Mobiltelefon- är OnePlus Bra?/Köpråd

Permalänk

Mobiltelefon- är OnePlus Bra?/Köpråd

Tja, jag har lite över 2400 kr att spendera på en ny mobil och jag kände att OnePlus är kanske något för mig? någon här som har testat den tidigare? Dock känner jag verkligen inte för en IPhone då jag tyckte min förra var för lite prestanda för pengarna.

Visa signatur

Intel i5 3450 | MSI B75MA-p45 | MSI gtx 970 4gb | Cooler Master elite 430 | XFX ProSeries Core Edition 550W PSU | Corsair XMS3 1600MHz 8GB CL9 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simontaga:

Tja, jag har lite över 2400 kr att spendera på en ny mobil och jag kände att OnePlus är kanske något för mig? någon här som har testat den tidigare? Dock känner jag verkligen inte för en IPhone då jag tyckte min förra var för lite prestanda för pengarna.

Väldigt prisvärd telefon

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simontaga:

Tja, jag har lite över 2400 kr att spendera på en ny mobil och jag kände att OnePlus är kanske något för mig? någon här som har testat den tidigare? Dock känner jag verkligen inte för en IPhone då jag tyckte min förra var för lite prestanda för pengarna.

Den är värd, så länge som man vet att den inte stödjer 800/900 4G band, dvs utanför städer.
Om du vill se vart 4G stöds, så kan jag rekommendera följande tråd på OnePlus hemsida: https://forums.oneplus.net/threads/oneplus-one-4g-stoed-och-i...

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Vet inte varför det envisas med att 4G bara fungerar i städer, det stämmer helt enkelt inte. Bor långt ifrån någon stad och har 4G här.

En extremt prisvärd telefon, har den del buggar men det är inget som inte min förra Samsung G S3 hade. Cyanogen OS är dessutom väldigt trevligt.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Om du bestämmer dig för en OPO så rekommenderar jag att du kör in Calkulin's rom. http://forum.xda-developers.com/oneplus-one/development/rom-c...

Permalänk
Medlem

Jag kan säga att jag är extremt nöjd med min oneplus. Snabb telefon. över förväntan bra batteritid. Tål fukt bra (hamnat i hink och vattenpöl utan problem) Du bryter inte mot garantin om du byter rom. Något som är negativt är långsam support. Communityt är väldans bra så har du några funderingar så kan jag skarpt rekommendera forums.oneplus.net

Visa signatur

Ryzen 5 5600 <> Asus B550 I <> Corsair LED 2*8GB 3200Mhz <> GeForce 2070 Super <> Acer X34A <> Ducky Shine 4 brown <> Zowie ec2-a <>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simontaga:

Tja, jag har lite över 2400 kr att spendera på en ny mobil och jag kände att OnePlus är kanske något för mig? någon här som har testat den tidigare? Dock känner jag verkligen inte för en IPhone då jag tyckte min förra var för lite prestanda för pengarna.

Ja, det är en ruskigt bra telefon i allmänhet och särskilt med tanke på vad du får för pengarna. Man behöver inte vara intresserad av att pilla själv och installera egna roms för att tycka om den även om jag rekommenderar det. Jag skulle också råda dig att ta 64gb varianten om du ändå ska köpa en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Vet inte varför det envisas med att 4G bara fungerar i städer, det stämmer helt enkelt inte. Bor långt ifrån någon stad och har 4G här.

En extremt prisvärd telefon, har den del buggar men det är inget som inte min förra Samsung G S3 hade. Cyanogen OS är dessutom väldigt trevligt.

För att det stämmer att OnePlus inte stödjer 800/900 som normalt används utanför städer. Du får gärna visa på ett ungefär vart du bor/operatör du har. För om man kollar på Telenors 4G karta när den är anpassad för OnePlus One så ser man att det inte så mycket utanför städer. Jag har själv en vän som har OnePlus o så fort han åker utanför Stockholm så får han ingen 4G täckning pga att den inte stödjer alla 4G band i Sverige

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Tror inte Telenor har någon teckning överhuvudtaget där jag bor för alla som kommer hit har noll teckning, ute hhos farsan fungerar ingenting förutom Telia och knappt det. Och då pratar vi ändå bara om typ kustområdet i norra Uppland.

Bara för att tillägga något till tråden så hittar väl oneplus two snart ut på marknaden

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jnsson:

För att det stämmer att OnePlus inte stödjer 800/900 som normalt används utanför städer. Du får gärna visa på ett ungefär vart du bor/operatör du har. För om man kollar på Telenors 4G karta när den är anpassad för OnePlus One så ser man att det inte så mycket utanför städer. Jag har själv en vän som har OnePlus o så fort han åker utanför Stockholm så får han ingen 4G täckning pga att den inte stödjer alla 4G band i Sverige

Har själv Telenor och en Lumia 1520. Men om jag skaffar en OnePlus som andratelefon och lägger i extra TRE-kortet får jag alltså inget 4G?

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Har själv Telenor och en Lumia 1520. Men om jag skaffar en OnePlus som andratelefon och lägger i extra TRE-kortet får jag alltså inget 4G?

Beror helt på vart någonstans du bor. Problemet med 3 är att dom inte visar var 800 bandet är, och vart 2600/2100 bandet är. Du måste ringa in till 3 och prata med deras kundtjänst och fråga dom vad för typ av 4G band som finns hos dig

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Avstängd

@Simontaga: Tror det är 2600 hemma men vet att de inte kör TDD. Men en mobil vill man ha med sig så OnePlus faller bort. Blir nog en mindre Lumia för samma peng även om det vore kul att även ha en Android-telefon.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

@Simontaga: Tror det är 2600 hemma men vet att de inte kör TDD. Men en mobil vill man ha med sig så OnePlus faller bort. Blir nog en mindre Lumia för samma peng även om det vore kul att även ha en Android-telefon.

Om det är 2600 så ska det fungera med OnePlus One. Mitt tips är fortfarande att ringa o fråga 3 för säkerhets skull

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jnsson:

Om det är 2600 så ska det fungera med OnePlus One. Mitt tips är fortfarande att ringa o fråga 3 för säkerhets skull

Men som jag skrev innan spelar det ingen roll vilket band de kör hemma eftersom man vill använda mobilen när man är på resande fot och på jobbet. Tycker allt funkar stabilare med 4G även om hastigheten inte är enormt bättre än med 3G.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)