GreatTech Stockholm AB, rapport och bedömning.

Permalänk
Medlem

Instämmer även jag med Jonny Myran ovan. Svårt att låta bli att bemöta muSashis skeva inlägg.

Skrivet av muSashi:

Ringer ni verkligen alla era kunder innan ni skickar iväg era paket eller hur fungerar det? För tycker det verkar vara ett ytterst osmidigt system.

Varför är det relevant? Och han har ju redan förklarat varför de ringde.

Skrivet av muSashi:

Du får gärna berätta vad för falska anklagelser jag kommit med

Här t.ex. påstår du att deras avgifter är olagliga. Varför säga det om du inte kan bevisa det?

Skrivet av muSashi:

Roligt att du tror att jag har något slags personligt vendetta mot er.

Ganska tydligt även för utomstående.

Skrivet av muSashi:

Jag har läst igenom hela tråden och försökt hålla en saklig diskussion, givetvist är det lätt att det uppstår missförstånd mellan olika användare här på forumet, men sluta säg att jag sitter och kommer med falska anklagelser när du inte ens har något belägg på det. Och förklara istället på ett vuxet sätt vad jag har fel.

Tycker du allvarligt själv att du är saklig? Nedan är ditt första inlägg, som bevisar att du uppenbarligen inte läst inläggen innan.

Skrivet av muSashi:

Du har blivit lurad, du kan avbeställa utan att någon avgift kan tas ut.
Enda gången greattech har rätten på sin sida att ta ut en avgift är om du gjort en specialbeställning.

Nej, outlösta paket t.ex.

Skrivet av muSashi:

Och deras villkor ger jag inte mycket för, dom kan precis skriva vad som helst, det betyder inte att du som kund måste följa det. Greattech måste följa Konsumentköplag som alla andra företag och låter inte som att dom gör det med det som står skrivit i deras villkor.

Anklagelser, falska tills du kommer med bevis.

Skrivet av muSashi:

Läste igenom allt nu, fick du bevis på av greattech att datorn verkligen redan var i DHLs händer när du gjorde din avbeställning? För låter ju som du gjorde din avbeställning rätt så omgående men att greattech den här gången valde att ignorera dig och skickade paketet till DHL ändå.

Redan klargjort att det var ett åkeri och inte DHL. Och dessutom att han på telefon sagt att han ville vänta ett par dagar, då paketet redan var hos åkeriet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Då ska vi se om vi kan få något svar den här gången eller om du ska fortsätta gå offtopic. Varför gick det bra för kunden att avbeställa från eran sida första gången men inte andra? Det tolkar jag som att ni visst tillåter att man avbeställer på det sättet. Du svarar inte heller på exakt hur lång tid det hade gått sen kunden avbeställde andra gången via hemsidan, utan du utgår bara från den gången när han sa det i telefon till er. Det svar som du ger låter som kunden avbeställt långt innan (via eran hemsida) innan datorn ens var färdigbyggd. Om det är fel så får du mer än gärna bevisa motsatsen här i tråden.

Ringer ni verkligen alla era kunder innan ni skickar iväg era paket eller hur fungerar det? För tycker det verkar vara ett ytterst osmidigt system.

Du får gärna berätta vad för falska anklagelser jag kommit med gång på gång i olika trådar, annars framstår du bara som en hycklare och som bara kommer med en en massa skit snack. Om jag sitter och hittar på en massa saker och inte läst igenom tråden vilket du påstår så får moderatorerna gärna ta bort mina inlägg om dom finner dom opassande/offtopic.
Jag har läst igenom hela tråden och försökt hålla en saklig diskussion, givetvist är det lätt att det uppstår missförstånd mellan olika användare här på forumet, men sluta säg att jag sitter och kommer med falska anklagelser när du inte ens har något belägg på det. Och förklara istället på ett vuxet sätt vad jag har fel.

Roligt att du tror att jag har något slags personligt vendetta mot er. Om det är någon som har det så är det ju du, som börjar dra upp en två år gammal jobbansökan. Du tar inte till dig det folk skriver och fortsätter och mata på med samma mynt trots efter flera påpekande av olika forum medlemmar att släppa det här och tänka efter vad du egentligen ger för bild av ditt företag. Till och med moderatorn påpekar att du ska hålla dig till topic.

1, läser du vad han skriver? andra gången var avbeställningen för sent.
2, de ringer kunden för avtala om hemleverans, vilket inte är ovanligt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkoV:

Känner att jag måste få skriva ett litet inlägg. Detta är så himla löjligt så att det inte är sant.

Företaget har gång på gång svarat, vad är det folk inte förstår?

Även om företaget inte har gjort något fel så måste jag säga att ni är rent av hemska med kundkontakt/customer service i form av era inlägg. Har ni ingen känsla för era inlägg? Även om ni inte har gjort något fel enligt era villkor/lagen så skapar ni så mycket negativ publicering kring ert företagsnamn så de ända som förlorar på det i slutändan är ni. Hade mitt barn kommit och velat köpa dator via er och jag hade hittat dessa trådar så hade jag dragit mig direkt för att köpa från er, även om ni inte gör något fel.

Inet/webhallen/valfrittdatorföretag får ständigt sådana här trådar/kommentarer, oftast kommenterar de inte alls trådar och om de gör det så lägger de ett kort svar med att kunden ska kontakta företaget, efter det så dör oftast tråden, inte som denna som placerar sig ganska högt upp på Google sökresultat.
Sen ett ytterligare tips är att varje gång ni postar ett inlägg så skriv ut i slutet av inlägget ert namn så man vet vem som skriver, oerhört opersonligt och oprofessionellt att gömma sig bakom ett företagsnamn.

Det är din åsikt, det är tur att vi alla tycker olika...

men kan hålla med om att GT inte behövde försvara sig mot någon random mupp på ett forum, men som tidigare nämnts i tråden bara kolla igenom vilka inlägg som har flest likes så borde du inse vad folk tycker...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pre-dator:

Instämmer även jag med Jonny Myran ovan. Svårt att låta bli att bemöta muSashis skeva inlägg.

Varför är det relevant? Och han har ju redan förklarat varför de ringde.

Han har inte förklarat om han gör det för varje beställning nej.

Skrivet av pre-dator:

Här t.ex. påstår du att deras avgifter är olagliga. Varför säga det om du inte kan bevisa det?

Jag skrev "förmodligen", eller missa du det ordet? Har aldrig påstått att det är det, bara att det kan vara, men det får väl en rättegång avgöra om det skulle gå så långt.

Skrivet av pre-dator:

Ganska tydligt även för utomstående.

Du har din fulla rätt att ha den åsikten, men inte jag som börjar hänga ut en forum medlem och ber mig sluta skriva i tråden och skriva till deras mail-adress istället. Det uppfattar jag som ett indirekt hot mot mig. Men om du tolkar det annorlunda, så är det inte mycket jag kan göra åt det.
Man kan tolka det såhär ungefär "Ge fan i att kritisera oss, för vi vet vem du är, vart du bor och har inga problem alls att hänga ut dig".

Skrivet av pre-dator:

Tycker du allvarligt själv att du är saklig? Nedan är ditt första inlägg, som bevisar att du uppenbarligen inte läst inläggen innan.

Tycker jag är mer saklig mot GT än vad dom är mot mig ja.
Och det är sant att jag först inte läst hela tråden när jag börja skriva på mitt första inlägg, men efter jag läst igenom hela tråden så redigerade jag mitt inlägg. Inlägget var dock fortfarande relevant, för GT har tidigare försökt hävda specialbeställning när det i själva verket inte var det i andra trådar, därför lät jag det första stå kvar i mitt inlägg.

Skrivet av pre-dator:

Anklagelser, falska tills du kommer med bevis.

Återigen så missar du ett ord, jag skrev det "låter" som det, säger inte att det är så 100% för jag är ingen expert och utger mig inte heller för att vara det.
Det är alltså min personliga åsikt och erfarenhet att det inte låter som dom följer Konsumentköplagen, om man utgår efter vad TS skrev i sitt första inlägg om deras villkor.
Och det är väldigt vanligt att företag postar sina egna regler på sina hemsidor, när dom i själva verket inte alls följer lagen, och då är det inga regler som kund måste följa.

Skrivet av pre-dator:

Redan klargjort att det var ett åkeri och inte DHL. Och dessutom att han på telefon sagt att han ville vänta ett par dagar, då paketet redan var hos åkeriet.

Nej det är inte klarlagt om datorn verkligen var hos åkeriet när kund gjorde sin avbeställning via nätet som han gjorde med sin tidigare beställning utan några bekymmer. Greattech har inte lagt fram några bevis på att det var så.

Kolla gärna igenom alla mina inlägg här på konsument delen, för jag skriver ungefär på samma sätt och har gjort det dom senaste tio åren, där jag ser att någon blir behandlad fel. Spelar ingen roll vilket företag det handlar om, så professionell kan jag vara fast jag bara är en vanlig forum medlem :)!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Viochee:

Det är din åsikt, det är tur att vi alla tycker olika...

men kan hålla med om att GT inte behövde försvara sig mot någon random mupp på ett forum, men som tidigare nämnts i tråden bara kolla igenom vilka inlägg som har flest likes så borde du inse vad folk tycker...

Det är inte min åsikt, det är fakta!
Jag belyser att de tappar kunder på sättet de skriver, att sedan folk håller med de, hjälper de inte direkt att omvandla neutrala kunder till positiva. Om folk googlar de så är det in fact en negativ faktor som spelar in, även som jag sade, om de inte gör något fel. Det är många som inte handlar pga hur företaget i sig svarar.

Jag försöker värna om deras varumärke! Jag jobbar själv med marketing, social media och customer service och jag vet att så tacklar man inte problem, går emot vad jag lärt mig på högskolan, av alla de tiotals publicerade artiklarna i journaler jag läst i ämnet och med en enkel googling så ser man det också "deal with negative customer service".

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Han har inte förklarat om han gör det för varje beställning nej.

GT ringde för att boka tid för hemleverans. Varför skulle ett företag ringa till varenda kund som lagt en order? Det behöver man ju inte vara hjärnfysiker för att förstå..

Skrivet av muSashi:

Återigen så missar du ett ord, jag skrev det "låter" som det, säger inte att det är så 100% för jag är ingen expert och utger mig inte heller för att vara det.
Det är alltså min personliga åsikt och erfarenhet att det inte låter som dom följer Konsumentköplagen, om man utgår efter vad TS skrev i sitt första inlägg om deras villkor.
Och det är väldigt vanligt att företag postar sina egna regler på sina hemsidor, när dom i själva verket inte alls följer lagen, och då är det inga regler som kund måste följa.

Över här så anklagar du dom. Även om du säger att det "låter" så är det ju fortfarande en anklagelse som du måste basera något på? Och då undrar jag också lite vad det är du baserar det uttalandet på?
Skulle jag säga "Det låter som att komplett/inet/webhallen/u name it/ inte följer lagen" och dom frågar varför kan ju inte jag svara att det är min personliga åsikt. Jag har ju uppenbarligen något underlag för detta.

Det här problemet om att företagen skiter i lagen och går sin egen väg. Ett exempel? Stämmer det att dom inte följer lagen så borde det uppmärksammas.

Skrivet av muSashi:

Nej det är inte klarlagt om datorn verkligen var hos åkeriet när kund gjorde sin avbeställning via nätet som han gjorde med sin tidigare beställning utan några bekymmer. Greattech har inte lagt fram några bevis på att det var så.

Ovanför vill du ha bevis på att datorn faktiskt fanns hos åkeriet. Det finns ju uppenbarligen papper/loggar på detta men du kan ju inte på allvar mena att GT ska posta sådana grejer på ett öppet forum. Nog för att dom varit väldigt frispråkiga, men att lägga ut affärer mellan två olika företag bara för att bevisa någon användare på ett forum känns högst otroligt.
Nedanför ser du ju själv att GT har skrivit att datorn fanns hos åkeriet. Menar du att dom ljuger?

Skrivet av Greattech:

- Kunden köper efter ett tag samma dator igen fast med tjänsten Hemleverans inom Stockholm.
När ordern är redo för leverans så lämnar vi över allt till åkeriet som ska köra ut. Vi meddelar kunden om att allting är hämtad från oss, vi kan inte längre stoppa beställningen utan kostnad BARA för att vi har haft kostnader för transport. Kunden meddelar oss genom mail om att han av personliga skäll inte kan ta emot datorn just nu men att det skulle funka om några dagar. Vi ringer kunden efter några dagar för att boka tid men han nekar leveransen och då har det redan gått 14-15 dagar.

Det känns lite som att TS gnäll har övergått till en diskussion mellan GT och muSashi där muSashi försöker göra allt för att smutskasta GT. Varit underhållande en stund men nu har ju GT svarat på fråga efter fråga och muSashi ställer samma frågor i olika former, frågor som det redan finns svar på.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Chippen2188:

Om du tycker att GT har svarat på allt så kan du inte ha läst igenom allt i tråden. Tyckte jag gjorde det väldigt klart i mitt inlägg på sidan 3, vad dom inte svarat på.

Det har uppmärksammats tidigare i media att företag inte följer konsumentlagen, kolla runt lite men hitta bara detta just nu:
https://ecommerce.org/sv/nyheter-och-artiklar/ar-svenska-natb...

Hitta länken som jag tänkte på:
"Kunder blir lurade på ångerrätt enligt Konsumentverket"
http://www.aftonbladet.se/minekonomi/article15762569.ab

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Om du tycker att GT har svarat på allt så kan du inte ha läst igenom allt i tråden. Tyckte jag gjorde det väldigt klart i mitt inlägg på sidan 3, vad dom inte svarat på.

Om det är inlägg #86 du hänvisar till så jo jag anser att dom svarat på frågorna som är relevanta. Du frågar varför den första beställningen gick att avbeställa men inte den andra och där har GT svarat att beställning nr 2 hade gått så långt som till åkeriet. Du fortsätter med att fråga hur lång tid det tagit för kunden att avbeställa via nätet gång nr 2 och då har GT sakt i tidigare inlägg att man måste avbeställa via mail vilket gör den frågan irrelevant.

Att det gick att avbeställa första gången berodde på att ordern inte hade hunnits bearbetats ännu. Gång nr 2 så är ordern redan hanterad av GT vilket betyder att det inte längre går att avbeställa på internet. Så fungerar andra företag också. Lägger jag en order hos komplett som dom redan har hanterat och skickat till posten så kan jag ju inte gå in på kompletts hemsida och avbeställa den utan jag måste kontakta dem.

Jag har läst hela tråden och även om jag kan tycka att GT har ett konstigt sätt att kommunicera med potensiella kunder så tycker jag också att många inlägg där dom anklagas för det ena och det andra saknar grund.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Chippen2188:

Om det är inlägg #86 du hänvisar till så jo jag anser att dom svarat på frågorna som är relevanta. Du frågar varför den första beställningen gick att avbeställa men inte den andra och där har GT svarat att beställning nr 2 hade gått så långt som till åkeriet. Du fortsätter med att fråga hur lång tid det tagit för kunden att avbeställa via nätet gång nr 2 och då har GT sakt i tidigare inlägg att man måste avbeställa via mail vilket gör den frågan irrelevant.

Att det gick att avbeställa första gången berodde på att ordern inte hade hunnits bearbetats ännu. Gång nr 2 så är ordern redan hanterad av GT vilket betyder att det inte längre går att avbeställa på internet. Så fungerar andra företag också. Lägger jag en order hos komplett som dom redan har hanterat och skickat till posten så kan jag ju inte gå in på kompletts hemsida och avbeställa den utan jag måste kontakta dem.

Jag har läst hela tråden och även om jag kan tycka att GT har ett konstigt sätt att kommunicera med potensiella kunder så tycker jag också att många inlägg där dom anklagas för det ena och det andra saknar grund.

Skickades från m.sweclockers.com

Du missar det jag syftar på, varför gick det bra att avbeställa första gången via nätet men inte andra? Vi har inte fått svar på när kunden tog kontakt andra gången via nätet för att göra sin avbeställning. Om det var innan datorn hade byggts och skickats till åkeriet så gör GT fel enligt mig.
Och nej det gör inte den frågan irrelevant, bara för dom säger så i efterhand att allt måste ske via mail. När kund bevisligen kunnat avbeställa via hemsidan.

Jag utgår bara efter vad TS sagt, och han har sagt att det gick att avbeställa på samma sätt som första gången på deras sida.

Och kund säger själv, att när GT väl ringde upp honom så var det för att bekräfta med honom att delarna som dom beställt hade kommit in och var redo att bygga ihop/skicka datorn, dock hade TS redan gjort sin avbeställning via nätet när han fick det samtalet. Då tar han tillfälle i akt och berättar åter igen för GT att han avbeställt, och då påstår GT att det inte går/är försent. Hur många dagar som passerat sen han gjorde sin första avbeställning via nätet och den muntliga avbeställning via telefon när det var försent enligt GT, har vi inte fått svar på.

Hoppas att mitt senaste inlägg ger lite klarhet i vad jag menar.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Du missar det jag syftar på, varför gick det bra att avbeställa första gången via nätet men inte andra? Vi har inte fått svar på när kunden tog kontakt andra gången via nätet för att göra sin avbeställning. Om det var innan datorn hade byggts och skickats till åkeriet så gör GT fel enligt mig.
Och nej det gör inte den frågan irrelevant, bara för dom säger så i efterhand att allt måste ske via mail.

Jag utgår bara efter vad TS sagt, och han har sagt att det gick att avbeställa på samma sätt som första gången på deras sida.

Och kund säger själv, att när GT väl ringde upp honom så var det för att bekräfta med honom att delarna som dom beställt hade kommit in och var redo att bygga ihop/skicka datorn, dock hade TS redan gjort sin avbeställning via nätet när han fick det samtalet. Då tar han tillfälle i akt och berättar åter igen för GT att han avbeställt, och då påstår GT att det inte går/är försent. Hur många dagar som passerat sen han gjorde sin första avbeställning via nätet och den muntliga avbeställning via telefon när det var försent enligt GT, har vi inte fått svar på.

Hoppas att mitt senaste inlägg ger lite klarhet i vad jag menar.

Jag kan hålla med om att vi inte vet när kund försökte avbeställa gång nr 2 på hemsidan. Men om du läser post #74 av GT så säger dom att dom kontaktat kund om att beställningen har hämtats av åkeri och är färdig att levereras. Ingen tidsstämpel finns, stämmer, men eftersom kund tydligen svarade med att han av privata skäl inte kunde motta leveransen utan ville vänta några dagar så får man ju anta att han gjorde avbeställningen efter detta. Det betyder att leveransen står hos åkeriet i ett par dagar innan kund slutligen kontaktar GT och vill avbesälla. Det behövs ingen datumintervall som du så gärna frågar efter för det är bekräftat att datorn stod hos åkeriet när kunden bad dom vänta med leveransen. Hade kund gjort en avbeställning redan borde han ju ha svarat med det istället.

GT säger att man ringde för att boka hemleverans. Kund säger (post #77) att de var redo att köra ut den = boka hemleverans. Det betyder att både kunden och GTs historia går ihop. Vart står det att GT ringt för att berätta att de har fått in delarna och att datorn är färdig att byggas som du säger? För jag menar att det är en väldig skillnad på att ringa och säga att en dator är färdig för leverans jämfört med att säga att datorn är färdig att byggas.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av muSashi:

Då ska vi se om vi kan få något svar den här gången eller om du ska fortsätta gå offtopic. Varför gick det bra för kunden att avbeställa från eran sida första gången men inte andra? Det tolkar jag som att ni visst tillåter att man avbeställer på det sättet. Du svarar inte heller på exakt hur lång tid det hade gått sen kunden avbeställde andra gången via hemsidan, utan du utgår bara från den gången när han sa det i telefon till er. Det svar som du ger låter som kunden avbeställt långt innan (via eran hemsida) innan datorn ens var färdigbyggd. Om det är fel så får du mer än gärna bevisa motsatsen här i tråden.

Ringer ni verkligen alla era kunder innan ni skickar iväg era paket eller hur fungerar det? För tycker det verkar vara ett ytterst osmidigt system.

Du får gärna berätta vad för falska anklagelser jag kommit med gång på gång i olika trådar, annars framstår du bara som en hycklare och som bara kommer med en en massa skit snack. Om jag sitter och hittar på en massa saker och inte läst igenom tråden vilket du påstår så får moderatorerna gärna ta bort mina inlägg om dom finner dom opassande/offtopic.
Jag har läst igenom hela tråden och försökt hålla en saklig diskussion, givetvist är det lätt att det uppstår missförstånd mellan olika användare här på forumet, men sluta säg att jag sitter och kommer med falska anklagelser när du inte ens har något belägg på det. Och förklara istället på ett vuxet sätt vad jag har fel.

Roligt att du tror att jag har något slags personligt vendetta mot er. Om det är någon som har det så är det ju du, som börjar dra upp en två år gammal jobbansökan. Du tar inte till dig det folk skriver och fortsätter och mata på med samma mynt trots efter flera påpekande av olika forum medlemmar att släppa det här och tänka efter vad du egentligen ger för bild av ditt företag. Till och med moderatorn påpekar att du ska hålla dig till topic.

Det underlättar om du läser det du själv citerar...

"- Kunden beställer en dator, ångrar sig genom att meddela oss och vi tar bort ordern. Ordern är varken påbörjad eller skickad."

Det var första gången datorn beställdes, vilket inte var några problem.

Andra gången däremot...är vad allting handlar om. Företaget har inte gjort annat än rätt i det här fallet. Kund i detta fallet är ju bara korkad.

Permalänk
Medlem

Förstår fortfarande inte varför TS gör ett konto bara för att gnälla på GT, över ett halvår efter att händelsen ägde rum...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

Ni har till exempelvis "Great Tech Stockholm" som två gånger 2010 bryter mot ARNs beslut, sen har ni "Greattech" som 2012 inte heller följer ARNs beslut.
Vem eller vilka detta är har jag ingen aning om men att gå emot ARN brukar leda till att "företaget" försvinner fort innan den riktiga smällen kommer.
Om det är relevant i tråden eller inte får ni gissa själva.

Skrivet av Minsc S2:

Förstår fortfarande inte varför TS gör ett konto bara för att gnälla på GT, över ett halvår efter att händelsen ägde rum...

Jag fick känslan av att TS startades av någon från företaget. Som du säger, vem skriver så liksom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoilBleed:

Ni har till exempelvis "Great Tech Stockholm" som två gånger 2010 bryter mot ARNs beslut, sen har ni "Greattech" som 2012 inte heller följer ARNs beslut.
Vem eller vilka detta är har jag ingen aning om men att gå emot ARN brukar leda till att "företaget" försvinner fort innan den riktiga smällen kommer.
Om det är relevant i tråden eller inte får ni gissa själva.

Jag fick känslan av att TS startades av någon från företaget. Som du säger, vem skriver så liksom.

Detta är ju ganska allvarligt att tre gånger gått emot ARN's rekommendationer. Det är bra att sådant kommer fram, och företaget självt ser ju till att folk börjar undersöka genom att inte på något vis kunna hantera kritik eller "jobbiga" kunder.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Förstår fortfarande inte varför TS gör ett konto bara för att gnälla på GT, över ett halvår efter att händelsen ägde rum...

Kanske är muSashi som kör dubbla konto. Verkar iaf så med tanke på hur trögt GT svar går in.

Permalänk
Greattech
Skrivet av SoilBleed:

Ni har till exempelvis "Great Tech Stockholm" som två gånger 2010 bryter mot ARNs beslut, sen har ni "Greattech" som 2012 inte heller följer ARNs beslut.
Vem eller vilka detta är har jag ingen aning om men att gå emot ARN brukar leda till att "företaget" försvinner fort innan den riktiga smällen kommer.
Om det är relevant i tråden eller inte får ni gissa själva.

Jag fick känslan av att TS startades av någon från företaget. Som du säger, vem skriver så liksom.

Skrivet av Stoff3th3m4n:

Detta är ju ganska allvarligt att tre gånger gått emot ARN's rekommendationer. Det är bra att sådant kommer fram, och företaget självt ser ju till att folk börjar undersöka genom att inte på något vis kunna hantera kritik eller "jobbiga" kunder.

Vi har haft ärenden hos ARN sen starten av Greattech som vilket företag som helst (både enskild firma och AB). Vi har haft beslut från ARN där kunden har haft rätt eller delvis rätt som vi alltid har följt och i princip nästan alla ärenden har vi fått rätt. Vi har även som policy att följa alla beslut. Jag har kontrollerat från 2009 och kan bekräfta att vi aldrig någonsin har brutit mot någon ARN beslut. Återkommer du med ärende nummer så kan jag motbevisa detta med handlingar från ARN. Du/ni kan även ringa ARN eller maila för att få fram mer info om dessa ärenden som du hävdar att vi inte följt.

Oavsett beslut skulle vi aldrig gå emot ett beslut från ARN trots att det inte är tvingande beslut.
Ett företag som inte följer beslut från ARN oavsett orsak/beslut är långt ifrån seriös och som bör vara borta direkt.
Vi tar avstånd från detta och kan som sagt motbevisa detta direkt.

Vi skulle aldrig göra något fel som kan skada oss eller användas mot oss i framtiden, oavsett om det har gått 10 år. Speciellt inte med ett ARN ärende som alla har tillgång till.
- GT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greattech:

Vi har haft ärenden hos ARN sen starten av Greattech som vilket företag som helst (både enskild firma och AB). Vi har haft beslut från ARN där kunden har haft rätt eller delvis rätt som vi alltid har följt och i princip nästan alla ärenden har vi fått rätt. Vi har även som policy att följa alla beslut. Jag har kontrollerat från 2009 och kan bekräfta att vi aldrig någonsin har brutit mot någon ARN beslut. Återkommer du med ärende nummer så kan jag motbevisa detta med handlingar från ARN. Du/ni kan även ringa ARN eller maila för att få fram mer info om dessa ärenden som du hävdar att vi inte följt.

Oavsett beslut skulle vi aldrig gå emot ett beslut från ARN trots att det inte är tvingande beslut.
Ett företag som inte följer beslut från ARN oavsett orsak/beslut är långt ifrån seriös och som bör vara borta direkt.
Vi tar avstånd från detta och kan som sagt motbevisa detta direkt.

Vi skulle aldrig göra något fel som kan skada oss eller användas mot oss i framtiden, oavsett om det har gått 10 år. Speciellt inte med ett ARN ärende som alla har tillgång till.
- GT

https://www.byggahus.se/svartalistan/?k=31&sk=282&b=123128280...

Den enda jag vet är att ni finns med på den här listan.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

https://www.byggahus.se/svartalistan/?k=31&sk=282&b=123128280...

Den enda jag vet är att ni finns med på den här listan.

Företaget i sig som står bakom den där websidan verkar själva vara en aningen suspekta, googlar man finns det en del trådar mer klagomål om hur dom medvetet hänger ut företag som inte delar samma åsikter, dom bannar kritiska medlemmar vilket kan läsas mer om här ex
https://www.flashback.org/t1819737

Källan är kanske inte den mest trovärdiga, men det ger ett litet finger om vilken typ av företag byggahus verkar vara. Hamnar dom på Råd&Rön's svarta lista är det en betydligt mer trovärdig källa.
Jag ger inte mycket för dom i alla fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

Företaget i sig som står bakom den där websidan verkar själva vara en aningen suspekta, googlar man finns det en del trådar mer klagomål om hur dom medvetet hänger ut företag som inte delar samma åsikter, dom bannar kritiska medlemmar vilket kan läsas mer om här ex
https://www.flashback.org/t1819737

Källan är kanske inte den mest trovärdiga, men det ger ett litet finger om vilken typ av företag byggahus verkar vara. Hamnar dom på Råd&Rön's svarta lista är det en betydligt mer trovärdig källa.
Jag ger inte mycket för dom i alla fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrev som sagt att jag inte vet mer än att de finns på den listan. Sedan behöver man ju inte förklara allt som finns på den sidan för lögn bara pga någon kontrovers som skett där.

Den som är intresserad får väl kontakta ARN och ta reda på fakta.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Skrev som sagt att jag inte vet mer än att de finns på den listan. Sedan behöver man ju inte förklara allt som finns på den sidan för lögn bara pga någon kontrovers som skett där.

Den som är intresserad får väl kontakta ARN och ta reda på fakta.

Precis som man heller inte kan avskriva Greattech som ett oseriöst företag för enstaka kontroverser. Säger inte att du har antytt det, bara att i stort sett alla företag har sina sammandrabbningar med kunder och att man, precis som du säger, inte kan dra alltför stora slutsatser av det.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Vilken underhållning! Pinsamt av företaget Greattech att bemöta ärendet på detta sätt.

Efter att ha varit frekvent kund hos er kommer detta sluta omedelbart. Ibland är tiga guld, vilket personen bakom Greattech användaren bör tänka på!

Permalänk
Greattech
Skrivet av Stoff3th3m4n:

https://www.byggahus.se/svartalistan/?k=31&sk=282&b=123128280...

Den enda jag vet är att ni finns med på den här listan.

Skrivet av Stoff3th3m4n:

Skrev som sagt att jag inte vet mer än att de finns på den listan. Sedan behöver man ju inte förklara allt som finns på den sidan för lögn bara pga någon kontrovers som skett där.

Den som är intresserad får väl kontakta ARN och ta reda på fakta.

Skrivet av Jonny Myran:

Precis som man heller inte kan avskriva Greattech som ett oseriöst företag för enstaka kontroverser. Säger inte att du har antytt det, bara att i stort sett alla företag har sina sammandrabbningar med kunder och att man, precis som du säger, inte kan dra alltför stora slutsatser av det.

Nu har jag även tittat på detta som finns på Byggahus och det vore fel att ens nämna hur felaktig källan är. Efter kontakt med ARN bekräftar man att Byggahus mer eller mindre tar lägger upp ärenden felaktigt på sin hemsida medvetet och att det är Råd/Röd man ska hålla sig.

Nu till varför vi finns på Bygghus för år 2009 och 2012. Vi får in ett ärende till ARN, dock anger vår kund fel adress till ARN (till en av våra tidigare butiker/kontor). vi får inga handlingar och eftersom vi inte svarar till ARN så vinner kunden direkt. När kunden meddelar oss beslutet så överklagar vi till ARN och ärendet tas upp på nytt, vi får en chans att svara och efter någon månad vinner vi målet. Då har vi ett mål som kunden har vunnit då vi inte har svarat och ett som vi har svarat och är den slutliga från ARN. Det Byggahus har gjort här är att ta upp första felaktiga målet på sin sida och få det till sin fördel så att det ser ut precis som det gör nu. I slutändan vann vi målet och tar ni fram ärende nummer för ett av dessa ärenden så kan jag motbevisa med nyare beslut från ARN som även ARN kan bekräfta.

Edit: Det fanns även ett mail samt brev noterat som vi år 2014 har skickat ut till Byggahus men som man har undvikit att svara.

- GT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greattech:

Nu har jag även tittat på detta som finns på Byggahus och det vore fel att ens nämna hur felaktig källan är. Efter kontakt med ARN bekräftar man att Byggahus mer eller mindre tar lägger upp ärenden felaktigt på sin hemsida medvetet och att det är Råd/Röd man ska hålla sig.

Nu till varför vi finns på Bygghus för år 2009 och 2012. Vi får in ett ärende till ARN, dock anger vår kund fel adress till ARN (till en av våra tidigare butiker/kontor). vi får inga handlingar och eftersom vi inte svarar till ARN så vinner kunden direkt. När kunden meddelar oss beslutet så överklagar vi till ARN och ärendet tas upp på nytt, vi får en chans att svara och efter någon månad vinner vi målet. Då har vi ett mål som kunden har vunnit då vi inte har svarat och ett som vi har svarat och är den slutliga från ARN. Det Byggahus har gjort här är att ta upp första felaktiga målet på sin sida och få det till sin fördel så att det ser ut precis som det gör nu. I slutändan vann vi målet och tar ni fram ärende nummer för ett av dessa ärenden så kan jag motbevisa med nyare beslut från ARN som även ARN kan bekräfta.

Edit: Det fanns även ett mail samt brev noterat som vi år 2014 har skickat ut till Byggahus men som man har undvikit att svara.

- GT

Det var säkert ett bra svar för de som undrar, och man kan ju som sagt om man är väldigt intresserad undersöka själv via ARN.

Jag tar själv inte ställning i det som denna tråden handlar om från början då jag omöjligt kan veta hur allt gått till väga. Måste dock säga att starkt rekommenderar er att inte ge er in i dessa typer av diskussioner. Det skadar enbart företaget och potentiella kunders förtroende för er. Ta det privat med kunden och lös det på bästa sätt så att ni undviker just sånt här.

Ibland är det t om värt att ta en liten smäll och köra lite goodwill, det kan man tjäna på i längden.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk

Meh

Skrivet av Adam West:

Företaget i sig som står bakom den där websidan verkar själva vara en aningen suspekta, googlar man finns det en del trådar mer klagomål om hur dom medvetet hänger ut företag som inte delar samma åsikter, dom bannar kritiska medlemmar vilket kan läsas mer om här ex
https://www.flashback.org/t1819737

Källan är kanske inte den mest trovärdiga, men det ger ett litet finger om vilken typ av företag byggahus verkar vara. Hamnar dom på Råd&Rön's svarta lista är det en betydligt mer trovärdig källa.
Jag ger inte mycket för dom i alla fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Det finns bara en svart lista och det är råd och rön. Men vad URLen heter spelar mindre roll så länge det är samma lista, bara för att RoR hänger ut aktuella företag år för år så finns Google kvar. Alla webbplatser har regler som medlemmarna måste följa. Läs mer nedan.

Skrivet av Greattech:

Nu har jag även tittat på detta som finns på Byggahus och det vore fel att ens nämna hur felaktig källan är. Efter kontakt med ARN bekräftar man att Byggahus mer eller mindre tar lägger upp ärenden felaktigt på sin hemsida medvetet och att det är Råd/Röd man ska hålla sig.

Nu till varför vi finns på Bygghus för år 2009 och 2012. Vi får in ett ärende till ARN, dock anger vår kund fel adress till ARN (till en av våra tidigare butiker/kontor). vi får inga handlingar och eftersom vi inte svarar till ARN så vinner kunden direkt. När kunden meddelar oss beslutet så överklagar vi till ARN och ärendet tas upp på nytt, vi får en chans att svara och efter någon månad vinner vi målet. Då har vi ett mål som kunden har vunnit då vi inte har svarat och ett som vi har svarat och är den slutliga från ARN. Det Byggahus har gjort här är att ta upp första felaktiga målet på sin sida och få det till sin fördel så att det ser ut precis som det gör nu. I slutändan vann vi målet och tar ni fram ärende nummer för ett av dessa ärenden så kan jag motbevisa med nyare beslut från ARN som även ARN kan bekräfta.

Edit: Det fanns även ett mail samt brev noterat som vi år 2014 har skickat ut till Byggahus men som man har undvikit att svara.

- GT

Jag skulle egentligen inte ha skrivit mer i tråden för det är inte mitt problem men ni kan inte skriva att en webbplats innehåller felaktigheter och sen ändå svara på dessa s.k "felaktigheter".

BESLUT 2010-10-25, ärendenummer har ni ju eftersom ni redan har kollat igenom anmälningarna.
"Nämnden rekommenderar Great Tech att, mot att datorn lämnas tillbaka, betala 6 590 kr till A"
GT hävdar att A är näringsidkare och därför inte har rätt till "öppet köp". Därutöver har inte GT yttrat sig till nämnden i ärendet.

Här har ni telefonkontakt med ARN. Att sen komma och säga att ni inte vet om anmälningen, eller att den har kommit bort i posten, eller att fel adress har uppgivits blir så fel.

BESLUT 2010-11-10, ärendenummer har ni ju eftersom ni redan har kollat igenom anmälningarna.
Nämnden rekommenderar Greattech Stockholm att genast låta B häva köpet av datorn.

GT har inte yttrat sig.

BESLUT 2012-04-12, ärendenummer har ni ju eftersom ni redan har kollat igenom anmälningarna.
"Nämnden rekommenderar Greattech att betala tillbaka 8 990 kr till C, mot att han
lämnar tillbaka datorn till Greattech. Därutöver rekommenderas Greattech att betala skadestånd
med 2 299 kr till C."

GT svarar inte.

Besluten kan inte överklagas. Dessa kan endast omprövas inom två månader. Märkligt att beslutet kom er tillhanda, inte i tid, men väl innan 60 dagar...
Eftersom jag har begärt ut beslutet från ARN så står det klart och tydligt att GT inte har vunnit något av dessa ärenden.

Även jag kan läsa mellan raderna och även jag ser att det finns skillnader mellan kunder och kunder men det är så det är.
Ni verkar ha vuxit sen dess, ta ert ansvar, be om ursäkt, betala in småpengarna och om några år så finns det ingen som kan säga något negativt längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoilBleed:

Jag skulle egentligen inte ha skrivit mer i tråden för det är inte mitt problem men ni kan inte skriva att en webbplats innehåller felaktigheter och sen ändå svara på dessa s.k "felaktigheter".

Varför inte?

Är det inte bättre att ge konkreta exempel på vad man menar är fel än att bara säga att det finns fel?

Citat:

Besluten kan inte överklagas. Dessa kan endast omprövas inom två månader. Märkligt att beslutet kom er tillhanda, inte i tid, men väl innan 60 dagar...

Jag utgår från att du menade att du tycker det är märkligt att anmälningen inte kom GT tillhanda i tid när beslutet kom fram när det väl var taget. När det är ett beslut är det ju lite sent att yttra sig... Inte speciellt märkligt alls tycker jag: Den anmälande kunden som vill casha in på ett ARN-beslut måste rimligen presentera det för näringsidkaren, inte sant?

Sen är det ju en intressant hypotetisk(?) fråga vad som gäller om det varit felaktig korrespondensadress angiven för näringsidkaren och denne därför inte kunnat yttra sig. Är det en klockren genväg till att vinna sina tvister att lämna felaktig adress och sen casha in efter 60 dagar?

Citat:

Eftersom jag har begärt ut beslutet från ARN så står det klart och tydligt att GT inte har vunnit något av dessa ärenden.

Finemang! Hade något av besluten omprövats? Får omprövade beslut i så fall nytt ärendenummer, eller läggs det till det tidigare?

Permalänk
Medlem

Herregud. Jobbar själv inom ett serviceyrke dock inte med försäljning men jag förstår varför Greattech valde att fakturera dig. Det är DU som har krånglat. Välkommen till livet där handlingar får konsekvenser.

Föstår inte hur ni kastar skit på Greattech då de flera gånger förklarat exakt hur ärendet har gått till och vart kunden har brustit i sitt ansvarstagande.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk

|-0-|

Skrivet av fourbyfour:

Varför inte?
Är det inte bättre att ge konkreta exempel på vad man menar är fel än att bara säga att det finns fel?

Jag utgår från att du menade att du tycker det är märkligt att anmälningen inte kom GT tillhanda i tid när beslutet kom fram när det väl var taget. När det är ett beslut är det ju lite sent att yttra sig... Inte speciellt märkligt alls tycker jag: Den anmälande kunden som vill casha in på ett ARN-beslut måste rimligen presentera det för näringsidkaren, inte sant?

Sen är det ju en intressant hypotetisk(?) fråga vad som gäller om det varit felaktig korrespondensadress angiven för näringsidkaren och denne därför inte kunnat yttra sig. Är det en klockren genväg till att vinna sina tvister att lämna felaktig adress och sen casha in efter 60 dagar?

Finemang! Hade något av besluten omprövats? Får omprövade beslut i så fall nytt ärendenummer, eller läggs det till det tidigare?

Man kan inte säga att ett påstående är felaktig och sen svara på påståendet, nej.

Nja. Om det är bedrägeri det handlar om så hör man väl av sig efter att tidsfristen har gått ut, rimligtvis. Jag har dessutom svårt att se att det ska vara möjligt att medvetet skriva fel adress överhuvudtaget.

Ja, visst är det strålande. Förutom att det är ett skevt system. GT hade fått ett beslut omprövat av dessa tre. Och tyvärr så ändras ärendenumret, vilket gör att någon kan råka illa ut fast de har fått rätt.

Permalänk
Greattech
Skrivet av SoilBleed:

Man kan inte säga att ett påstående är felaktig och sen svara på påståendet, nej.

Nja. Om det är bedrägeri det handlar om så hör man väl av sig efter att tidsfristen har gått ut, rimligtvis. Jag har dessutom svårt att se att det ska vara möjligt att medvetet skriva fel adress överhuvudtaget.

Ja, visst är det strålande. Förutom att det är ett skevt system. GT hade fått ett beslut omprövat av dessa tre. Och tyvärr så ändras ärendenumret, vilket gör att någon kan råka illa ut fast de har fått rätt.

Som jag skrev tidigare så har vi alltid valt att följ alla beslut från ARN och att jag kunde motbevisa detta om du/ni kunde återkomma med ärende nr på det du anser vi inte har följt. Vi har även fått rätt hos ARN på 95% av alla ärenden efter att vi antigen har vunnit direkt eller om var det har varit något felaktigt/missförstånd så har vi vunnit efter att vi överklagat.

BESLUT 2012-04-12, ärendenummer har ni ju eftersom ni redan har kollat igenom anmälningarna.
"Nämnden rekommenderar Greattech att betala tillbaka 8 990 kr till C, mot att han
lämnar tillbaka datorn till Greattech. Därutöver rekommenderas Greattech att betala skadestånd
med 2 299 kr till C."
GT svarar inte.

Helt korrekt har vi inte svarat då vi inte har mottagit ärendet, beslutet fick vi inte från ARN utan kunden själv och överklagade sedan samt vann målet. Sök gärna upp ärendet alternativt ringt ARN och ange Änr 2012-05548 . Där du har slutliga beviset som bekräftar att Nämnden avslår kundens yrkande och GT har rätt i ärendet.

BESLUT
2013-07-02

Nämndens beslut
Nämnden avslår ********** (kunden) yrkande.

Nu kände jag igen beloppet på detta ärende och kunde därför få fram ärendet direkt utan ärendenr. Dock skulle jag behöva ärende-nr på resten av 2 st ärenden för att kunna ta fram korrekt beslut från ARN. Några ärende numren har jag inte, vid kontakt med ARN bekräftade ARN att vi inte har ett enda ärende där vi inte har följt något beslut. Vi gick inte specifikt in på något ärende. Detta handlar inte heller om några ärenden från närmaste månaderna utan flera år tillbaka.

EDIT: Efter lite sökande fick jag fram info om detta ärende också:

BESLUT 2010-10-25, ärendenummer har ni ju eftersom ni redan har kollat igenom anmälningarna.
"Nämnden rekommenderar Great Tech att, mot att datorn lämnas tillbaka, betala 6 590 kr till A"
GT hävdar att A är näringsidkare och därför inte har rätt till "öppet köp". Därutöver har inte GT yttrat sig till nämnden i ärendet.

Även här kan jag återigen bekräfta att vi har vunnit efter att vi överklagat då vi inte har kunnat svara på första anmälan och vunnit med ett nytt beslut/ärende nr. Detta ärende ser jag att man har gått vidare till tingsrätten trots att man haft fel enligt ARN och även där har kunden förlorat.
Besltutet hra skickats ut genom vanlig brev (år 2010) som vi inte har kvar, dock hittade jag ärende-nr 2010-5883 MJ (detta kan vara första eller vårt överklagande) Fråga därför ARN om man kan skicka ut ärende-nr samt vad beslut på överklagandet från GT. (slutliga beslutet)

EDIT: Ärendet ovan 2010-10-25 kan även vara BESLUT 2010-11-10 då dessa är ca 20 dagrar ifrån varandra kunde jag inte bekräfta vilket som är rätt. Dock gäller det ärendet ångerrätt av en dator där ett företag har beställt som vi har nekat då det är företag och ingen privatperson. Beslutet från ARN borde alla vid detta laget veta efter att vi svarat till ARN? Hade vi förlorat där då hade man fått ändra på lagen för alla företag i Sverige. Vi har fått beslut på två första ärenden som är från 2010 genom brev och det sista från 2012 genom mail. Den genom mail har vi kvar dock ej för första ärenden men ARN kan självklart bekräfta att vi har vunnit även där.

- GT

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoilBleed:

Man kan inte säga att ett påstående är felaktig och sen svara på påståendet, nej.

Det går alldeles utmärkt att påtala att ett påstående är felaktigt och därefter redogöra för varför det är felaktigt. Det är till och med rimligt att göra skulle jag hävda.

Citat:

Nja. Om det är bedrägeri det handlar om så hör man väl av sig efter att tidsfristen har gått ut, rimligtvis. Jag har dessutom svårt att se att det ska vara möjligt att medvetet skriva fel adress överhuvudtaget.

Eh, ja? Därav det smiley-följda förslaget att casha in efter 60 dagar för att sätta situationen på sin spets. Jag påstod inte att anmälarna ifråga avsiktligt angivit fel adress, utan var mer intresserad av vad som gäller om en part faktiskt inte fått chansen att yttra sig (utan egen förskyllan).

Citat:

Ja, visst är det strålande. Förutom att det är ett skevt system. GT hade fått ett beslut omprövat av dessa tre. Och tyvärr så ändras ärendenumret, vilket gör att någon kan råka illa ut fast de har fått rätt.

Så ett beslut av de tre du presenterade hade blivit omprövat, men utfallet var fortfarande fällande menar du?

Permalänk
Skrivet av fourbyfour:

Det går alldeles utmärkt att påtala att ett påstående är felaktigt och därefter redogöra för varför det är felaktigt. Det är till och med rimligt att göra skulle jag hävda.

Eh, ja? Därav det smiley-följda förslaget att casha in efter 60 dagar för att sätta situationen på sin spets. Jag påstod inte att anmälarna ifråga avsiktligt angivit fel adress, utan var mer intresserad av vad som gäller om en part faktiskt inte fått chansen att yttra sig (utan egen förskyllan).

Så ett beslut av de tre du presenterade hade blivit omprövat, men utfallet var fortfarande fällande menar du?

Äh, lägg av. Läs om och läs rätt.

Du får nog bena ut frågetecknen själv då jag inte har en aning om vad du skrev i förra inlägget.

Ett beslut av de tre som byggahus.se har visat på, som GT fått omprövat, har de fått bifall på.

Med det sagt så finns svarta listan av en anledning och den anledningen är att tipsa om företag som man inte bör göra affärer med, punkt.

Skrivet av Greattech:

Som jag skrev tidigare så har vi alltid valt att följ alla beslut från ARN och att jag kunde motbevisa detta om du/ni kunde återkomma med ärende nr på det du anser vi inte har följt. Vi har även fått rätt hos ARN på 95% av alla ärenden efter att vi antigen har vunnit direkt eller om var det har varit något felaktigt/missförstånd så har vi vunnit efter att vi överklagat....//... Den genom mail har vi kvar dock ej för första ärenden men ARN kan självklart bekräfta att vi har vunnit även där.

- GT

Den andra hemsidan som vi har nämnt här i tråden har publicerat ärendenummer, så svårt är det inte.

ARN har bekräftat ett ärende löst, de andra två kvarstår enligt dom själva.

Vill ni ha en längre debatt med mig, så får vi diskutera priset för min tidsspillan. Jag går för lite över 400/timmen