Höja ringsignal över maxgränsen?

Permalänk

Höja ringsignal över maxgränsen?

Vissa människor är helt världsfrånvarande på grund av att de håller på med sina telefoner hela tiden. Men det är inte min mamma. Tvärtom märker hon ganska sällan av telefonen när den ringer eller vibrerar eller låter på något sätt, om hon håller på med något annat samtidigt. Jag får ofta ringa henne en extra gång innan hon hör det och svarar. Ljudvolymen är på max. Så jag undrar om det finns någon app eller så som kan höja volymen ytterligare? Telefonen är en iphone 3gs. Undrar också om de finns några risker eller så för själva telefonen/högtalarna? Och nej, hon har inga hörselproblem, tror mer att det är något åt "selektivt lyssnande"-hållet

Visa signatur
Permalänk

Det kanske räcker med att byta ringsignal till någon som hon lättare reagerar på ! Med högre ålder förändras ju hörseln och vissa toner försvinner. Det kan även vara så att hon är en ovanligt förnuftig person som inte låter sig störas. Hon kan ju se vem som ringt när hon inte har viktigare saker på schemat !

(Du har säkert hört om Doro's seniormobiler !? ...som alla har extra styrka på ljuden.)

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

Tror också ni bör testa olika ringsignaler. Har man dessutom telefonen i fickan eller en väska så hörs olika ljud bättre eller sämre. En ordentlig ringsignal tycker jag personligen alltid hörs bättre än om en melodi spelas upp.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Skrivet av valiant:

Tror också ni bör testa olika ringsignaler. Har man dessutom telefonen i fickan eller en väska så hörs olika ljud bättre eller sämre. En ordentlig ringsignal tycker jag personligen alltid hörs bättre än om en melodi spelas upp.

Precis, och äldre människor föredrar den "Gamla Hederliga Klassiska" skramlande telefonsignalen som de reagerat på sedan barnsben.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA