Tasker Wifi On/Off = AP Wifi On/Off

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012

Tasker Wifi On/Off = AP Wifi On/Off

Okej

Jag har lite problem med tasker, får försöka förklara vad jag vill ha för profil.

* TODO: En toggle app för Wifi på home screen (tror att det går att skapa appar med tasker) inte hunnit kolla på det just nu fungerar det vanliga sättat att toggla Wifi (tanken är att tasker bara ska reagera på appen ifall jag vill köra wifi utan att köra massa actions)

1.
Wifi On -> SSH Plugin (radio on)
Wifi Off -> SSH Plugin (radio off)
Display State Off -> Wifi Off -> SSH Plugin (radio off) : Problem, WIFI'n slås igång igen när displayen slås på (återställs) tror att tasker ska fungera så men det är inte vad jag vill.

2.
extra lullull som verkligen kollar att SSH'n har lyckats ansluta (inte timat ut vilket har hänt för mig) och att radion är påslagen (omvända vid avstängning)

3.
Timerbaserad Wifi Ex 30min, jag vet inte om det smidigaste är att fixa lite cron script som körs eller om tasker kan ha en timer. Bör ju också avbrytas ifallet om man själv sätter state off eller stänger av skärmen som triggar state off

Ja inte helt lätt sen att man kan skapa profiler med tasks, taskts med actions utan profiler eller scener gör ju inte det hela lättare.
Tasker verkar förövrigt asgrymt synd att det är så rörigt
* Det känns ju också onödigt att behöva köra separat profiler för Wifi Off, borde gå att köra något synkat som kallar på varandra

Om någon vill agera bollplank så är det superuppskattat

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012

Hmm jag tror att det bästa vore att lägga in en app som togglar on off på min access punkt, sen WIFI och om WIFI inte hittar accesspunkten så stängs den av?