Permalänk

Roota S5

Hej! Jag har läst att man genom root kan få adminrättigheter över sin telefon och avinstallera massa bundlad software som Samsung skickat med Skulle vara mycket trevligt!
Är det någon som vet en bra rootmetod som passar totala nybörjare? Har testat towelroot.com, men den stödde tydligen inte min telefon. Såg på youtube om något som hette Android Language Project, men att det kanske bara var för mediatek cpu:er. Har min S5:a en mediatek eller?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Detta är nog det enklaste sättet. Kolla vilken modell du har först (gissar på G900F) och ladda ner korrekt root-kit.

Glöm inte att fixa en backup innan du börjar lattja.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2696537

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Vill du verkligen bli av med allt skit (Har för mig Facebook och Twitter ingår i android) så skulle jag satsa på cyanogenmod. Bara att spara alla filer/bilder du vill ha kvar och synca diverse inställningar och kontakter på google kontot för att sedan enkelt komma igång med cyanogenmod. Root ingår då såklart
Det är t.o.m valfritt att installera Google packetet med Play store och google+

Edit: Har själv en HTC m7 med cyanogenmod, saknar verkligen inget av det som ingick i stock.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av kinkyboo:

Vill du verkligen bli av med allt skit (Har för mig Facebook och Twitter ingår i android) så skulle jag satsa på cyanogenmod. Bara att spara alla filer/bilder du vill ha kvar och synca diverse inställningar och kontakter på google kontot för att sedan enkelt komma igång med cyanogenmod. Root ingår då såklart
Det är t.o.m valfritt att installera Google packetet med Play store och google+

Edit: Har själv en HTC m7 med cyanogenmod, saknar verkligen inget av det som ingick i stock.

Nej det gör det inte. Men i nyare versioner av samanga touchen så är det så.

@marzupilami
TS; du bör läsa på lite mer. Googla och spana in exempelvis xda-developers. De har all inio som behövs.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Nej det gör det inte. Men i nyare versioner av samanga touchen så är det så.

@marzupilami
TS; du bör läsa på lite mer. Googla och spana in exempelvis xda-developers. De har all inio som behövs.

Tror jag hittade det http://forums.androidcentral.com/samsung-galaxy-s5-rooting-ro...

Telefonen är nu rootad och verkar fungera. Dock så kan jag inte uppdatera systemer via Programuppdatering längre. Får meddelandet "Operativsystemet på enheten har modifierats på ett ej auktoriserat sätt. Försök att hämta uppdateringar för programvara med Samsung Kies på datorn eller besök ett center för kundtjänst."
Ska det vara så eller? Hur kan man fixa det? Vad är Samsung Kies och måste jag alltid uppdatera via datorn i framtiden, så länge telefonen är rootad?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Marzupilami:

Tror jag hittade det http://forums.androidcentral.com/samsung-galaxy-s5-rooting-ro...

Telefonen är nu rootad och verkar fungera. Dock så kan jag inte uppdatera systemer via Programuppdatering längre. Får meddelandet "Operativsystemet på enheten har modifierats på ett ej auktoriserat sätt. Försök att hämta uppdateringar för programvara med Samsung Kies på datorn eller besök ett center för kundtjänst."
Ska det vara så eller? Hur kan man fixa det? Vad är Samsung Kies och måste jag alltid uppdatera via datorn i framtiden, så länge telefonen är rootad?

Skickades från m.sweclockers.com

Japp, så ska det vara. Du har modifierat telefonen på ett icke tillåtet sätt.
Du kan flasha uppdateringar (från sammobile.com) med Odin eller Mobile Odin (kanske)