Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014

Kontroller laggar vissa spel

Tjenare! Hoppas detta är på rätt ställe i forumet annars äre bara att säga till.

När jag har min Ps3 eller Ps4 dosa ikopplad till datorn så börjar ganska många *små* spel på steam lagga (känns som att jag åker ner på 5fps) när jag ska vara i menyer i spelet och när jag respawnar, spel som AVGN, Wings of Vi och Castle in the Darkness och sånna. Har testat olika kablar och olika dosor i alla usb portar jag har och har testat dra ut alla andra usb enheter men spelen börjar ändå lagga. Tror det inte har något med drivrutinerna att göra, för drar jag ur kontrollen men har kvar drivrutinerna så laggar det inte, men har jag kontrollen ikopplad utan några drivrutiner installerade så laggar det. Har inte testat med en Xbox dosa ännu för jag äger ingen, men ska testa om ca 1 vecka då jag kan låna av en kompis (om jag inte hittar en lösning innan) Har senaste updates på all mjukvara i datorn också.

Min dator spec (om det spelar någon roll) är;
Intel I7-4770k cpu
Geforce gtx 780 ti oc gpu
16gb ram
850w gold nätagg
250gb ssd evo hårddisk
3tb hdd hårddisk

Om någon har en lösning eller länk till någon som fixat samma problem skulle det uppskattas

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014

Glömde lägga till att jag inte testat connecta dom trådlöst via bluetooth, ska köpa en bluetooth usb adapter sak och testa, och kommer posta resultatet här

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014

Har skaffat mig en bluetooth adapter och så fort jag connecter en dosa till den så början spelen sega ner, men när jag disconnecter den från bluetooth adaptern så går dom felfritt igen.. Någon som har en aning om hur / varför en ps3/ps4 dosa segar vissa spel ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014

Nu laggar inga av dom spelen längre.. vet inte varför och blir galen, men klagar inte.. vet inte hur man låser en tråd / tar bort (är ny här) så om någon vill säga hur man gör / göra det åt mig skulle det uppskattas annars låter jag detta bara vara här

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014

Tror jag hittade problemet, om någon annan har samma problem gå in på enhetshanteraren / device manager och högerklicka på Universal Serial Bus controllers (usb) och skanna efter hårdvaru ändringar / scan for hardware changes det fixade det för mig iaf