Skrivaren säger att bläcket är slut fastän patronerna är helt nya

Permalänk
Medlem

Skrivaren säger att bläcket är slut fastän patronerna är helt nya

Hej,
Jag har en några år gammal skrivare Canon Pixma MP490.
Jag satte in nya bläckpatroner och vid första utskriften därefter fortsätter skrivaren att säga att bläcket är slut.
Jag frågade Canon som inte hade något råd att ge.
Har någon tips på vad jag ska göra?
Tack på förhand.

Permalänk
Skrivet av Yvonne1:

Hej,
Jag har en några år gammal skrivare Canon Pixma MP490.
Jag satte in nya bläckpatroner och vid första utskriften därefter fortsätter skrivaren att säga att bläcket är slut.
Jag frågade Canon som inte hade något råd att ge.
Har någon tips på vad jag ska göra?
Tack på förhand.

är det original bläckpatroner eller kopior ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Det är original, en färg och en svart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

är det original bläckpatroner eller kopior ?

Det är original, en färg och en svart.

Permalänk
Medlem

@Yvonne1:

Hej!

Är de nya från butik eller bara oöppnad förpackning? Eller har du öppnat förpackningen någon gång?
Bläckpatroner ska vad jag lärt mig vara förprogrammerade med ett "bäst-före-datum", så när det går ut så vill inte maskinen ha patronerna.
Eller så kan bläcket ha torkat.
Då detta inte är riktigt mitt område så kan jag inte hålla mitt ord på detta, utan någon får gärna rätta mig.

Är de relativt nya så verkar det vara lite skumt...

Mvh
/Davvarn

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk

Kan det vara oxid på kontakterna mellan bläckpatron och skrivare som ger störningar i någon avläsningsprocess?
Testa gnugga lite försiktigt med stålull på skrivarens kontaktslädar eller så. Om inte det fungerar kan jag tyvärr inte hjälpa dig :/

Relevant länk...
Jag går nu...

Visa signatur

Vill du ha svar från mig bör du citer
Segmentation fault (core dumped)

Permalänk
Medlem

@davvarn:

Hejsan, tack för svaret.
De är nya från butik och aldrig öppnade.

Permalänk
Medlem

@TheAvenger:

Hejsan, tack för svaret och tipset. Jag ska testa med stålull.

Permalänk
Hedersmedlem

@Yvonne1: Tyvärr säger inte "nya från butik" så mycket. Jag har själv fått utgångna bläckpatroner som jag tvingats reklamera. Titta alltid på datumstämplingen innan ni öppnar.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro