Permalänk
Medlem

Något blir fel när jag startar datorn..

Hej

Det har blivit något fel med datorn min eftersom varje gång jag startar datorn så startar endast fläktarna (alltså ingen signal till varken musen, skrivbordet eller skärmen). Datorn startar endast i 13 sekunder innan den dör, för att nästa gång jag startar upp den endast starta i 5 (Och så alternerar det mellan varje "uppstart").

Datorns Specs:

Intel core i5 4670k

Gigabyte GA-Z87-DS3H

Gigabyte GTX 770

Permalänk
Avstängd

SKumt fel, har inte varit med om nått liknande men det borde vara moderkortet eller nätagget som strular, kan även vara en hårddisk men mindre troligt.
Har du nån möjlighet att testa med nått annat moderkort eller nätagg? Har du inte det så har du 2 veckors retur rätt om du beställer det från en nätbutik så då har du tid att felsöka.

Edit: ser nu att du postar i överklocknings delen, startar den om datorn inte är överklockad? sitter cpu kylar ordentligt? ta bort den och sätt fast den igen och starta med standardklock.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Inaktiv

Har du högtalarna ikopplade? Får du några pip, och i så fall hur många / långt eller kort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

SKumt fel, har inte varit med om nått liknande men det borde vara moderkortet eller nätagget som strular, kan även vara en hårddisk men mindre troligt.
Har du nån möjlighet att testa med nått annat moderkort eller nätagg? Har du inte det så har du 2 veckors retur rätt om du beställer det från en nätbutik så då har du tid att felsöka.

Edit: ser nu att du postar i överklocknings delen, startar den om datorn inte är överklockad? sitter cpu kylar ordentligt? ta bort den och sätt fast den igen och starta med standardklock.

Testat nätagg och det verkar inte vara det som strular. Även testat hårddisk så det är ju ur vägen.

Angående överklockning så blev det ett postningsfel. Däremot har jag funderat om det kan vara något med processorn och dess kylare, men eftersom det inte skickas någon signal öht är jag osäker

Skrivet av Schytzz:

Har du högtalarna ikopplade? Får du några pip, och i så fall hur många / långt eller kort?

Får inget pip öht.

Permalänk
Medlem

Kikat lite på processorn och så, verkar som om ev. en pin är böjd längst ut på en kanten. Kan det resultera i den symptomen som jag beskriver i första posten?