Mobiltelefon- är OnePlus Bra?/Köpråd

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014

Mobiltelefon- är OnePlus Bra?/Köpråd

Tja, jag har lite över 2400 kr att spendera på en ny mobil och jag kände att OnePlus är kanske något för mig? någon här som har testat den tidigare? Dock känner jag verkligen inte för en IPhone då jag tyckte min förra var för lite prestanda för pengarna.

Intel i5 3450 | MSI B75MA-p45 | MSI gtx 970 4gb | Cooler Master elite 430 | XFX ProSeries Core Edition 550W PSU | Corsair XMS3 1600MHz 8GB CL9 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlshamn
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Simontaga:

Tja, jag har lite över 2400 kr att spendera på en ny mobil och jag kände att OnePlus är kanske något för mig? någon här som har testat den tidigare? Dock känner jag verkligen inte för en IPhone då jag tyckte min förra var för lite prestanda för pengarna.

Väldigt prisvärd telefon

Skickades från m.sweclockers.com

|CPU: I5 4690K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 970 Strix / 290X Matrix | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 | SSD: Crucial BX100 250GB / Samsung 850 PRO 512GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av Simontaga:

Den är värd, så länge som man vet att den inte stödjer 800/900 4G band, dvs utanför städer.
Om du vill se vart 4G stöds, så kan jag rekommendera följande tråd på OnePlus hemsida: https://forums.oneplus.net/threads/oneplus-one-4g-stoed-och-i...

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: Asus Maximus VI Hero CPU: Intel Core i5-4670K @ 3.4GHz Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 770 Gaming 2GB RAM: Crucial Ballistix Sport DDR3 16GB 1600MHz SSD: Intel 520 SSD 180GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och HP EliteBook 8470p. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2010

Vet inte varför det envisas med att 4G bara fungerar i städer, det stämmer helt enkelt inte. Bor långt ifrån någon stad och har 4G här.

En extremt prisvärd telefon, har den del buggar men det är inget som inte min förra Samsung G S3 hade. Cyanogen OS är dessutom väldigt trevligt.

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841
Google är inte din vän. www.donttrack.us
Skaffa säker epost med ProtonMail! #14698306
Spela Supreme Commander! www.faforever.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2006

Om du bestämmer dig för en OPO så rekommenderar jag att du kör in Calkulin's rom. http://forum.xda-developers.com/oneplus-one/development/rom-c...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Apr 2003

Jag kan säga att jag är extremt nöjd med min oneplus. Snabb telefon. över förväntan bra batteritid. Tål fukt bra (hamnat i hink och vattenpöl utan problem) Du bryter inte mot garantin om du byter rom. Något som är negativt är långsam support. Communityt är väldans bra så har du några funderingar så kan jag skarpt rekommendera forums.oneplus.net

i7 7700K @ 5GHZ <> Asus STRIX Z270E <> Corsair LED 2*8GB 3200Mhz <> GeForce 1070 <> Intel 335 RAID0 <> Acer X34A <> LG27EA73 <> Ducky Shine 4 brown <> Zowie ec2-a <> Phanteks primo <> EVGA T2 850W <> Ekwb & alphacool custom loop

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Mar 2013
Skrivet av Simontaga:

Ja, det är en ruskigt bra telefon i allmänhet och särskilt med tanke på vad du får för pengarna. Man behöver inte vara intresserad av att pilla själv och installera egna roms för att tycka om den även om jag rekommenderar det. Jag skulle också råda dig att ta 64gb varianten om du ändå ska köpa en.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av NodCommander:

Vet inte varför det envisas med att 4G bara fungerar i städer, det stämmer helt enkelt inte. Bor långt ifrån någon stad och har 4G här.

En extremt prisvärd telefon, har den del buggar men det är inget som inte min förra Samsung G S3 hade. Cyanogen OS är dessutom väldigt trevligt.

För att det stämmer att OnePlus inte stödjer 800/900 som normalt används utanför städer. Du får gärna visa på ett ungefär vart du bor/operatör du har. För om man kollar på Telenors 4G karta när den är anpassad för OnePlus One så ser man att det inte så mycket utanför städer. Jag har själv en vän som har OnePlus o så fort han åker utanför Stockholm så får han ingen 4G täckning pga att den inte stödjer alla 4G band i Sverige

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: Asus Maximus VI Hero CPU: Intel Core i5-4670K @ 3.4GHz Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 770 Gaming 2GB RAM: Crucial Ballistix Sport DDR3 16GB 1600MHz SSD: Intel 520 SSD 180GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och HP EliteBook 8470p. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tierp
Registrerad
Dec 2014

Tror inte Telenor har någon teckning överhuvudtaget där jag bor för alla som kommer hit har noll teckning, ute hhos farsan fungerar ingenting förutom Telia och knappt det. Och då pratar vi ändå bara om typ kustområdet i norra Uppland.

Bara för att tillägga något till tråden så hittar väl oneplus two snart ut på marknaden

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: NA | PSU: Corsair AX760i | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Borås
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av jnsson:

För att det stämmer att OnePlus inte stödjer 800/900 som normalt används utanför städer. Du får gärna visa på ett ungefär vart du bor/operatör du har. För om man kollar på Telenors 4G karta när den är anpassad för OnePlus One så ser man att det inte så mycket utanför städer. Jag har själv en vän som har OnePlus o så fort han åker utanför Stockholm så får han ingen 4G täckning pga att den inte stödjer alla 4G band i Sverige

Har själv Telenor och en Lumia 1520. Men om jag skaffar en OnePlus som andratelefon och lägger i extra TRE-kortet får jag alltså inget 4G?

Höghastighetsfiber är livet :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av stormense:

Har själv Telenor och en Lumia 1520. Men om jag skaffar en OnePlus som andratelefon och lägger i extra TRE-kortet får jag alltså inget 4G?

Beror helt på vart någonstans du bor. Problemet med 3 är att dom inte visar var 800 bandet är, och vart 2600/2100 bandet är. Du måste ringa in till 3 och prata med deras kundtjänst och fråga dom vad för typ av 4G band som finns hos dig

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Borås
Registrerad
Dec 2011

@Simontaga: Tror det är 2600 hemma men vet att de inte kör TDD. Men en mobil vill man ha med sig så OnePlus faller bort. Blir nog en mindre Lumia för samma peng även om det vore kul att även ha en Android-telefon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av stormense:

@Simontaga: Tror det är 2600 hemma men vet att de inte kör TDD. Men en mobil vill man ha med sig så OnePlus faller bort. Blir nog en mindre Lumia för samma peng även om det vore kul att även ha en Android-telefon.

Om det är 2600 så ska det fungera med OnePlus One. Mitt tips är fortfarande att ringa o fråga 3 för säkerhets skull

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Borås
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av jnsson:

Om det är 2600 så ska det fungera med OnePlus One. Mitt tips är fortfarande att ringa o fråga 3 för säkerhets skull

Men som jag skrev innan spelar det ingen roll vilket band de kör hemma eftersom man vill använda mobilen när man är på resande fot och på jobbet. Tycker allt funkar stabilare med 4G även om hastigheten inte är enormt bättre än med 3G.