Xperia Z2 tablet - Stylus/pekpenna?

Permalänk
Medlem

Xperia Z2 tablet - Stylus/pekpenna?

Då är det så att jag har börjat känna ett behov efter en pekpenna till min Xperia Z2.
Min mor hade en pekpenna till sin mobil som jag testade, men den funkade endast om man tryckte väldigt hårt.

Så innan jag köper något som kanske inte fungerar så vill jag veta om det är någon som har en bra fungerande penna till sin Xperia Z2?

Jag googlade även runt, och det verkade vara många som inte fick det att funka så bra, men de flesta resultaten var från tidigt 2014, så det kanske har blivit bättre sen dess.

Visa signatur

-Moo-

Specifikationer kommer snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceanze:

Då är det så att jag har börjat känna ett behov efter en pekpenna till min Xperia Z2.
Min mor hade en pekpenna till sin mobil som jag testade, men den funkade endast om man tryckte väldigt hårt.

Så innan jag köper något som kanske inte fungerar så vill jag veta om det är någon som har en bra fungerande penna till sin Xperia Z2?

Jag googlade även runt, och det verkade vara många som inte fick det att funka så bra, men de flesta resultaten var från tidigt 2014, så det kanske har blivit bättre sen dess.

Hej Ceanze! För några veckor sedan köpte jag en Adonit Jot Pro till min iPad som har fungerat hur bra som helst. Jag har testat den på min Lenovo platta också och den funkar lika bra där så den borde funka på Sony plattor med eftersom det inte är någon elektronik i den. Det sitter en lite plast disk längst ut som "imiterar" ett finger vilket gör att den borde funka. Jag använder den mest till att skriva lite snabbt i OneNote och teckna i t.ex Paper där den passar perfekt för jobbet. Finns lite olika sorter av den men om du söker på "Adonit Jot penna" eller liknande så borde du kunna få reda på lite mer om de.
Hoppas att du har fått lite hjälp på vägen.

Joel