Lenovo Y50-70 NIVDIA GTX 860M Behöver hjälp!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2013

Lenovo Y50-70 NIVDIA GTX 860M Behöver hjälp!

Haloj

För drygt en månad sedan köpte jag en Lenovo Y50-70, jag kollade på vissa forum, där folk påstod att det var en bra speldator.
HOWEVER, Det går knappt att spela WoW på lägsta..
Själv har jag haft en stationär som var skit bra, sedan sålde jag den för relativa själ. Och köpte en ny vilket är denna då.

Jag har viss mån om att bärbara definitivt inte går att jämföra med stationära med tanke på att dom är byggda olika.
Men jag är tyvärr inte dator kunnig. Så jag låter hellre någon dator kunnig hjälpa mig här på sweclockers. Det vore snällt.

Ska jag va helt ärlig, har jag ingen aning ifall grafik-kortet är bra eller dåligt,
jag spelar mestadels WoW, CSS,
Jag hade tänkt börja med Battlefield och Assasin's Creed. Men som problemet lyder, så tappar jag lusten att spela direkt när jag startar spelet,
Det laggar, det är tungt, FPS drop,
och allt möjligt. Det är precis som grafik kortet förvandlats till ett dåligt grafikkort.
Det är skumt verkligen..

Jag har dock ingen fullklar aning som sagt, så jag tar gärna emot hjälp! Tack.

Produktbeskrivning
15,6" Full HD-skärm (1920 x 1080)
4:e generationens Intel® Core™ i5 Dual Core-processor
500GB SSHD-hårddisk och 8 GB DDR3 1600MHz arbetsminne
NVIDIA GeForce GTX 860M grafikkort med 2GB minne.
Bakgrundsbelyst Lenovo AccuType tangentbord

EDIT: Kan ha tagit detta på fel tråd, så ber om ursäkt för det..

Står i ''EDIT''
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2009

Börjar med det mest basic: Har du laddaren inkopplad? Och om du har det, är den inställd på prestandaläget? (Klicka på batteriet nere i högra hörnet och välj hög prestanda)

Corsair 250D || i5 4690K || MSI Z97I Gaming ACK || MSI GTX 980Ti Gaming 6G || 16GB Crucial Ballistix RAM || Samsung 850 Evo 250GB || EVGA Supernova G2 750W
BenQ XL2411Z|BenQ GW2250H|Dell U2311H
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2013

@ChipZ:

Tack för ditt svar,
Ja ifall du menar Energy Manager så tog jag precis på Hög prestanda.
Jag ska kolla ifall det är bättre nu

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Maj 2011

1. När sladden inte är ikopplad och datorn kör på batteriet, då låser spelet sig på 30FPS som max (detta är en inställning i Nvidia GeForce Experience som kan slås av).

2. Ställ in High Performance på datorn via Lenovo Energy Manager.

3. Att du upplever sådant lagg kan betyda att datorn kör på den inbyggda CPU-grafiken istället för GTX860 kortet (Att datorn inte växlar som den ska kan bero på en myriad av anledningar, så vi tar det om det kommer dit isåfall).

4. Testat att låta GeForce Experience välja vilka inställningar spelet ska köras på? Gå in på GFE, väljer spelet från listan och trycker Optimize. Detta kan lösa eve. problem om spelet i fråga inte tycker om inställningarna du själv gjort eller spelets "auto settings" är fel-kallibrerad.

Desktop | MSI X470 Pro Carbon AC | Ryzen 7 2700X@4.2Ghz | H100i Pro RGB | 16Gb 3400Mhz Pro RGB | 1080Ti STRIX |
Peripherals | Acer X34A | Corsair Strafe RGB ≠ M65 RGB | Sennheiser G4ME Zero | Xbox One Elite | Gunnar Cerberus Onyx |
Sound | M-Audio M-Track | JBL LSR 305 | Sennheiser HD579 | Audio-Technica ATH-M50 | Blue MoFi | Blue Yeti |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2013

@phoenixdisciple:

Ahh tack!
Det funkar mycket bättre nu.