Få Android att sluta döda processer

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Jun 2012

Få Android att sluta döda processer

Tjenare. Brukar lyssna på musik i hörlurar när jag är out and about och då vill jag gärna equaliza min musik, så jag har letat runt efter diverse appar som gör just detta. Men vad jag märkt är att efter 3-4 minuter där skärmen varit avstängd så verkar Android döda den processen - vilket gör att EQn försvinner, jobbigt jobbigt.

Det är inte app-specifikt eftersom jag provat minst 5-10st olika, och samma sak händer varje gång. Det jag kunnat gräva fram säger att Android dödar processerna då de tar upp minne och ej används. Men jag har letat runt och hittar ingen iställning där man kan stänga av detta.
Det stora problemet är att jag mest streamar från olika källor - Lokala filer, Spotify, Soundcloud etc etc och en del appar har ej EQ vilket gör det mycket smidigare med en global sådan.

Har en LG G3 med Lollipop installerat på, som ej är rootad.

Någon som har några förslag på vad jag kan göra?

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Feb 2006

Just spotify har väl en egen EQ? Finns det möjligheter i dina appar att välja att visa notification, då kan man tvinga appen att inte dö!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2006

Hmm säker på att du inte har någon "Super Battery Optimizer Deluxe Premium" skräp i din telefon, alternativt då Clean Master eller Greenify som kan orsaka det?

Har en LG G3, kör en radioweb-stream i Chrome som dessutom ligger minimerad + avstängd skärm och musiken fortsätter.

Cpu: i5 4670k @ 4.2GHz | MSI Z87 Mpower | SLI MSI GTX 770 Lightning+Gaming 2 GB | Corsair CL10 1600Mhz 16GB VENGEANCE LP | Orange Phanteks PH-TC14PE-RD | Chassi: Fractal Design Define R4 Arctic White | MK 85 Brown : Deathadder
Ljud: Pioneer A616 Mark II | B&W DM309 + DM601S3 | Sennheiser PC360 G4ME | DJ Utrustning: Hercules DJ4SET |

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Saltsjöbaden
Registrerad
Jun 2014
Skrivet av reflect:

Tjenare. Brukar lyssna på musik i hörlurar när jag är out and about och då vill jag gärna equaliza min musik, så jag har letat runt efter diverse appar som gör just detta. Men vad jag märkt är att efter 3-4 minuter där skärmen varit avstängd så verkar Android döda den processen - vilket gör att EQn försvinner, jobbigt jobbigt.

Det är inte app-specifikt eftersom jag provat minst 5-10st olika, och samma sak händer varje gång. Det jag kunnat gräva fram säger att Android dödar processerna då de tar upp minne och ej används. Men jag har letat runt och hittar ingen iställning där man kan stänga av detta.
Det stora problemet är att jag mest streamar från olika källor - Lokala filer, Spotify, Soundcloud etc etc och en del appar har ej EQ vilket gör det mycket smidigare med en global sådan.

Har en LG G3 med Lollipop installerat på, som ej är rootad.

Någon som har några förslag på vad jag kan göra?

Roota och släng in ViPER4Android Audio Effects.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av Nico.v:

Hmm säker på att du inte har någon "Super Battery Optimizer Deluxe Premium" skräp i din telefon, alternativt då Clean Master eller Greenify som kan orsaka det?

Har en LG G3, kör en radioweb-stream i Chrome som dessutom ligger minimerad + avstängd skärm och musiken fortsätter.

Har clean master. Kan prova avinstallera och se ifall det fixar sig.

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jorden
Registrerad
Feb 2002

Det är en bugg med lollipop, aggressiv minneshantering och en del tillverkare har släppt uppdatering för åtgärda problemet. Du får vänta att LG gör samma sak med G3.

1:i5-4670K|ASUS Z87 Pro|Corsair DDR3 16GB|CM 212 EVO|EVGA GTX1080 FTW|Samsung SH-203B|Samsung 850 EVO 500GB + Seagate 7200.10 2x320GB + Samsung T166 2x500GB + F2 1,5TB|Corsair AX760|Fractal Design Define R4|Dell 24" 2408WFP|

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2003
Skrivet av reflect:

Har clean master. Kan prova avinstallera och se ifall det fixar sig.

Jag hade liknande problem med Clean Master en gång. Gå in under Phone boost och stäng av Auto kill för att se om det blir skillnad. Om du märker att det fungerar då kan du sedan i Clean Master sätta undantag på de processer du vill att den ska ignorera.

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Jun 2012

@nackskägg Har precis rootat och försökt installera viper, samt installerat drivrutierna osv. Men det fungerar inte för mig. Fastän jag följt instruktionerna samt kollat inställningarna i programmet får jag inte effekterna att fungera. Har du denna mod på LG G3?