Permalänk
Medlem

Logitech har typ ingen aning om vad marknaden faktiskt efterfrågar så MX518, G400 och G400S är utgångna allihopa nu och säljs inte längre, om man inte hittar dem på något ställe som har några kvar sen innan de gick ur produktion.

Den tänkta uppföljaren är numera G402 som påminner en hel del om ett rymdskepp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rumpnisse:

G402 (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2754930) är uppföljaren till G400s

MX500 -> MX510 -> MX518 -> G400 -> G400s -> G402

Ser ju ut att gjort om designen helt på G402. Tur jag bytte märke, MX518 var skön, men märkte efter byta av märke att mx/g mössen egentligen är för liten för min hand:)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av morxy49:

"Polytetrafluoroethylene feet glide smoothly across almost any surface"
Försök uttala den om du kan!

Är jag konstig om jag kunde läsa det med korrekt uttal på första försöket?
Poly-tetra-fluoro-ethylene...inte så märkvärdigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Ser ju ut att gjort om designen helt på G402. Tur jag bytte märke, MX518 var skön, men märkte efter byta av märke att mx/g mössen egentligen är för liten för min hand:)

Enligt Logitech så är det en uppdatering av designen men i grunden så verkar det vara samma form.
Men man bör nog dock testa den innan man köper den.

Skrivet av Logitech:

En uppdatering till den klassiska G400s-formen för att förbättra funktion och komfort.

http://gaming.logitech.com/sv-se/product/g402-hyperion-fury-f...

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Logitech har typ ingen aning om vad marknaden faktiskt efterfrågar så MX518, G400 och G400S är utgångna allihopa nu och säljs inte längre, om man inte hittar dem på något ställe som har några kvar sen innan de gick ur produktion.

Den tänkta uppföljaren är numera G402 som påminner en hel del om ett rymdskepp.

Precis varför jag lämnade Logitech och gick över till Zowie (FK1) som gör allt rätt. Bra sensor med bra optik, inga drivrutiner och enda skillnaden är form/storlek te.x ZA serien och FK1/FK2.

Permalänk
Skrivet av morxy49:

"Polytetrafluoroethylene feet glide smoothly across almost any surface"
Försök uttala den om du kan!

man borde ha en hund som heter så.. skulle vara roligt, kom hit Poly!.. nånting

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av y89marli:

Som du beskriver det är det troligtvis avbrott i sladden. Om du känner dig osäker med att korta av sladden och löda om den kan du köpa ett nytt kablage och byta det.

Logitech Mouse Mice 2m USB Cable Replacement For Repair Of Logitech MX510 MX518

Om du kan få tag på en skrotad lågprismus av samma märke finns möjligheten att de använder samma typ av kablage i denna.

/m

Hittade för ca 4 euro på ebay med gratis frakt, verkar nog vara bästa lösningen om lödningen misslyckas. Själva musen är ju i skick.

Skrivet av thompson:

Det är då inga problem att få tag på mx518 på ebay (och liknande) till vettiga priser.

t.ex.
http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-Logitech-MX518-Gaming-Mouse-180...

Du lyckades tyvärr hitta en som skickar till alla 200+ länder och territorier, förutom 11 varav Finland är ett av dem.

Skrivet av rumpnisse:

G402 (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2754930) är uppföljaren till G400s

MX500 -> MX510 -> MX518 -> G400 -> G400s -> G402

Själva formen liknar och en annan post skriver mera om att det är så. Säkrare än ebay så det är ju ett alternativ.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?