Kontrollera datorn via android

Permalänk
Medlem

Kontrollera datorn via android

Hej, jag söker en 'lätt' app som man kan använda för att tillexempel växla avsnitt byta film och sånna saker.

Permalänk
Medlem

Hittade en lovande men den ville ha mitt godkännande att få veta vem jag ringer till och vem som ringer mig..

Permalänk
Skrivet av leoNilsson:

Hittade en lovande men den ville ha mitt godkännande att få veta vem jag ringer till och vem som ringer mig..

Det är ju jättesmidigt! Då kan ju fbi avlyssna dig, o näru glömmer vem du ringt är det bara att kontakta någe fbi-agent o fråga..!.!

Nä, men för att vara lite OnT: Jag skulle aldrig ladda ner en app som vill veta vem jag ringer, men jag är kanske bara feg....

Visa signatur

Citera mig om du vill få svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av ikke_datakunnig:

Det är ju jättesmidigt! Då kan ju fbi avlyssna dig, o näru glömmer vem du ringt är det bara att kontakta någe fbi-agent o fråga..!.!

Nä, men för att vara lite OnT: Jag skulle aldrig ladda ner en app som vill veta vem jag ringer, men jag är kanske bara feg....

Nej eller hur känns lite obehagligt faktiskt :S

Permalänk
Medlem

Har du rootad telefon kan du installera en app som ställer in vad dina appar kan göra och inte göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Har du rootad telefon kan du installera en app som ställer in vad dina appar kan göra och inte göra.

Hej
Vad heter den?
Kan inte det leda till att appar buggar ur helt och hållet när dom inte lyckas med det dom försöker?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Roccat PowerGrid fungerar rätt så fint för det. Testade att styra Kodi genom den appen och det fungerade väldigt bra

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk

Chrome Desktop?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Moderkort: ASUS Z97-A ATX | CPU: i5 4690K | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO | GPU: Gigabyte GeForce GTX 970 G1 Gaming | Nät: EVGA Supernova G2 750W | RAM: Corsair Vengance LP 1600Mhz 2x4GB | SSD: Samsung EVO 850 250GB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Vad använder du för mediaspelare på datorn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FANTEN:

Hej
Vad heter den?
Kan inte det leda till att appar buggar ur helt och hållet när dom inte lyckas med det dom försöker?

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.findsdk.app...

Beror på vad man blockerar. Stänger du av att "läsa sms" för sms-appen lär du få problem såklart, men att stänga av positioneringshistorik från t ex blocket eller snapshat eller facebook hindrar inte apparna från att fungera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakman:

Yes, jag röstar även för Unified Remote. Använder appen varje dag, finns alla fjärrisar man behöver, du kan använda skärmen som mus, och har även bra widgets. Har lagt till en play-knapp på hemskärmen som jag använder för att starta och stoppa serier t.ex.

Visa signatur

Efter regn kommer jordskred!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Vad använder du för mediaspelare på datorn?

VLC media player.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sistergodiva:

Chrome Desktop?

Tog denna, fast känns samtidigt som ett väldigt enkelt sätt att komma åt datorn.. Allt man behöver är ju inlogget till min gmail sen en liten pinkod sen är det bara att köra..

Permalänk
Medlem
Skrivet av leoNilsson:

Tog denna, fast känns samtidigt som ett väldigt enkelt sätt att komma åt datorn.. Allt man behöver är ju inlogget till min gmail sen en liten pinkod sen är det bara att köra..

Beror ju på hur säkert login du har på gmail då. Du kan även köra tvåfaktorsauthentisering på gmail.

Annars tycker jag du ska söka på vlc remote i appstoren, då får du en app som kan styra vlc snyggt, för chromefunktionen skickar hela skrivbordet

Permalänk
Skrivet av leoNilsson:

Tog denna, fast känns samtidigt som ett väldigt enkelt sätt att komma åt datorn.. Allt man behöver är ju inlogget till min gmail sen en liten pinkod sen är det bara att köra..

Om du inte redan har det så borde du aktivera tvåstegsverifiering på gmail. Jag får ett SMS med en kod när jag försöker logga in på en ny dator. Med tanke på hur lätt folk skulle kunna sno alla mina andra inloggningar om de kom in på min gmail så tycker jag det lätt är värt 5 sec extra jobb när man loggar in.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Moderkort: ASUS Z97-A ATX | CPU: i5 4690K | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO | GPU: Gigabyte GeForce GTX 970 G1 Gaming | Nät: EVGA Supernova G2 750W | RAM: Corsair Vengance LP 1600Mhz 2x4GB | SSD: Samsung EVO 850 250GB