Är swedenmobile säker sida?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

Är swedenmobile säker sida?

Hej alla

Tänkte köpa en OnePlus One och den ända butiken som har den i Sverige är swedenmobile http://www.swedenmobile.se/. Den har ganska bra omdömen i prisjakt men dessa kan var falska ju.

Är det en säker sida?. Har någon köpt nåt från swedenmobile? Är servicen bra?

Tack på förhand

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jag är från Vettet
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av TsExi:

Hej alla

Tänkte köpa en OnePlus One och den ända butiken som har den i Sverige är swedenmobile http://www.swedenmobile.se/. Den har ganska bra omdömen i prisjakt men dessa kan var falska ju.

Tack på förhand

hur mycket skiljer det mellan att köpa telefonen på den sidan jämfört men större sidor ?

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2010

Varför inte köpa den från oneplus.net ? över 1000kr billigare från dem..

Intel Core i7 8700K 4.8 Ghz | ASUS Prime-A Z370 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 16GB (2x8GB) 3000Mhz | Custom loop | EVGA Geforce GTX 1080 TI 11GB | Fractal design R6 | Seasonic Focus 650W | Samsung CFG70

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av TsExi:

Hej alla

Tack på förhand

Köp den från Onepluesones hemsida så ska du se att det funkar mycket bättre garanti ärenden är enkla om du bara sparar kartongen

mvh // Markus

LOQUE Preorder | 8700k | Z370I | 2x8GB Corsair | 1080TI

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013
Skrivet av Grönahunden:

hur mycket skiljer det mellan att köpa telefonen på den sidan jämfört men större sidor ?

Den säljs bara hos OnePlus One sidan och swedenmobile som jag kan hitta nu. skillnaden är typ 700kr

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013
Skrivet av Zippeer:

Varför inte köpa den från oneplus.net ? över 1000kr billigare från dem..

Jo det är sant men tänk om nåt händer med mobilen? kommer ta flera veckor innan jag får tbx den. Sen kommer säkert frakten till deras lagerhus kosta också

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013
Skrivet av andra94:

Köp den från Onepluesones hemsida så ska du se att det funkar mycket bättre garanti ärenden är enkla om du bara sparar kartongen

mvh // Markus

Jo det har jag också tänk på. Men vad skulle hända om gick sönder i mobilen

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2008
Skrivet av TsExi:

Skulle tro att de är bättre på garanti än Swedenmobile, men det är bara min gissning.

i7 6700K - EVGA 980 Ti SC+ - Acer XB271HU / Qnix 2710
EVGA Supernova G2 850 - Samsung 850 EVO 500 GB - ASUS Z170 Pro Gaming
Fidelio X2 - Blue Snowball

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2014

Det tar längre tid via swedenmobile.

Mobilen skickas till swedenmobile(3dagar frakt)>behandlas(5dagar)>skickas mot oneplus(15dagar)
Sen ska allt tillbaka.
Garantiärenden går genom oneplus alltid.

GTX 1080, Intel 5930K 4.0GHZ, Noctua NH-D15,ASUS X99 DELUXE, 16GB DDR4 Corsair, Fractal design r5, Corsair AX 1200i, Samsung 950 256GB, 1TB HDD.

AMD r9 280X Vapor-X, AMD 8350@4.4GHZ, 212 EVO,Gigabyte GA-970A-DS3P , 8GB DDR3 Corsair, Zalman Z11+, EVGA 500W, 120GB kingston v300 SSD, 1TBSeagate HDD.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Okt 2008

Nej, köp hos One plus!

Ryktet att det ska vara omöjligt eller segt att få telefonen lagad stämmer inte.

När min kompis OnePlus gick sönder så gick det snabbt, mindre än 2 veckor med frakt tiden inkluderad.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2008

Den eventuella tiden vid fel är värt 700-1000kr!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av TsExi:

Om det inte är ditt fel skickar du den bara till oneplusone? Då tar de in den och bekräftat att det inte var ditt fel att skärmen sprack i fickan eller vad det nu kan vara.

LOQUE Preorder | 8700k | Z370I | 2x8GB Corsair | 1080TI

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002
Skrivet av cider123:

Den eventuella tiden vid fel är värt 700-1000kr!

Var tror du säljaren skickar den i sin tur?

System: i7 4790k | Asus Maximus VII Hero Z97 | 16GB Adata Red | MSI GTX 1070 | Noctua NH-U12S | Lagring SSD: Samsung/Crucial 6TB | NAS: >20TB | NZXT H440W | EVGA Supernova G2 750W | 32" Philips BDM3270QP | 27" Dell U2713HM | SteelSeries Apex M800 | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech Z-623 | Windows 10 Eng |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av SUMITOMO:

Var tror du säljaren skickar den i sin tur?

Tror du missförstår mig gravt - menar att det är lika bra att köpa direkt av oneplus då man ändå tjänar på det.. Det enda den andra sidan är bra till skulle väl vara om man måste ha mobilen inom 2 dagar eller nåt..