Program stängs ner på min tredje skärm, varför?

Permalänk
Medlem

Program stängs ner på min tredje skärm, varför?

Hej,

Har ett i-landsproblem som jag inte hittar någon lösning på så jag hoppas på hjälp härifrån!

Problemet
Jag installerade nyligen en tredje skärm på jobbdatorn för att där ha vårt databasprogram Oracle SQL Developer. Det fungerar att flytta programmet till den tredje skärmen men när jag öppnar en tabell, kör en SQL eller försöker exportera ett resultat så stängs det ner (både applikationen och servicen). Detta sker utan att det hänger sig och på bara någon tiondels sekund.

När jag har Oracle SQL Developer på någon av de två andra skärmarna så fungerar det fint och helt utan problem. Jag har även provat att ha andra program på den tredje skärmen, t.ex. Excel, Outlook, Internet Explorer men även vissa andra program (som inte är skapade av Microsoft), och detta fungerar utan problem.

Varför?
Detta beteende får mig att tro att det snarare beror på Oracle SQL Developer i sig och inte själva datorn (tänker typ om grafikkortet inte skulle klara av att driva den tredje skärmen eller något liknande).

Har någon av er varit med om något liknande och lyckats lösa det?

Datorn jag har är en Dell Optiplex 790 som är en bit över tre år men annars fungerar klockrent. Alla tre skärmar är också av märket Dell.

Många tack på förhand!