inställningar också och se till att få ett klart bra ljud först.

Tack för snabbt svar.

Jag har installerat senaste drivrutinen och kan faktist säga att det har blivit en förbättring men problemet kvarstår tyvär en aning.

Vet ej om du är bekant med Corsair control panel men souce typ har jag inställd på 2.0 stereo med Dolby activerad och Default på EQ:n. I detta läge upplever jag inget brus och får ett mycket klart ljud, MEN. Så fort jag ställer in Source typ på 7.1 så är bruset tillbaka.

Stationära: Chassi: Fractal Design Define R4 Svart Moderkort: ASUS Z170 PRO GAMING CPU: Intel Core i7 6700K Kylning: Thermalright true spirit140 power Ram: HyperX 16GB 2133MHz GPU: Asus GTX 1070 FE Lagring1: 120GB Sanddisk Extreme Lagring2: WD Black 1TB PSU: Fractal Design Integra 750W Kringutrustning: Corsair H2100 Corsair K70 RGB Razer Deathadder Logitech Z Cinema Benq 24" XL2411 Bärbar: Lenovo Y50-70 Konsol: Playstation 4

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sweden
Registrerad
Maj 2006
Skrivet av Damadre:

Tack för snabbt svar.

Jag har installerat senaste drivrutinen och kan faktist säga att det har blivit en förbättring men problemet kvarstår tyvär en aning.

Vet ej om du är bekant med Corsair control panel men souce typ har jag inställd på 2.0 stereo med Dolby activerad och Default på EQ:n. I detta läge upplever jag inget brus och får ett mycket klart ljud, MEN. Så fort jag ställer in Source typ på 7.1 så är bruset tillbaka.

Inga problem. Vet inte hur mycket jag lirar på den inbyggda ljudkretsen i ditt moderkort, kan mycket möjligt vara någon form av magnetisk störning som gör missljuden för dig.

Aquatic Ambiance | Vattenkylning i CaseLabs Mercury S3 (Work in progress)
Emerald Moon | Custom vattenkyld mITX speldator i NCASE M1.
Magmoor V2 | Byggd på EK Fluid Gaming Kit
Tristram | Unik loop med X-Flow radiatorer
Cairodrome | Vattenloop i det enorma Tower 900