Permalänk

Problem med uppstart

Hallå igen.
Jag har bytt chassi åt en kompis för kanske en månad sedan. Datorn fungerade bra och som vanligt till den två veckor senare när han skulle sätta på den en morgon så POST:ar den inte. Datorn startas alltså upp men ingen signal til varken usb, dvi eller någon annat kommer fram. Datorn rullar på utan att stängas av. Skärmen märker dock när man startar datorn men stängs av igen efter ett tag. Det ända jag gjorde när jag plockade ner datorn för att sedan sätta ihop den var att ta ut grafikkort, PSU och processorfläkt för att ta bort allt damm. Nu är det ny kylarpasta på och utbytt batteri som sitter på moderkortet. Jag har också testat att bara använda ett ramminne på olika slots och inget hjälper. Glapp tror jag inte att problemet är om inte glappet är oåtliggjort och inte syns.

Moderkort: ASUS P7P55D-E LX socket:1556
Cpu: i7 870
Ram: Corsair vengance LP 2x4Gb
Grafikkort: MSI 760
Psu: Cheiftec 650w cft-650-14cs
Hårddisk: WD caviar blue

Jag fattar inte vad problemet kan vara och jag har gått igenom de vanliga metoderna man brukar. Har du någon aning så skriv något. Allt är uppskattat

Mvh Aron

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Rätt svårt att pin-pointa felet bara så där, men det kan vara moderkortet som är trasigt. CLEARa CMOS och defaulta BIOS, och testa igen. Annars kan det ju även vara PSU som strular, har du några andra komponenter att testa med? Det kan mycket väl bara pins som böjts på CPUn, plocka bort och dubbelkolla noggrant.

Permalänk
Skrivet av Limpfittz:

Rätt svårt att pin-pointa felet bara så där, men det kan vara moderkortet som är trasigt. CLEARa CMOS och defaulta BIOS, och testa igen. Annars kan det ju även vara PSU som strular, har du några andra komponenter att testa med? Det kan mycket väl bara pins som böjts på CPUn, plocka bort och dubbelkolla noggrant.

Jo. Nätaggregatet är lite amatörmoddat av föregående ägare. Kollar igen inom kort. Tack för svar!

Mvh Aron

Skickades från m.sweclockers.com