Permalänk
Medlem

80mm tjock radiator

Hej,

Satt och slösurfade lite idag och kom in på en sida som heter Frozencpu och hittade något litet men ändå spännande. En dubbel 80 mm radiator som är 80mm tjock, lär ju kunna prestera rätt skapligt antar jag men finns det egentligen några vettiga fläktar som orkar trycka luften igenom den utan att låta som en jumbojet?

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

Nu var det kanske mer principiellt än ett planerat köp, men får ändå nämna att frozencpu har, efter ett visst mått av drama, avslutat sin verksamhet.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det är tillräckligt svårt att hitta starka och tysta radiatorfläktar i 92 mm ...
Jag har allvarligt tittat på möjligheten att köpa bättre 120 mm-fläktar, såga av stagen, slipa bladen kortare och stoppa dem i ramarna för andra fläktar. (120->100mm då, inte 120->92)

Hardware Labs gör 2×80-radiatorer, och har gjort några revisioner, så tydligen finns det efterfrågan.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Jag tycker att det är tillräckligt svårt att hitta starka och tysta radiatorfläktar i 92 mm ...
Jag har allvarligt tittat på möjligheten att köpa bättre 120 mm-fläktar, såga av stagen, slipa bladen kortare och stoppa dem i ramarna för andra fläktar. (120->100mm då, inte 120->92)

Hardware Labs gör 2×80-radiatorer, och har gjort några revisioner, så tydligen finns det efterfrågan.

TJOCK, inte bred.

Typ detta.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Proffsmobbare

Det du får hålla koll på är FPI, fins per inch. Förmodligen är FPI ganska låg när radiatorn är tjock, och då är det inte lika höga krav på fläktarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Nu var det kanske mer principiellt än ett planerat köp, men får ändå nämna att frozencpu har, efter ett visst mått av drama, avslutat sin verksamhet.

Jo precis det va mer av en teknisk fråga bara, tyckte det verkade smått överdrivet med en radiator som va lika tjock som bred

Det märkliga är att jag hittade den när jag surfade via laptopen men nu via mobilen så kan jag inte hitta den.

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB