Premiär för SweClockers 6.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av KulanZ:

@Nyhet: Webplatsen är riktigt rapp nu måste jag säga!

Det är inte min upplevelse, tyvärr.
Dock inte lika seg som andra sidor, men märkbart segare än 5.0 för min del iaf.

Visa signatur

Jag är ingen AMD, Intel eller Nvidia fanboy! Vid köpråd rekommenderar jag det som är mest prisvärt vid tillfället!

NZXT H440 | i7 5820K @ 3,8 GHz | EVGA GTX 980 SC | Crucial 16GB DDR4

EVGA G2 750W | MSI X99S SLI Plus | NZXT Kraken X41 | 256GB Samsung 850 Pro

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk

Nice! Bra jobbat med Sweclockers 6.0 samtliga involverade.

Visa signatur

[HELIX] <> CPU: Intel Core i5 4690K <> CPU-Cooler: Noctua NH-D15 [2x140mm] <> MB: Gigabyte G1.SNIPER Z97 <> RAM: 16GB 1866MHz Kingston HyperX Beast <> GPU: MSI GTX 970 4G GAMING <> SSD: Intel 520 120GB <> HDD: WD Green 1TB+2TB /Samsung SP 640GB /Seagate ST 160GB <> PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold Mod. <> Case: FD Arc Midi R2 [3x140mm/4x120mm] <> Monitor: DELL U2412M <> HT: ONKYO TX-NR656 <> TANNOY MX-M 7.1<> HP: JBL Synchros S500 <> Keyboard: CM Storm QF TK MX-B <> Mouse: MX-518 + ICEMAT <> DVD: Samsung SE-208GB [Ext.] <> IC: 100/10 <> OS: Win7

Permalänk

Fungerar alldeles utmärkt och jag gillar ändringarna i forumet starkt Grymt jobbat Swec och Co

Visa signatur

Corsair 450D |MSI P67A-C45 B3 | Windows 10 |Intel i5 2500K @ 4.5GHz ( Noctua NH-C12P SE14) |RAM:Kingston Fury 16gb | MSI R9 390 Gaming | SSD: Samsung Evo 850 250gb

Permalänk
Medlem

Jag upplever också att allt går fort. Helt underbar känsla att klicka sig vidare på sidan nu!

Skrivet av KulanZ:

@Nyhet: Webplatsen är riktigt rapp nu måste jag säga!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Det enda som hänt är att listan nollställts vid uppgradering för att alla delar ska fungera korrekt rätt. Löser sig med tiden!

Finns det ingen workaround för detta, då mina trådar även innehöll trådar man inte prenumererade/hade bevakning på. Sen går det ju för den delen inte använda sökfunktionen för att leta upp de gamla trådarna man skrivit i, då måste man gå igenom det i inläggsform.

Permalänk
Medlem

Uppdateringen ser ok ut men jag verkar ha hittat en väldigt dryg bugg.

Under marknad om jag försöker "kontakta annonsören" så får jag "För allas trygghet måste du ha varit medlem en viss tid samt aktiv i forumet innan du kan svara på annonser."

jag har varit medlem sedan 2005 och även om jag inte är aktiv i forumen speciellt ofta så har jag några inlägg. Det här har inte varit ett problem tidigare utan kom nu i och med uppdateringen.
Det verkar inte vara en begränsning i forumet utan bara beröra marknaden.

Har bara hittat en enda person som tidigare skrivit nått om det och det var för kort så det framgick inte om han verkligen varit medlem längre och skrivit i forumet.

Permalänk

Väldigt många blurrade bilder?
Whats up with that?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Den orangea rutan saknas för mig. Använder Pale Moon.

Kul att se frukten av erat arbete! Snabb verkar sidan vara också.

Några synpunkter jag fått på direkten är:
* I tabellstrukturer som forum, annonser m.m. är kolumnerna inte avgränsade med färgskiftningar ex. ljusgrå | mörkgrå | ljusgrå. Detta gör att texten flyter ihop och känns grötig.
* Hade inställt på att visa 100 poster tidigare då jag tycker det är irriterande att byta sida alltför ofta. Antar att ni inte hunnit med att implementera denna inställning än men jag skulle uppskatta om det prioriteras. Ps. Brukar läsa de flesta inlägg på en sida med 100 poster så det är inte bortkastat att visa så många för mig (snarare en besparing i prestanda p.g.a. mindre klick).
* Vill kunna gå från nyhet direkt till forumet. Se citering. Flera verkar ha detta problem.
* Avatarbilderna som visas i trådar är lite i minsta laget.

Tycker det för övrigt är bra att sidan till utseendet är lik den förra versionen. Utseendeändringar bör hållas som teman. Personligen gillar jag den ljusa sidan Vill gärna fortsätta använda den, eller en sida som håller samma tema och grundstruktur.

Visa signatur

Kör Linux - Yes! We are the 2 percent! And growing... Föreslå inte ens något Windows-exklusivt om jag inte specifikt frågar efter något till Win.
2600K - 18GB RAM - 1TB HDD - 64GB SSD - GTX 650 Ti Boost
Minnesvärda trådar: 1, 2

Permalänk
Skrivet av Alligatorn:

Väldigt många blurrade bilder?
Whats up with that?

Verkar vara standardiserade avatarer för de som inte har angivit någon egen sådan. Tycker det ser trevligare ut än bara tomrum åtminstone.

EDIT: Avatarerna är betydligt mindre än förut och ens folding-statistik, eller att man ens är med i SweC-foldinglaget, visas inte längre. Ska det vara så här? @Biberu

Permalänk
Medlem
Skrivet av LucaBoo:

Ikonen (nere till vänster) som med färgskiftning säger om medlemmen är offline eller inne i forumet, har blivit till en pytteliten prick. Var lättare innan med en något större ikon. Lite svårt att se skillnad för mig nu.

Samma här, gillar det inte.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av LucaBoo:

Ikonen (nere till vänster) som med färgskiftning säger om medlemmen är offline eller inne i forumet, har blivit till en pytteliten prick. Var lättare innan med en något större ikon. Lite svårt att se skillnad för mig nu.

Skrivet av seville57:

Samma här, gillar det inte.

Det är noterat, jag upplever faktiskt samma sak själv (vissa problem med färgseendet). Vi ska kika på det, men ligger en bit ned på listan. @biberu har sedan länge passerat dygnsgränsen utan sömn, så handlar om prioriteringar just nu.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Alla ens följda trådar borta, eller är det bara jag?

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av Tera:

Uppdateringen ser ok ut men jag verkar ha hittat en väldigt dryg bugg.

Jag har slappnat av den spärren en del nu.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

Jaha nu blir man inkastad per automatik på mobilsidan...
blir till att tvinga användning av desktop i chrome!

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Det är noterat, jag upplever faktiskt samma sak själv (vissa problem med färgseendet). Vi ska kika på det, men ligger en bit ned på listan. @biberu har sedan länge passerat dygnsgränsen utan sömn, så handlar om prioriteringar just nu.

Jag har överseende med att det finns buggar och saknas funktioner så efter en grundlig uppgradering av systemet.

Ni har haft en stor och tuff dag idag. Slit inte ut er.

Visa signatur

Kör Linux - Yes! We are the 2 percent! And growing... Föreslå inte ens något Windows-exklusivt om jag inte specifikt frågar efter något till Win.
2600K - 18GB RAM - 1TB HDD - 64GB SSD - GTX 650 Ti Boost
Minnesvärda trådar: 1, 2

Permalänk
Medlem

Kul med uppdateringen men är det bara jag som tycker att hemsidan ser suddig ut eller är jag bara trött?

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Pinkn00b:

Kul med uppdateringen men är det bara jag som tycker att hemsidan ser suddig ut eller är jag bara trött?

Jag funderar på om de har ändrat lite färger så att kontrasten är lägre. Flikarna i toppen av forumet känns lite otydliga men texten är skarp. Det är en del annan text som ligger rätt nära bakgrunden i färg.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Vart tog Dagens fynd tråden vägen?

Mycket nytt verkar det vara att sätta sig in i

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Skrivet av Erwya:

Den orangea rutan saknas för mig. Använder Pale Moon.

Kul att se frukten av erat arbete! Snabb verkar sidan vara också.

Några synpunkter jag fått på direkten är:
* I tabellstrukturer som forum, annonser m.m. är kolumnerna inte avgränsade med färgskiftningar ex. ljusgrå | mörkgrå | ljusgrå. Detta gör att texten flyter ihop och känns grötig.
* Hade inställt på att visa 100 poster tidigare då jag tycker det är irriterande att byta sida alltför ofta. Antar att ni inte hunnit med att implementera denna inställning än men jag skulle uppskatta om det prioriteras. Ps. Brukar läsa de flesta inlägg på en sida med 100 poster så det är inte bortkastat att visa så många för mig (snarare en besparing i prestanda p.g.a. mindre klick).
* Vill kunna gå från nyhet direkt till forumet. Se citering. Flera verkar ha detta problem.
* Avatarbilderna som visas i trådar är lite i minsta laget.

Tycker det för övrigt är bra att sidan till utseendet är lik den förra versionen. Utseendeändringar bör hållas som teman. Personligen gillar jag den ljusa sidan Vill gärna fortsätta använda den, eller en sida som håller samma tema och grundstruktur.

Kör PM med Men tror det löses om några dagar, möjligen nästa vecka.

Lite dumt att köra igång idag när det är kortvecka.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Ser trevligt ut, men som andra nämnt tidigare. Vänsterställd layout?

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPe:

Jaha nu blir man inkastad per automatik på mobilsidan...
blir till att tvinga användning av desktop i chrome!

Argh!! Vad drygt!! =/ Hoppas ni kommer att ända på det

All grå text är suddigt.. dimmigt... känner mig trööööt

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinkn00b:

Kul med uppdateringen men är det bara jag som tycker att hemsidan ser suddig ut eller är jag bara trött?

Skrivet av Zotamedu:

Jag funderar på om de har ändrat lite färger så att kontrasten är lägre. Flikarna i toppen av forumet känns lite otydliga men texten är skarp. Det är en del annan text som ligger rätt nära bakgrunden i färg.

Det kan vara fonter på vissa datorer. Vet att på vissa Windowsdatorer är php.net otroligt suddig medan på Ubuntu är det knivskarpt.

Visa signatur

Kör Linux - Yes! We are the 2 percent! And growing... Föreslå inte ens något Windows-exklusivt om jag inte specifikt frågar efter något till Win.
2600K - 18GB RAM - 1TB HDD - 64GB SSD - GTX 650 Ti Boost
Minnesvärda trådar: 1, 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Det är noterat, jag upplever faktiskt samma sak själv (vissa problem med färgseendet). Vi ska kika på det, men ligger en bit ned på listan. @biberu har sedan länge passerat dygnsgränsen utan sömn, så handlar om prioriteringar just nu.

Kan även passa på att meddela att jag fått 2 mejl om "Nya svar och händelser på SweClockers.com" på trådar jag inte följt. Bugg?

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Vägledare

Trevlig uppdatering

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Det är noterat, jag upplever faktiskt samma sak själv (vissa problem med färgseendet). Vi ska kika på det, men ligger en bit ned på listan. @biberu har sedan länge passerat dygnsgränsen utan sömn, så handlar om prioriteringar just nu.

Låter mycket bra.

En sak som jag tycker låter knas är i "Visa ditt tangentbord tråden" är att fliken "Bra inlägg" inte passar om man visar bild/bilder på sitt t-bord med t.ex nya keycaps eller något annat + likadant i tråden "Bilder på ditt senaste inköp" där en massa bilder förekommer.

Var mycket bättre med "Gilla fliken".

Har fått 2st "Bra inlägg" på en bild av mitt nya rainbow keycaps set från AliExpress i tråden "Bilder på ditt senaste inköp".

Låter som sagt heltokigt i dessa 2 trådar.

Ändring i text.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av EyeNEye:

Kan även passa på att meddela att jag fått 2 mejl om "Nya svar och händelser på SweClockers.com" på trådar jag inte följt. Bugg?

Har du blivit citerad eller pingad i dessa?

Edit: Vill man inte ha mail om citat så går detta att ändra oberoende av bevakningar i inställningarna.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

Varför kan man inte längre välja att inte slippa den mobila sidan när surfa via mobilen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

...EDIT: ...och ens folding-statistik, eller att man ens är med i SweC-foldinglaget, visas inte längre...

Jag saknar också det. Det var trevligt att kunna se sin och Sweclockers foldingresultat i den lilla informationsrutan, utan att behöve gå in på f@h och kolla.

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 530 / SSD: Intel 520 240GB / HDD: Seagate 7200RPM 2TB x2 / CPU: i5 2500K @ 4,7 Ghz / Kylning: Noctua NH-U12P push/pull / GPU: 2x MSI GTX 780 Twin Frozr SLI / PSU: Corsair AX850 / MB: ASUS P8P67 Deluxe / RAM: Corsair 2x8GB 2133 mhz / OS: W11, Ubuntu / Mus: Logitech G602 / TB: Logitech UltraX Premium / Ljud: Sennheiser HD 598, Skärm: ACER Predator XB271HUA.

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av Sifear:

Varför kan man inte längre välja att inte slippa den mobila sidan när surfa via mobilen?

Skickades från m.sweclockers.com

Om du klickar på fullversion i mobilsitens sidfot så bör den spara valet åt dig.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag hittar inte "visa första sidan i tråden"-knappen.
Här är ett exmpel i dagens fynd-tråden
http://www.sweclockers.com/forum/trad/999559-dagens-fynd-bara...
Om man vill se första sidan i tråden så verkar det behövas en massa stegande tillbaka. Eller är det jag som inte hittar denna månne?

Edit:
O jäklar vilken fart det blev på sidladdningar! Biberu (med flera) har verkligen knåpat ihop kod som ger en trevlig upplevelse!

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled