Permalänk
Medlem

Extern USB Mediaknappar?

Tjenare.
Jag undrar om någon vet om detta finns?
Har idag ett tangentbord utan Mediaknappar(Play/Pause , Volym mm) och saknar det en aning.
Har testat binda om knappar, men otroligt missnöjd eftersom vissa program påverkas o andra inte.
Byggde en app till telefonen som kunde kontrollera detta på datorn som fungerade fin fint, men "Palla" faktorn sätter stop där eftersom det e mer bök att dra fram telefonen o klicka än att alt tabba fram winamp.
Så är ute efter en sak jag kan koppla in i USB som ger mig dessa knapparna externt, om det finns och inte kostar mer än 200kr ish.

Permalänk
Rekordmedlem

Kanske en usb ansluten fjärr funkar även om det inte är riktigt det du frågar efter (tror jag ?)

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Kanske en usb ansluten fjärr funkar även om det inte är riktigt det du frågar efter (tror jag ?)

hade ju självklart fungerat.
Bara jag slipper klydda med batteri.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av h3l1m4n:

hade ju självklart fungerat.
Bara jag slipper klydda med batteri.

Är det verkligen ett problem ? En fjärr brukar ju gå några år på samma batterier.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Är det verkligen ett problem ? En fjärr brukar ju gå några år på samma batterier.

Behöver inte vara det, antar att det kommer bero på produkten man köper.
Nu tittar jag mest på Ebay.
Men en fjärrkontroll är väl näst bästa.