Mobilabonnemang - Hallon

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2014

Mobilabonnemang - Hallon

Hej!
(Flytta tråden om den inte passar in).

Hade tänkt att skaffa mig ett abonnemang för dessa två månader. Då jag ska resa utomlands om två månader så har jag ingen nytta av
abonnemanget under tiden jag är där.

100 kr / mån, I TVÅ MÅNADER.

7 GB Surf
Fria samtal (gäller detta även om man ringer till hemtelefoner, osv?)
Fria SMS

Min fråga är då: Är detta erbjudandet värt att ha om man ska bara ha abonnemanget i två månader eller finns det bättre?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Swedland
Registrerad
Maj 2006
Skrivet av Wpox:

Fria samtal (gäller detta även om man ringer till hemtelefoner, osv?)

Ja

Vet inte om det här fortfarande går att beställa men 0 är ju mindre än 100 i så fall.
http://www.hallon.se/mcdonalds

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2014
Skrivet av trollhattan:

Ja

Vet inte om det här fortfarande går att beställa men 0 är ju mindre än 100 i så fall.
http://www.hallon.se/mcdonalds

Hmm, ska man testa?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av Wpox:

Hmm, ska man testa?

Om du bor i en större stad, så ja. Annars, hör med vänner, Hallon går under 3s nät, och för mig så är 3s nät rätt så håligt och inte så bra täckning i dom områden som jag är i.

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: Asus Maximus VI Hero CPU: Intel Core i5-4670K @ 3.4GHz Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 770 Gaming 2GB RAM: Crucial Ballistix Sport DDR3 16GB 1600MHz SSD: Intel 520 SSD 180GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och HP EliteBook 8470p. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2014
Skrivet av jnsson:

Om du bor i en större stad, så ja. Annars, hör med vänner, Hallon går under 3s nät, och för mig så är 3s nät rätt så håligt och inte så bra täckning i dom områden som jag är i.

Bor i en storstad, tror att det blir hallon!

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Apr 2009

Bytte från Telenor till Hallon. Halva kostnaden och 4 dubbel data. Sämre täckning men inget som stört hittills. Hade fria samtal på Telenor och 60 med Hallon men ringer kanske 10 samtal i månaden så inget som drabbar mig negativt.

Enda aber är att min Lumia 1520 inte klarar 4G på alla band TRE har. Qualcom 800.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av jnsson:

I västra götaland och Dalsland som är de områden jag rör mig i mest har jag överlag bättre mottagning med hallon än telia som jag hade innan och med telia fick jag vara glad om jag kom upp i över 5mbit på hallon ligger man nästan alltid över 10 när man mäter. Jag är väldigt nöjd att jag bytte det är både billigare och bättre. Men är man mer norrut har jag hört att de suger men då kan jag köpa ett telia refill de gånger det inte fungerar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av kskolle:

Bytte från Telenor till Hallon. Halva kostnaden och 4 dubbel data. Sämre täckning men inget som stört hittills. Hade fria samtal på Telenor och 60 med Hallon men ringer kanske 10 samtal i månaden så inget som drabbar mig negativt.

Enda aber är att min Lumia 1520 inte klarar 4G på alla band TRE har. Qualcom 800.

Jo då. Din Lumia 1520 ska ha stöd för alla 4G nät om du inte har importerat den från USA. Källa: http://www.microsoft.com/sv-se/mobile/telefon/lumia1520/speci...
"LTE FDD-nätverk: Band 1 (2 100 MHz), Band 20 (800MHz), Band 3 (1800 MHz), Band 7 (2 600 MHz), Band 8 (900MHz)". Det du bör veta är att 3s 4G täckning är mycket mindre än Telenor/Tele2s 4G nät

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: Asus Maximus VI Hero CPU: Intel Core i5-4670K @ 3.4GHz Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 770 Gaming 2GB RAM: Crucial Ballistix Sport DDR3 16GB 1600MHz SSD: Intel 520 SSD 180GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och HP EliteBook 8470p. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av jOnÄTÄn:

I västra götaland och Dalsland som är de områden jag rör mig i mest har jag överlag bättre mottagning med hallon än telia som jag hade innan och med telia fick jag vara glad om jag kom upp i över 5mbit på hallon ligger man nästan alltid över 10 när man mäter. Jag är väldigt nöjd att jag bytte det är både billigare och bättre. Men är man mer norrut har jag hört att de suger men då kan jag köpa ett telia refill de gånger det inte fungerar.

Bra att det fungerar för dig. Jag var på ett kollo varannan vecka mellan Vagnhärad och Gnesta och där har 3 i särklass sämst täckning. En vän som har 3 ska byta till Tele2 just pga av 3s täckning

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av jnsson:

Bra att det fungerar för dig. Jag var på ett kollo varannan vecka mellan Vagnhärad och Gnesta och där har 3 i särklass sämst täckning. En vän som har 3 ska byta till Tele2 just pga av 3s täckning

Ja det beror ju helt på vart man är. Ingen operatör är ju bäst i hela landet. Men på väg till jobbet buffrade jag halva vägen med telia när jag strömmade podkast/musik . Med hallon har jag 4g hela vägen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av jnsson:

Hade 3 ett tag från jobbet förut och jag hade tur om jag ens kunde prata i telefon eller ta emot sms och då sitter jag i norra Stockholm.
En av de som satt i kundtjänsten på 3 erkände till och med att det fanns ställen i lobbyn på deras egna kontor i Stockholm där de öht taget inte hade någon täckning.

Har Telia med nuvarande jobbtelefon och det är något bättre än 3 iaf men helt klart sämre än Comviq när det kommer till täckning vilket också är en av anledningarna till att jag fortfarande har en privattelefon och inte förlitar mig på arbetstelefonen.
I skrivanade stund så grejjar mobilen med Telia precis att få 4G här hemma i vardagsrummet och ligger på 1 "plupp" och får 4Mbps från bredbandskollen, telefonen med Comviq har 5 "pluppar" och ligger strax under 50Mbps mot bredbandskollen.6

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av TiasE:

Hade 3 ett tag från jobbet förut och jag hade tur om jag ens kunde prata i telefon eller ta emot sms och då sitter jag i norra Stockholm.
En av de som satt i kundtjänsten på 3 erkände till och med att det fanns ställen i lobbyn på deras egna kontor i Stockholm där de öht taget inte hade någon täckning.

Har Telia med nuvarande jobbtelefon och det är något bättre än 3 iaf men helt klart sämre än Comviq när det kommer till täckning vilket också är en av anledningarna till att jag fortfarande har en privattelefon och inte förlitar mig på arbetstelefonen.
I skrivanade stund så grejjar mobilen med Telia precis att få 4G här hemma i vardagsrummet och ligger på 1 "plupp" och får 4Mbps från bredbandskollen, telefonen med Comviq har 5 "pluppar" och ligger strax under 50Mbps mot bredbandskollen.6

Och det är därför jag vill skaffa en telefon som har stöd för dual sim, där sim 2 måste ha stöd för 3G mottagning, vilket är lättare sagt en gjort

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Apr 2009

@jnsson: Importerad från Hongkong och inte en USA - modell med mindre minne. Konstigt då jag med dongle får 4G hemma men inte med mobilen. Men kan ju ha med mottagningsstyrkan att göra. Kvittar dock eftersom 3G funkar bra och jag har WiFi.

Något jag inte lyckats med är att Internetdela med Hallon-kortet.