Vad ska jag spela härnäst?

Permalänk
Medlem

Tack alla snälla (även er som jag missat svara direkt, det drösade in en hel del svar här under förmiddagen)!

Nu har jag nog så det räcker ett tag framöver under regniga dagar och kvällarna då maken är på jobbet.

Kom gärna med fler tips (helst RPG och med bra story), och berätta gärna varför du gillat den storyn!

När jag surfade runt idag snubblade jag över en spelserie som heter Deus Ex som jag inte sett tidigare. Är den nåt att ha?

Permalänk
Medlem
Skrivet av _ae_:

Tack alla snälla (även er som jag missat svara direkt, det drösade in en hel del svar här under förmiddagen)!

Nu har jag nog så det räcker ett tag framöver under regniga dagar och kvällarna då maken är på jobbet.

Kom gärna med fler tips (helst RPG och med bra story), och berätta gärna varför du gillat den storyn!

När jag surfade runt idag snubblade jag över en spelserie som heter Deus Ex som jag inte sett tidigare. Är den nåt att ha?

Deus Ex är skit kul och bra spel, övrigt så måste jag säga att Metro(båda två) är ett par spel som du inte får missa!

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk
Medlem

@FlashTec: 9 är det som jag själv gillar ix= 9 xi=11. elvan är mmo och du vill ju ha single player.

Visa signatur

Ryzen 5 5600 <> Asus B550 I <> Corsair LED 2*8GB 3200Mhz <> GeForce 2070 Super <> Acer X34A <> Ducky Shine 4 brown <> Zowie ec2-a <>

Permalänk

@_ae_
Har en Metro 2033 kod ifall du hill ha, skicka ett PM.

Edit: Jaha taggen fungerade inte, hur gör man?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeekySole9354:

@_ae_
Har en Metro 2033 kod ifall du hill ha, skicka ett PM.

Edit: Jaha taggen fungerade inte, hur gör man?

du gör rätt, @GeekySole9354 men det är en bug då hennes namn börjar på _

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Som flera redan sagt, är Deus Ex-spelen riktigt bra, rekommenderas skarpt!
Neverwinter Nights- och Baldurs Gate-serierna är även väldigt bra tycker jag.
Alla har några (de tidigare rätt många) år på nacken, men storyn är grymt bra, så spelen är fortfarande väldigt bra!

Visa signatur

cpu Intel Core i7 2600K@4,5GHz |mb Asus P8Z68V-Pro |gfx MSI GTX980 |ram Corsair Vengeance 4x4Gb |psu EVGA G2 750W |ssd 120Gb Corsair ForceGT hdd 700Gb Seagate|case CM Stacker

Permalänk

Bioshock utan tvekan, speciellt infinite är galet häftigt med grym story. När jag tänker på det passar det in på alla Bioshock spel!

Dying lighht, nytt spel (riktigt snyggt om du har datorn som orkar med). Fantastiskt välgjort, spännande, intressant story och utan tvekan det roligaste zombieinvasion-spelet jag spelat.

Ett annat lite mer mediokert spel liknande Kingdoms of amalur, med en mörkare touch minst sagt, är ju Darksiders 1 och 2 (bättre).

Visa signatur

Phantek p500a || i7-6700k OC + nh-D15s chromax || Gigabyte 980Ti G1 || DDR4 3000mhz || Big disk

Permalänk
Medlem
Skrivet av _ae_:

Är det spelen med Metro Redux i namnet du menar?

Skrivet av _ae_:

Estetiskt är bra, och redux verkar vara det enda jag hittar av Metro i alla fall. (Kikade på steam.)

Precis som philipborg säger så är Redux en uppimpad version.

Permalänk

@Fluf Hade inte hört talas om det spelet innan, verkar riktigt kul. Ska spelas!

Permalänk
Medlem

Deus Ex borde du definitivt spela, ett av dem bästa rollspelen någonsin. Brukar finnas på steamreor för någon tia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av E.Erlandsson:

Bioshock utan tvekan, speciellt infinite är galet häftigt med grym story. När jag tänker på det passar det in på alla Bioshock spel!

Dying lighht, nytt spel (riktigt snyggt om du har datorn som orkar med). Fantastiskt välgjort, spännande, intressant story och utan tvekan det roligaste zombieinvasion-spelet jag spelat.

Ett annat lite mer mediokert spel liknande Kingdoms of amalur, med en mörkare touch minst sagt, är ju Darksiders 1 och 2 (bättre).

Jag har en i7-2600 och skaffade nytt grafikkort i veckan - en AMD Radeon R9 290X. Hoppas det räcker om jag bestämmer mig för att testa zombie-speler du nämner. Zombies brukar annars inte vara min favorit bland underhållning, även om jag gillade filmen Warm Bodies. Men den var kanske inte en helt normal zombie-rulle.

Permalänk
Medlem

Vad roligt med så många tips! Det här blev en riktigt kul tråd och jag kommer ha massor av spel att testa framöver!

Tack alla!

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeekySole9354:

@_ae_
Har en Metro 2033 kod ifall du hill ha, skicka ett PM.

Edit: Jaha taggen fungerade inte, hur gör man?

PM skickat.

Permalänk
Medlem

Har du inte spelat Far Cry tycker jag du ska testa dem, trean är skitbra. Annars är Batman spelen också väldigt bra

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Hangatyrens:

Bästa inlägget.