Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012

Asus "garanti"

Hej, köpte ett ASUS P67 Sabertooth på komplett i januari 2012. Nu har nätverksporten gått sönder på moderkortet som har 5års garanti. Kontakta Komplet som sa till mig att kontakta Asus. Asus hänvisar till butiken. Ringer komplett igen och erbjuds ersättning på 683kr (kostade ca 1500kr) och måste köpa ett nytt moderkort och processor. Ska jag ta erbjudandet eller "kräva" mer? Känns annars mer värt att köpa ett extern nätverkskort då jag inte direkt är i behov att uppgradera ännu.
Mvh Gustav

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2004
Skrivet av GuZt4v:

Hej, köpte ett ASUS P67 Sabertooth på komplett i januari 2012. Nu har nätverksporten gått sönder på moderkortet som har 5års garanti. Kontakta Komplet som sa till mig att kontakta Asus. Asus hänvisar till butiken. Ringer komplett igen och erbjuds ersättning på 683kr (kostade ca 1500kr) och måste köpa ett nytt moderkort och processor. Ska jag ta erbjudandet eller "kräva" mer? Känns annars mer värt att köpa ett extern nätverkskort då jag inte direkt är i behov att uppgradera ännu.
Mvh Gustav

Skickades från m.sweclockers.com

Fråga komplett ifall dom inte kan skicka dig ett nätverkskort istället ifall det är problemet, hade en liknande sak hända mig på en av mina äldre builds och då var det ljudkortet som la av, komplett skickade mig ett ljudkort istället för att häva köpet åt mig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Maj 2012

Ta emot de 683 kronorna och köp ett sådant och du har tjänat 404kr?

Dator: 3770K @ 4,3 | GTX 980 Ti | 3DMark
Ljud: HD598 | ATH-M50 | K619 | O2 + ODAC | ModMic 4.0
Bild: S2417DG | DP2710 @ 96
Kringutrustning: Rival Fade Edition | Shine 3 MX Red | FX-90

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Jag har inte stenkoll på detta. Men jag tror att dom får ta hänsyn till värdeminskning på det här sättet.
I storleksordningen 20% per år låter ju inte orimligt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av MrMunchy:

Ta emot de 683 kronorna och köp ett sådant och du har tjänat 404kr?

Lär ju dock inte få tillbaka moderkortet ifall jag lämnar in det?

Ringde upp komplett igen och förklarade saken för nästa person och han sa direkt att det varit problem med dom korten och att han tyckte det verkade lättare att bara skicka ut ett externt kort så det är ett påväg nu iallafall. HAN förstod iallafall att de 683kr inte hade räckt långt ifall man ska köpa nytt igen till skillnad från Asus som avsade sitt ansvar direkt via mailen och vägrade själva kontakta komplett för bättre ersättning.