Luftkylare som passar med moderkortet och minnet i push&pull.

Permalänk
Medlem

Luftkylare som passar med moderkortet och minnet i push&pull.

Hej,

Låt oss börja med de relevanta komponenterna jag har nu:
Moderkort: Asus Saberooth Z87
CPU Kylare: Prolimatech Mega Shadow
Fläkt till CPU: Någon Be Quiet fläkt, kan ej hitta exakt modell just nu.
Ram: Corsair Dominator Platinum 1866MHz (4x4GB)

Problemet: Jag kan ej ha en fläkt på kylaren i push konfiguration eftersom att det skulle slå i minnet.

Frågan: Finns det någon luftkylare men liknande/bättre kylningsförmåga som har mera utrymme mellan kylare och minne så att jag får plats med en fläkt emellan så att jag kan köra push/push&pull istället för bara pull?
(Vill ej byta minne till low profile då jag ej har den ekonomin just nu, eller viljan att lägga ut tid på att sälja gamla minnet)

Om ni har några övriga funderingar så är det bara att fråga.

Tack på förhand.

Edit: Noctua NH-U14S verkar intressant fast tror jag väntar på att NH-D15S kommer ut tills jag bestämmer mig.

Permalänk
Medlem

Noctua U12S garanterar 100% kompatibilitet med två fläktar monterade. NH-U14S garanterar däremot 100% kompatibltet för LGA 2011.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Noctua U12S garanterar 100% kompatibilitet med två fläktar monterade. NH-U14S garanterar däremot 100% kompatibltet för LGA 2011.

Tackar för svar, tror jag kommer vänta tills NH-D15S kommer ut för att se hur 1 fläkt NH-D15S tar sig jämfört med 2 fläkt NH-U14S (tror jag kanske får plats med 2 fläktar, i alla fall om man skall tro kompatibilitets listan för produkten, fast det kanske bara är för en fläkt..)