The Witcher 3 kompromissar med bildkvaliteten för att passa spelkonsoler

Permalänk
Melding Plague

The Witcher 3 kompromissar med bildkvaliteten för att passa spelkonsoler

Nya uppgifter gör gällande att utvecklarna bakom The Witcher 3 tvingas skruva ned grafikinställningarna för att passa spelkonsoler, något som även påverkar PC-versionen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Det är synd att dom ska förstöra för PC använder.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Avstängd

Att köpa en konsol för grafikens skull är som att köpa en Smart car för att köra super snabbt med..

Tråkigt att PC spelarna får lida över detta.

Visa signatur

FX8350||M5A99X EVO R2.0||R9 290X||8GB RAM||250GB SSD||WIN 8.1||Seagate 1TB||CM V700||H440||

Permalänk
Medlem

Då förstår jag inte hur ett GTX 770 kan vara recommended...

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Mycket tråkigt att PC-versioner ska påverkas av konsolernas prestanda. Kan konsolerna inte bara dö?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Jag blir arg. Tänkte köpa det men tvekar allt mer nu.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Då förstår jag inte hur ett GTX 770 kan vara recommended...

Föhoppningsvis mycket högre fps i alla fall.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Mycket tråkigt att PC-versioner ska påverkas av konsolernas prestanda. Kan konsolerna inte bara dö?

Konsolerna kan definitivt finnas där men man borde utveckla vissa spel till PC först som behåller alla grafiska egenskaper och sen porta dem till konsol med nedgraderad grafik som självklar bieffekt. Exakt så som de gjorde med Witcher 2 som först släpptes till PC och sen till konsol.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ant3:

Då förstår jag inte hur ett GTX 770 kan vara recommended...

Kan ju vara så att man planerar en Enhanced edition som med W2.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Jag tycker vi röstar om det! Spelkonsoller borde förbjudas till förmån för gamingdatorer.
#FörbjudSpelkonsoller

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Hedersmedlem

Kan någon förklara varför PC-versionen påverkas? Egentligen?!

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Konsolerna kan definitivt finnas där men man borde utveckla vissa spel till PC först som behåller alla grafiska egenskaper och sen porta dem till konsol med nedgraderad grafik som självklar bieffekt. Exakt så som de gjorde med Witcher 2 som först släpptes till PC och sen till konsol.

Det är sant men i de fall konsolernas prestanda faktiskt påverkar PC-versionen så det ju ruttet.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Inaktiv

Blir inget köp trots bra spel, vägrar stödja en sådan medelväg och feltänk!

Permalänk
Medlem

Ska inte köpa det, men det är bajstråkigt att höra att konsolerna ska förstöra för pc. Igen.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av PGUP:

Att köpa en konsol för grafikens skull är som att köpa en Smart car för att köra super snabbt med..

Tråkigt att PC spelarna får lida över detta.

Nä men jag håller med om att det är tråkigt att PC-spelare ska behöva lida för att konsolerna var utdaterade redan första dagen. Jag är ingen spelutvecklare, men ska det verkligen vara så svårt att göra spelet snyggt till PC och sedan skala ner grafiken till konsol? Man gör det ju ändå med PC-versionen där man kan välja mellan low och ultra i inställningarna.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rich:

Kan någon förklara varför PC-versionen påverkas? Egentligen?!

för att det inte ska vara för stor skillnad mellan konsol och pc... för då köper färre det till sin konsol. och det är där det är högst profit.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Äsch, detta är numera standard...
Showcase-hystering är over, hypen är fullständig. Så, dags att skruva ner det ytliga som ändå inte har någon betydelse, så att titeln passer spelkonsolers state-of-the-art arkitektur och hårdvara.

Det måste ju trots allt lira i 30 fps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

för att det inte ska vara för stor skillnad mellan konsol och pc... för då köper färre det till sin konsol. och det är där det är högst profit.

Fast jag förstår inte det där. Om jag bara hade haft en konsol och ingen PC samt sett att Witcher 3 är snyggare på PC än på konsol så hade jag ju inte köpt en PC bara för det? Varför är MS och Sony så rädda för detta?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ant3:

för att det inte ska vara för stor skillnad mellan konsol och pc... för då köper färre det till sin konsol. och det är där det är högst profit.

Ypperligt svar!

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Har sett många The Witcher 3 på marknaden. Kan inte räkna hur många jag har sett senaste tiden. Bättre sälja skitet bara.

Permalänk
Medlem

"för en filmisk upplevelse!"

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

"Nya uppgifter gör gällande att utvecklarna bakom The Witcher 3 tvingas skruva ned grafikinställningarna för att passa spelkonsoler, något som även påverkar PC-versionen."

Som vanligt då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

för att det inte ska vara för stor skillnad mellan konsol och pc... för då köper färre det till sin konsol. och det är där det är högst profit.

Jag kommer ihåg intervjuer/artiklar från 2014 där CD Projekt Red pratade så gott om hur The Witcher 3 i huvudsak var ett PC-spel. Snacka om taskig stil.

Permalänk
Medlem

Ni som tydligen inte begriper bättre... Det är inte konsolernas fel, det är utvecklarnas.. Gnäll på dem istället. Det går självklart att ha bättre grafik till PC, men idag ska det hellre gå snabbt än att göra något helt gediget.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

Jävla skit! Man slösar bort tusentals kronor för att kunna kötta på med häftiga inställningar, så gör utvecklarna så här.. Blir bojkott. Hade tänk köpa spelet men med tanke på det här och att tvåan var ganska dålig, blir det inget köp.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

"I praktiken sägs PC-versionen ge samma visuella upplevelse som konsolversionerna..."

Så om jag spelar på Ultra så är det samma grafik som på konsoll? Eller vilken inställning motsvarar konsoll?

Hoppas verkligen att de släpper en patch i framtiden som tillåter PC-användare att aktivera allt de varit tvungen att skala ner / ta bort.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Fast jag förstår inte det där. Om jag bara hade haft en konsol och ingen PC samt sett att Witcher 3 är snyggare på PC än på konsol så hade jag ju inte köpt en PC bara för det? Varför är MS och Sony så rädda för detta?

De är väl rädda att en stor del konsolspelare ska bli så sura att de inte alls köper spelet.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Fast jag förstår inte det där. Om jag bara hade haft en konsol och ingen PC samt sett att Witcher 3 är snyggare på PC än på konsol så hade jag ju inte köpt en PC bara för det? Varför är MS och Sony så rädda för detta?

De tänker sig nog att folk som vare sig har en konsol eller en bra dator skulle kunna tänka sig att välja en konsol, då grafiken "är densamma" (i detta fall åtminstone). Sen vill de nog inte få grafiken på konsolerna att se kass ut i jämförelse med den på PC, så att folk som har en konsol går över till PC.

Med det sagt tycker jag inte att detta är en bra sak, även om jag förstår varför den görs.

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Fast jag förstår inte det där. Om jag bara hade haft en konsol och ingen PC samt sett att Witcher 3 är snyggare på PC än på konsol så hade jag ju inte köpt en PC bara för det? Varför är MS och Sony så rädda för detta?

Det är synd att dom inte skrev mer från källan i nyheten, det är faktiskt rätt bra förklarat där. Så som jag förstod det så var hela motorn som de visade upp på E3 för tungdriven för nya konsolerna och av någon anledning verkade den inte vara skalbar nog för att funka på konsolerna samtidigt som att behålla grafiken från E3 till PC (låter märkligt imo, kan säkert foliehats spekulera om det stämmer eller inte). Verkar som att dom fått bygga om motorn rätt mycket för att få spelet att ens fungera på nya konsolerna och då har dom helt enkelt tagit bort grejer, och tydligen hade dom inte råd att göra det "skalbart" ist. Men kan ju förstå dom lite, de byggde världens fläskigaste spel sen fick de veta att det måste flyta på en notebook cpu...

Sidan verkar vara lite seg och det går inte att saxa text så dumpar en bild för de som vill läsa.

Hur var det här med att förboka spel egentligen

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte, kan man inte på PC bara dra upp de inställningar de dragit ner? Tex Draw Distance, antal träd osv?