Wifog, fråga om portering

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hamburg
Registrerad
Feb 2011

Wifog, fråga om portering

Nån som fått nummerflyttsformuläret på Wifogs hemsida att fungera? Har provat några olika webläsare så felet kan inte ligga här. Supporten har inte svarat heller.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2011

Jag har tyvärr inget svar på din fråga. Tyckte det först lät som det var på låtsas, men jag hitta appen på Google Play och det fanns gott om irriterade användare där, så det kan mycket väl vara på riktigt.

Eftersom det är en portering så är det sådant som kan ta lite tid då operatören man byter till ska kommunicera med operatören man har och i min erfarenhet ifrån branschen så kan en sådan nummer flytt ta några dagar till en vecka. Och vem vet, kanske din förfrågan om nummerflytt kommit igenom systemet bara att hemsidan inte ger rätt respons...

Du får vara på kundsupporten, även om detta inte bådar gott om man vill vara kund hos dem när kundsupporten inte svarar när man försöker kontakta dem.

Det var en konstig affärsmodell hur som helst.

Main: Ncase M1, MSI Z170 mITX, Intel i7 6700, RTX 2070, 16 GB 2400 Mhz, Samsung 850 Evo 500GB, Silverstone SFX 600watt
Portable: Microsoft Surface Pro 4, i7, 8 GB, 256 GB

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Lilla huset på landet
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av Arazand:

Jag har tyvärr inget svar på din fråga. Tyckte det först lät som det var på låtsas, men jag hitta appen på Google Play och det fanns gott om irriterade användare där, så det kan mycket väl vara på riktigt.

Eftersom det är en portering så är det sådant som kan ta lite tid då operatören man byter till ska kommunicera med operatören man har och i min erfarenhet ifrån branschen så kan en sådan nummer flytt ta några dagar till en vecka. Och vem vet, kanske din förfrågan om nummerflytt kommit igenom systemet bara att hemsidan inte ger rätt respons...

Du får vara på kundsupporten, även om detta inte bådar gott om man vill vara kund hos dem när kundsupporten inte svarar när man försöker kontakta dem.

Det var en konstig affärsmodell hur som helst.

Jag har inte betalat en krona för att ringa, smsa eller surfa med mobilen sen december -14
Det må vara en konstig affärsmodell och jag tror inte det kommer att hålla i längden men just nu så är min plånbok väldigt glad iaf

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hamburg
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av Arazand:

Eftersom det är en portering så är det sådant som kan ta lite tid då operatören man byter till ska kommunicera med operatören man har och i min erfarenhet ifrån branschen så kan en sådan nummer flytt ta några dagar till en vecka. Och vem vet, kanske din förfrågan om nummerflytt kommit igenom systemet bara att hemsidan inte ger rätt respons...

Du får vara på kundsupporten, även om detta inte bådar gott om man vill vara kund hos dem när kundsupporten inte svarar när man försöker kontakta dem.

Nu var det inte nummerporteringen i sig jag undrade över, utan information, om nån har, om själva porteringsformuläret på hemsidan.

Och nej, supporten svarar inte.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hamburg
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av kaya:

Jag har inte betalat en krona för att ringa, smsa eller surfa med mobilen sen december -14
Det må vara en konstig affärsmodell och jag tror inte det kommer att hålla i längden men just nu så är min plånbok väldigt glad iaf

Nu var det ju inte heller affärsmodellen jag undrade om, utan porteringsformuläret på deras hemsida.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2011

@bog11:
Testa en annan dator, typ prova göra det på jobb/skola osv. Det kan vara deras system har haverat...

Risken är att ingen kan hjälpa dig med detta, kan hoppas jag har fel så klart. Men tills dess hade jag nog jagat operatören själva. Om något är det för fan dom som borde vara intresserade att hjälpa dig bli deras kund... :'D

Main: Ncase M1, MSI Z170 mITX, Intel i7 6700, RTX 2070, 16 GB 2400 Mhz, Samsung 850 Evo 500GB, Silverstone SFX 600watt
Portable: Microsoft Surface Pro 4, i7, 8 GB, 256 GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hamburg
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av Arazand:

@bog11:
Testa en annan dator, typ prova göra det på jobb/skola osv. Det kan vara deras system har haverat...

Risken är att ingen kan hjälpa dig med detta, kan hoppas jag har fel så klart. Men tills dess hade jag nog jagat operatören själva. Om något är det för fan dom som borde vara intresserade att hjälpa dig bli deras kund... :'D

Jo, vi har naturligtvis testat olika datorer o alla tänkbara olika webläsare. Att jag frågar här, beror på att det finns rätt stor samlad kunskap bland användarna här.

Och naturligtvis jagar jag operatören under tiden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hamburg
Registrerad
Feb 2011

Nu har det kommit igång igen. Funkar helt som det ska nu.