Kontrollera datorn via android

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ludvika
Registrerad
Jan 2015

Kontrollera datorn via android

Hej, jag söker en 'lätt' app som man kan använda för att tillexempel växla avsnitt byta film och sånna saker.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ludvika
Registrerad
Jan 2015

Hittade en lovande men den ville ha mitt godkännande att få veta vem jag ringer till och vem som ringer mig..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Månen! med jaketer!
Registrerad
Mar 2015
Skrivet av leoNilsson:

Hittade en lovande men den ville ha mitt godkännande att få veta vem jag ringer till och vem som ringer mig..

Det är ju jättesmidigt! Då kan ju fbi avlyssna dig, o näru glömmer vem du ringt är det bara att kontakta någe fbi-agent o fråga..!.!

Nä, men för att vara lite OnT: Jag skulle aldrig ladda ner en app som vill veta vem jag ringer, men jag är kanske bara feg....

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ludvika
Registrerad
Jan 2015
Skrivet av ikke_datakunnig:

Det är ju jättesmidigt! Då kan ju fbi avlyssna dig, o näru glömmer vem du ringt är det bara att kontakta någe fbi-agent o fråga..!.!

Nä, men för att vara lite OnT: Jag skulle aldrig ladda ner en app som vill veta vem jag ringer, men jag är kanske bara feg....

Nej eller hur känns lite obehagligt faktiskt :S

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jan 2011

Har du rootad telefon kan du installera en app som ställer in vad dina appar kan göra och inte göra.

Stationär:Asrock P67 Extreme 4 | i5 2500K@4.5Ghz | Asus GTX 970 black Överklockad | Samsung Evo 960 1TB, 2x WD blue 5TB | 8GB Corsair XMS3 + 8GB Hyper x Fury | EVGA Supernova G2 750W Gold | Silverstone FT02
Laptop: Dell XPS 15 2017
Mobil: Oneplus 6 128GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av Baxtex:

Har du rootad telefon kan du installera en app som ställer in vad dina appar kan göra och inte göra.

Hej
Vad heter den?
Kan inte det leda till att appar buggar ur helt och hållet när dom inte lyckas med det dom försöker?

AMD 965, ASUS GTX680, Gigabyte 790XTA-UD4, 8Gb, Intel 320 120Gb, 2 * Samsung EcoGreen F4 2TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bollnäs
Registrerad
Sep 2007

Riggen: 2x Xeon E5-2670 @ 16x3,2 Ghz - Z9PE-D8 WS - Corsair 32GB RAM - GTX 1080 ti - Dell U3415W 34" - HyperX Predator PCIe/M.2 - 4x Samsung 840 500GB - Asus Xonar DX - 2x NH-U12S - 2x EVGA Supernova G2 850W - Obsidian 900D
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åhus
Registrerad
Dec 2011

Roccat PowerGrid fungerar rätt så fint för det. Testade att styra Kodi genom den appen och det fungerade väldigt bra

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2012

Chrome Desktop?

Chassi: Fractal Design Define R5 | Moderkort: ASUS Z97-A ATX | CPU: i5 4690K | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO | GPU: Gigabyte GeForce GTX 970 G1 Gaming | Nät: EVGA Supernova G2 750W | RAM: Corsair Vengance LP 1600Mhz 2x4GB | SSD: Samsung EVO 850 250GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2003

Unified Remote låter som något för dig.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.Relmtech.Remote

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, WD Blue 250 GB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& ett antal enkortsdatorer med div användningsområden).

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2008

Vad använder du för mediaspelare på datorn?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av FANTEN:

Hej
Vad heter den?
Kan inte det leda till att appar buggar ur helt och hållet när dom inte lyckas med det dom försöker?

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.findsdk.app...

Beror på vad man blockerar. Stänger du av att "läsa sms" för sms-appen lär du få problem såklart, men att stänga av positioneringshistorik från t ex blocket eller snapshat eller facebook hindrar inte apparna från att fungera.

Stationär:Asrock P67 Extreme 4 | i5 2500K@4.5Ghz | Asus GTX 970 black Överklockad | Samsung Evo 960 1TB, 2x WD blue 5TB | 8GB Corsair XMS3 + 8GB Hyper x Fury | EVGA Supernova G2 750W Gold | Silverstone FT02
Laptop: Dell XPS 15 2017
Mobil: Oneplus 6 128GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2006
Skrivet av breakman:

Yes, jag röstar även för Unified Remote. Använder appen varje dag, finns alla fjärrisar man behöver, du kan använda skärmen som mus, och har även bra widgets. Har lagt till en play-knapp på hemskärmen som jag använder för att starta och stoppa serier t.ex.

Efter regn kommer jordskred!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ludvika
Registrerad
Jan 2015
Skrivet av jocke92:

Vad använder du för mediaspelare på datorn?

VLC media player.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ludvika
Registrerad
Jan 2015
Skrivet av sistergodiva:

Chrome Desktop?

Tog denna, fast känns samtidigt som ett väldigt enkelt sätt att komma åt datorn.. Allt man behöver är ju inlogget till min gmail sen en liten pinkod sen är det bara att köra..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av leoNilsson:

Tog denna, fast känns samtidigt som ett väldigt enkelt sätt att komma åt datorn.. Allt man behöver är ju inlogget till min gmail sen en liten pinkod sen är det bara att köra..

Beror ju på hur säkert login du har på gmail då. Du kan även köra tvåfaktorsauthentisering på gmail.

Annars tycker jag du ska söka på vlc remote i appstoren, då får du en app som kan styra vlc snyggt, för chromefunktionen skickar hela skrivbordet

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2012
Skrivet av leoNilsson:

Om du inte redan har det så borde du aktivera tvåstegsverifiering på gmail. Jag får ett SMS med en kod när jag försöker logga in på en ny dator. Med tanke på hur lätt folk skulle kunna sno alla mina andra inloggningar om de kom in på min gmail så tycker jag det lätt är värt 5 sec extra jobb när man loggar in.

Chassi: Fractal Design Define R5 | Moderkort: ASUS Z97-A ATX | CPU: i5 4690K | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO | GPU: Gigabyte GeForce GTX 970 G1 Gaming | Nät: EVGA Supernova G2 750W | RAM: Corsair Vengance LP 1600Mhz 2x4GB | SSD: Samsung EVO 850 250GB