Vågar man lita på bluestacks?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bor i Nerke :)
Registrerad
Aug 2014

Vågar man lita på bluestacks?

Hej alla sweclockers!! För det första så vet jag inte ifall tråden är i fel forumdel så mod får gärna flytta på den Men jag undrar om man kan lita på bluestacks. jag vill spela vissa android spel på min dator så jag installerade. Men nu undrar jag om jag vågar lita 100% På att bluestacks inte innehåller nåt virus eller annat skit. Supertacksam för svar!

/Dennis55

Grej att spela på:MAXIMUS VII GENE, G3258@4.4Ghz, 8GB Corsair vengeance LPX 2800Mhz, GTX780Ti OC

Laptop: Dell Precision M4300 2.6GHZ CORE2Duo,4GB RAM, 500GB SuperSpeed HDD, nVidia QUADRO FX360 512MB, Windows 7 Ultimate Edition x64

FreeNAS filserver: ASUS P5N-D, Pentium E5200, 4GB 667Mhz RAM, 600W ombyggt corsair nätagg (modifierat för serveranvändning) och en massa gamla diskar!

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Geeks Gaming
Plats
Leeds
Registrerad
Aug 2011

Bluestacks tvingar dig att ladda ner vissa appar lite då och då för att fortsätta använda det, men annars är det inget att oroa sig över. Däremot kan du ta en titt på att köra Android-appar i Chrome för att slippa bluestacks helt och hållet: http://www.sweclockers.com/nyhet/20299-google-arc-welder-oppn...

Om du ser ett regelbrott, anmäl inlägget, kommentera inte detta i tråden. Håller du inte med om mitt beslut? Anmäl mitt inlägg eller skicka ett meddelande till samtliga moderatorer.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Maj 2012

Jag har testat det då o då och det är legit.
Dock en jävla massa bloatware i själva androiden.
Sen tror jag inte man kan få Google store? Osäker på det, fanns/funkade inte senast jag testade.

Men spela på den tror jag inte du ska räkna med för mycket, jag testade ett sånt "Guitar hero" liknande spel och det laggade en del.

CPU: 3930k||GPU: MSI 1080 TI||IBM MODEL M SSK
https://kluwert.se

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bor i Nerke :)
Registrerad
Aug 2014

Tack för alla svar! Jag har nu avinstallerat bluestacks p.g.a det laggar sönder att köra grymma android spel. Jag kör nu dom på min surfplatta istället! Funkar mycket bättre. Tackar!

Skickades från m.sweclockers.com

Grej att spela på:MAXIMUS VII GENE, G3258@4.4Ghz, 8GB Corsair vengeance LPX 2800Mhz, GTX780Ti OC

Laptop: Dell Precision M4300 2.6GHZ CORE2Duo,4GB RAM, 500GB SuperSpeed HDD, nVidia QUADRO FX360 512MB, Windows 7 Ultimate Edition x64

FreeNAS filserver: ASUS P5N-D, Pentium E5200, 4GB 667Mhz RAM, 600W ombyggt corsair nätagg (modifierat för serveranvändning) och en massa gamla diskar!